× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

Οι τοπικοί άρχοντες, ο ιμάμης και τα «εθνικά συμφέροντα»

Γράφει ο ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣ ΨΑΝΗΣ

Από το NEWSROOM Δημοσίευση 29/1/2020

Οι τοπικοί άρχοντες, ο ιμάμης και τα «εθνικά συμφέροντα»
' χρόνος ανάγνωσης

Μεγάλη φασαρία ξεσηκώθηκε τελευταία με το έγγραφο του δημάρχου για τον Ιμάμη. Δεν υπάρχει λόγος να αμφισβητήσουμε την προχειρότητα με την οποία αντιμετωπίζουν οι αυτοδιοικητικοί «άρχοντες» τα διάφορα ζητήματα για τα οποία είναι ή και δεν είναι αρμόδιοι.

Είναι κι αυτό ένα δείγμα του πόσο μπλεγμένοι είναι μέσα στις αντιφάσεις τους: από τη μια μεριά να υπερασπιστούν την κυβερνητική πολιτική κι από την άλλη να ικανοποιήσουν τα «αισθήματα» της εκλογικής τους βάσης που έχουν διαμορφωθεί κάτω από την ιδιαίτερη επιρροή του (προεκλογικού και όχι μόνο) ακροδεξιού, ρατσιστικού και εθνικιστικού λόγου.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η δεξιά είχε υποσχεθεί προεκλογικά ότι θα ‘λύσει’ το προσφυγικό με κλειστά χοτ σποτ, απόρριψη αιτήσεων ασύλου, μαζικές επαναπροωθήσεις και μεταφορά τους από τα νησιά στην ενδοχώρα. Αντί για «αποσυμφόρηση» των νησιών βλέπουν ότι ο προσφυγικός πληθυσμός αυξάνεται και πληθύνεται στα νησιά.

Έτσι οι δήμαρχοι προωθούν κινητοποιήσεις μίσους, υποστηριζόμενες από σκληρή δολοφονική ρητορεία και το μόνο αποτέλεσμα είναι η κυβέρνηση να τους κοροϊδεύει, να διατηρεί τα χοτ σποτ στα νησιά, οι δήμαρχοι να μαλώνουν μεταξύ τους και το ενιαίο μέτωπό τους να καταρρέει.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το αντιρατσιστικό – αντιφασιστικό κίνημα χαίρεται για τα μαλώματα των δημάρχων και των κοινοταρχών, για την κατάρρευση του ενιαίου μετώπου τους και την απογοήτευση του δεξιού και ακροδεξιού τους ακροατηρίου. Δείγμα των αδιεξόδων τους είναι και το έγγραφο του δημάρχου.

Συγκεκριμένα ο δήμαρχος έγινε στόχος επίθεσης όχι μόνο από τους ακροδεξιούς, αλλά και από μερίδα του δημοκρατικού Τύπου, επειδή αντιμετώπισε ένα ζήτημα για το οποίο ήταν αναρμόδιος και με ανεύθυνο τρόπο. Ότι παίζει επικίνδυνα παιχνίδια με τα εθνικά θέματα, ότι αναγνωρίζει έγγραφα την ύπαρξη οργανωμένης θρησκευτικής μειονότητας στη Λέσβο με ιμάμη και μουσουλμανικό νεκροταφείο.

Τα επιχειρήματα αυτά αντί να αντιμετωπίζουν τις επιθέσεις των ρατσιστών, ενισχύουν αντίθετα την επιχειρηματολογία τους, ιδιαίτερα μάλιστα όταν καταλήγουν ότι: «Αποδεχόμενος την ύπαρξη μουσουλμανικής μειονότητας με τοπικό θρησκευτικό ηγέτη, ο κ. Κύτελης αναγνωρίζει και το δικαίωμα αυτής της μειονότητας να πραγματοποιεί θρησκευτικές τελετές και να διεκδικεί χώρο θρησκευτικής λατρείας, δηλαδή τη λειτουργία τζαμιού, για τις πέντε φορές τη μέρα προσευχές».
Ή γράφοντας ότι «αν πετύχουν τη δημιουργία δικού τους νεκροταφείου, τους δίνει το δικαίωμα στο μέλλον και άλλων δομών». Όλα τα παραπάνω θυμίζουν τη ρατσιστική λογική «τους δίνουμε τόσα, θέλουν κι άλλα;», «δεν φτάνει που τους ανεχόμαστε, θέλουν και δικαιώματα;», «αν τους δώσουμε κάτι ακόμη, θα ζητήσουν πολύ περισσότερα» κ.λπ.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πώς να αντιπαλέψεις όμως τη ρατσιστική «λογική» με τέτοια επιχειρήματα; Πόσο λογικό είναι να αρνούμαστε ότι αποτελούν υπαρκτή θρησκευτική μειονότητα; Πόσο δίκαιο είναι να αρνούμαστε το δικαίωμά τους να πραγματοποιούν θρησκευτικές τελετές; Πόσο δίκαιο είναι να μην έχουν χώρο λατρείας και να προσεύχονται όσες φορές θέλουν; Γιατί να μην έχουν δικό τους νεκροταφείο; Γιατί, ακόμη, να μην έχουν δικαίωμα στο μέλλον και άλλων δομών;

Πόσο σωστό και σύμφωνο με το «διεθνές δίκαιο» είναι να αναγνωρίζονται ως θρησκευτικές οντότητες μόνοι οι ορθόδοξοι (άντε και οι καθολικοί) και μόνο αυτοί να πραγματοποιούν τελετές, να έχουν δικούς τους ιερουργούς και χώρους λατρείας;
Είναι λυπηρό να βλέπουμε να αμφισβητούνται τα δικαιώματα των μειοψηφιών (θρησκευτικών, εθνικών, σεξουαλικών κ.λπ.) δύο αιώνες μετά την Γαλλική Επανάσταση και τη Διακήρυξη των δικαιωμάτων του ανθρώπου, στο όνομα των «εθνικών συμφερόντων».

Ας θυμηθούμε μόνο ότι στο όνομα αυτών ακριβώς των «εθνικών συμφερόντων» κινδυνεύουμε να μας εμπλέξουν σε πόλεμο για τα πετρέλαια της Α. Μεσογείου και ότι το ελληνικό κράτος για τα συμφέροντα των Λάτσηδων και λοιπών πετρελαιάδων έχει αγκαλιάσει το σιωνιστικό κράτος του Ισραήλ, τον δικτάτορα της Αιγύπτου Σίσι και τον Λίβυο πολέμαρχο - κατσαπλιά- «στρατάρχη» Χαλίφα Αφτάρ.

Αν θέλουμε λοιπόν να είμαστε μαζί με τους πρόσφυγες και ενάντια στους ακροδεξιούς ρατσιστές και τους φασίστες, πρέπει να υπερασπιζόμαστε όλα τα δικαιώματα των προσφύγων και -κυρίως- να μην αναμασάμε τα επιχειρήματα του υπουργείου Εξωτερικών.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΜΕ ΥΠΟΓΡΑΦΗ

Καίγεται η Σιδηρούντα. Ξανά.

Γράφει ο ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΤΣΟΥΡΗΣ*
ΜΕ ΥΠΟΓΡΑΦΗ

Οίνος Αρχέγονος ‑ της Λέσβου Τέχνες

Γράφει ο ΜΙΧΑΛΗΣ ΜΑΡΜΑΡΟΥ για τον Σύλλογο Αμπελουργών Ανεμώτιας Λέσβου «ο Κάμπος»
ΜΕ ΥΠΟΓΡΑΦΗ

Το Υπουργείο Πολιτισμού και η σεισμόπληκτη Σάμος

Γράφει ο ΜΑΝΩΛΗΣ ΚΑΡΛΑΣ, Γιατρός, πρώην αιρετός Νομάρχης Σάμου (2003-2010).
ΜΕ ΥΠΟΓΡΑΦΗ

Κτηνωδία ή Κτηνοτροφία τελικά;

Γράφει ο ΗΛΙΑΣ ΨΥΡΟΥΚΗΣ
ΟΙ ΑΠΕΝΑΝΤΙ

Απόγονοι Περγαμηνών προσφύγων ενώνουν ξανά τις μνήμες τους

Ανασυγκροτείται ο Σύλλογος Περγαμηνών με αφετηρία τη γιορτή του Αγίου Γεωργίου
ΜΕ ΥΠΟΓΡΑΦΗ

Nερό: Τώρα τρέχουμε ;

Γράφει ο ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΛΑΔΙΤΗΣ πρώην διευθυντής της ΔΕΥΑΜ
ΜΕ ΥΠΟΓΡΑΦΗ

Οι αφανείς ήρωες του Γαβαθά

Πίσω από την απώλεια του ζωνοδελφινιού, η ιστορία τριών ανθρώπων που δεν υπολόγισαν κόπο, χρόνο και θάλασσα για να δώσουν μια μάχη ζωής!
ΘΡΑΣΟΣ ΑΒΡΑΑΜ
ΑΧΙΝΟΣ

Πάτησε τον αχινό 5/8/2025

Το καυστικό σχόλιο της ημέρας
ΜΕ ΥΠΟΓΡΑΦΗ

Οι μύθοι μιας μαύρης επετείου

89 χρόνια από τη Μεταξική δικτατορία της 4ης Αυγούστου 1936
ΘΡΑΣΟΣ ΑΒΡΑΑΜ
ΜΕ ΥΠΟΓΡΑΦΗ

Όχι άλλο κάρβουνο

Γράφει ο ΜΑΝΩΛΗΣ ΝΙΚ. ΚΑΡΛΑΣ, γιατρός, πρώην αιρετός Νομάρχης Σάμου (2003-2010).
ΑΧΙΝΟΣ

Πάτησε τον Αχινό, 2/8/2025

Το καυστικό σχόλιο της ημέρας!
ΜΕ ΥΠΟΓΡΑΦΗ

Οκτώ καυτά ερωτήματα για το «φαραωνικό» Φράγμα Τσικνιά

Ο πρώην Κοινοτάρχης Αγίας Παρασκευής, Απόστολος Κομνηνάκας, επαναφέρει στο προσκήνιο τους κινδύνους, τις παραλείψεις και τις επιπτώσεις ενός έργου που αλλάζει τον χαρακτήρα του τόπου