× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

Οι τοπικοί άρχοντες, ο ιμάμης και τα «εθνικά συμφέροντα»

Γράφει ο ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣ ΨΑΝΗΣ

Από το NEWSROOM Δημοσίευση 29/1/2020

Οι τοπικοί άρχοντες, ο ιμάμης και τα «εθνικά συμφέροντα»
' χρόνος ανάγνωσης

Μεγάλη φασαρία ξεσηκώθηκε τελευταία με το έγγραφο του δημάρχου για τον Ιμάμη. Δεν υπάρχει λόγος να αμφισβητήσουμε την προχειρότητα με την οποία αντιμετωπίζουν οι αυτοδιοικητικοί «άρχοντες» τα διάφορα ζητήματα για τα οποία είναι ή και δεν είναι αρμόδιοι.

Είναι κι αυτό ένα δείγμα του πόσο μπλεγμένοι είναι μέσα στις αντιφάσεις τους: από τη μια μεριά να υπερασπιστούν την κυβερνητική πολιτική κι από την άλλη να ικανοποιήσουν τα «αισθήματα» της εκλογικής τους βάσης που έχουν διαμορφωθεί κάτω από την ιδιαίτερη επιρροή του (προεκλογικού και όχι μόνο) ακροδεξιού, ρατσιστικού και εθνικιστικού λόγου.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η δεξιά είχε υποσχεθεί προεκλογικά ότι θα ‘λύσει’ το προσφυγικό με κλειστά χοτ σποτ, απόρριψη αιτήσεων ασύλου, μαζικές επαναπροωθήσεις και μεταφορά τους από τα νησιά στην ενδοχώρα. Αντί για «αποσυμφόρηση» των νησιών βλέπουν ότι ο προσφυγικός πληθυσμός αυξάνεται και πληθύνεται στα νησιά.

Έτσι οι δήμαρχοι προωθούν κινητοποιήσεις μίσους, υποστηριζόμενες από σκληρή δολοφονική ρητορεία και το μόνο αποτέλεσμα είναι η κυβέρνηση να τους κοροϊδεύει, να διατηρεί τα χοτ σποτ στα νησιά, οι δήμαρχοι να μαλώνουν μεταξύ τους και το ενιαίο μέτωπό τους να καταρρέει.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το αντιρατσιστικό – αντιφασιστικό κίνημα χαίρεται για τα μαλώματα των δημάρχων και των κοινοταρχών, για την κατάρρευση του ενιαίου μετώπου τους και την απογοήτευση του δεξιού και ακροδεξιού τους ακροατηρίου. Δείγμα των αδιεξόδων τους είναι και το έγγραφο του δημάρχου.

Συγκεκριμένα ο δήμαρχος έγινε στόχος επίθεσης όχι μόνο από τους ακροδεξιούς, αλλά και από μερίδα του δημοκρατικού Τύπου, επειδή αντιμετώπισε ένα ζήτημα για το οποίο ήταν αναρμόδιος και με ανεύθυνο τρόπο. Ότι παίζει επικίνδυνα παιχνίδια με τα εθνικά θέματα, ότι αναγνωρίζει έγγραφα την ύπαρξη οργανωμένης θρησκευτικής μειονότητας στη Λέσβο με ιμάμη και μουσουλμανικό νεκροταφείο.

Τα επιχειρήματα αυτά αντί να αντιμετωπίζουν τις επιθέσεις των ρατσιστών, ενισχύουν αντίθετα την επιχειρηματολογία τους, ιδιαίτερα μάλιστα όταν καταλήγουν ότι: «Αποδεχόμενος την ύπαρξη μουσουλμανικής μειονότητας με τοπικό θρησκευτικό ηγέτη, ο κ. Κύτελης αναγνωρίζει και το δικαίωμα αυτής της μειονότητας να πραγματοποιεί θρησκευτικές τελετές και να διεκδικεί χώρο θρησκευτικής λατρείας, δηλαδή τη λειτουργία τζαμιού, για τις πέντε φορές τη μέρα προσευχές».
Ή γράφοντας ότι «αν πετύχουν τη δημιουργία δικού τους νεκροταφείου, τους δίνει το δικαίωμα στο μέλλον και άλλων δομών». Όλα τα παραπάνω θυμίζουν τη ρατσιστική λογική «τους δίνουμε τόσα, θέλουν κι άλλα;», «δεν φτάνει που τους ανεχόμαστε, θέλουν και δικαιώματα;», «αν τους δώσουμε κάτι ακόμη, θα ζητήσουν πολύ περισσότερα» κ.λπ.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πώς να αντιπαλέψεις όμως τη ρατσιστική «λογική» με τέτοια επιχειρήματα; Πόσο λογικό είναι να αρνούμαστε ότι αποτελούν υπαρκτή θρησκευτική μειονότητα; Πόσο δίκαιο είναι να αρνούμαστε το δικαίωμά τους να πραγματοποιούν θρησκευτικές τελετές; Πόσο δίκαιο είναι να μην έχουν χώρο λατρείας και να προσεύχονται όσες φορές θέλουν; Γιατί να μην έχουν δικό τους νεκροταφείο; Γιατί, ακόμη, να μην έχουν δικαίωμα στο μέλλον και άλλων δομών;

Πόσο σωστό και σύμφωνο με το «διεθνές δίκαιο» είναι να αναγνωρίζονται ως θρησκευτικές οντότητες μόνοι οι ορθόδοξοι (άντε και οι καθολικοί) και μόνο αυτοί να πραγματοποιούν τελετές, να έχουν δικούς τους ιερουργούς και χώρους λατρείας;
Είναι λυπηρό να βλέπουμε να αμφισβητούνται τα δικαιώματα των μειοψηφιών (θρησκευτικών, εθνικών, σεξουαλικών κ.λπ.) δύο αιώνες μετά την Γαλλική Επανάσταση και τη Διακήρυξη των δικαιωμάτων του ανθρώπου, στο όνομα των «εθνικών συμφερόντων».

Ας θυμηθούμε μόνο ότι στο όνομα αυτών ακριβώς των «εθνικών συμφερόντων» κινδυνεύουμε να μας εμπλέξουν σε πόλεμο για τα πετρέλαια της Α. Μεσογείου και ότι το ελληνικό κράτος για τα συμφέροντα των Λάτσηδων και λοιπών πετρελαιάδων έχει αγκαλιάσει το σιωνιστικό κράτος του Ισραήλ, τον δικτάτορα της Αιγύπτου Σίσι και τον Λίβυο πολέμαρχο - κατσαπλιά- «στρατάρχη» Χαλίφα Αφτάρ.

Αν θέλουμε λοιπόν να είμαστε μαζί με τους πρόσφυγες και ενάντια στους ακροδεξιούς ρατσιστές και τους φασίστες, πρέπει να υπερασπιζόμαστε όλα τα δικαιώματα των προσφύγων και -κυρίως- να μην αναμασάμε τα επιχειρήματα του υπουργείου Εξωτερικών.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΜΕ ΥΠΟΓΡΑΦΗ

Μαρίνα Σταμάτη: Μια διπλή έκθεση με κοινό παρονομαστή

Γράφει ο ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΠΙΩΤΑΣ, πρώην Δ/ντης Δ.Ε. Λέσβου & Σάμου
ΜΕ ΥΠΟΓΡΑΦΗ

Τριήμερο χειμερινό σχολείο από το Πανεπιστήμιο Αιγαίου

Πραγματοποιήθηκε στη Μυτιλήνη, από 3 έως 5 Νοεμβρίου. Στη δράση συμμετείχαν μέλη διδακτικού και ερευνητικού προσωπικού από χώρες της Ευρώπης και της Βόρειας Αφρικής
ΜΕ ΥΠΟΓΡΑΦΗ

Χωρίς σοδειά

Γράφει ο ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ ΚΑΛΑΡΓΑΛΗΣ
ΜΕ ΥΠΟΓΡΑΦΗ

Η Παγκόσμια Ημέρα του Παιδιού υπενθυμίζει όσα δεν είναι αυτονόητα για τα παιδιά μας

Γράφει ο ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΛΥΜΠΟΣ, πρόεδρος της Ένωσης Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων της Μυτιλήνης
ΜΕ ΥΠΟΓΡΑΦΗ

Το μέλλον είναι παρόν.Η φροντίδα του παιδιού ως ευθύνη και υπόσχεση

Γράφει η ΞΕΝΙΑ ΒΑΡΒΑΡΕΣΟΥ, Κλινική Ψυχολόγος Επ. Υπεύθυνη της ΚΜΨΥ Παιδιού & Εφήβου Β. Αιγαίου ΑμΚΕ Αγκαλιά
ΜΕ ΥΠΟΓΡΑΦΗ

Ο δημόσιος χώρος των σχολείων ως ιδιωτικός

Γράφει ο ΣΤΕΡΓΙΟΣ ΨΗΦΗΣ, υποψήφιος Διδάκτορας στο Τμήμα Γεωγραφίας του Πανεπιστημίου Αιγαίου
ΜΕ ΥΠΟΓΡΑΦΗ

Η θυσία που υπενθυμίζει ότι η δημοκρατία απαιτεί εγρήγορση

Γράφει ο ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΥΡΟΓΙΑΝΝΗΣ, ανιψιός του Μιχάλη Μυρογιάννη
ΜΕ ΥΠΟΓΡΑΦΗ

Πώς να ζήσει μια μάνα όταν χάνει τα δύο της παιδιά;

Γράφει η μητέρα τους, ΙΩΑΝΝΑ ΚΑΡΑΧΡΗΣΤΟΥ, με αφορμή τη σημερινή Παγκόσμια Ημέρα Μνήμης Θυμάτων Τροχαίων Συγκρούσεων
ΜΕ ΥΠΟΓΡΑΦΗ

Όταν πέφτουν οι μάσκες

Γράφει ο ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΛΑΔΙΤΗΣ*
ΜΕ ΥΠΟΓΡΑΦΗ

Με αφορμή τη «Μυγδαλιά» του Δημήτρη Σιμιτσή*

Γράφει ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΩΣΤΟΥΛΑΣ, φιλόλογος, μουσικός ερευνητής
ΜΕ ΥΠΟΓΡΑΦΗ

Φυλακισμένος λόγος

Γράφει ο ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ ΚΑΛΑΡΓΑΛΗΣ