× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

Ο δημόσιος χώρος των σχολείων ως ιδιωτικός

Γράφει ο ΣΤΕΡΓΙΟΣ ΨΗΦΗΣ, υποψήφιος Διδάκτορας στο Τμήμα Γεωγραφίας του Πανεπιστημίου Αιγαίου

Από το NEWSROOM Δημοσίευση 19/11/2025

Ο δημόσιος χώρος των σχολείων ως ιδιωτικός
' χρόνος ανάγνωσης

Βιώνουμε στις μέρες μας και ειδικά στη μικρή νησιώτικη κοινωνία μας, όπου όλοι γνωριζόμαστε ως πρόσωπα, το παράλογο των περιφραγμένων κλειστών σχολείων (σε ώρες μη ωρολόγιου σχολικού προγράμματος φυσικά). Σιδερόφρακτες αυλές, όπου τα παιδιά δεν μπορούν να παίξουν τις απογευματινές ώρες, κλειδαμπαρωμένα γυμναστήρια και χώροι εκδηλώσεων, όπου πολιτιστικοί και αθλητικοί σύλλογοι δεν βρίσκουν πολύτιμη πρόσβαση σε χώρους αναγκαίους για τη λειτουργία τους…με ό,τι αυτό συνεπάγεται.

Θέτουμε ως παράδειγμα το 6ο Δημοτικό Σχολείο Μυτιλήνης  ως το πιο κεντρικό, προσβάσιμο και πολυδύναμο σε χώρους σχολείο της πόλης. Φέτος παράτυπα, αν όχι παράνομα, η διευθύντρια ως πρόσωπο, χωρίς να θέσει το θέμα στο Σύλλογο Διδασκόντων και στο Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων ως όφειλε, αποφάσισε να κάνει έξωση στους τρεις Συλλόγους που φιλοξενούσε πέρυσι το σχολείο και φυσικά να κρατήσει και κλειδωμένο τον προαύλιο χώρο γενικά για τα παιδιά. Αξίζει δε να υπογραμμιστεί ότι βάσει του νόμου 4823/2021 άρθρο 98 παράγραφος β), η απόφαση διάθεσης των χώρων ανήκει στο Δήμαρχο και στο οικείο Σχολικό Συμβούλιο, καθώς και του ότι ο Δήμος έχει υπ’ ευθύνη του τη συντήρηση τους, άρα ο λόγος της διευθύντριας είναι γνωμοδοτικός.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

 

Σε μια εποχή που βιώνουμε την απαξίωση του δημόσιου γενικώς, σε όλη την κλίμακα των αγαθών, σε μια εποχή που οποιαδήποτε διάσταση κοινότητας και δημιουργίας αναδεικνύεται ως ύψιστη ανάγκη, το να εγείρονται άυλα σύνορα και πρόσθετοι φράχτες σίγουρα δεν βοηθάει. Πόσο μάλλον όταν αυτό πραγματώνεται με μηδενική διάθεση διαλόγου και όρων συνύπαρξης στο πλαίσιο συνδημοτών και εκπαιδευτικών.
Το να κλειδώνεις είναι εύκολο, όμως το να ανοίγεις τις πόρτες παράγει παιδεία και πολιτισμό. Πάντα με ευγένεια και σεβασμό όλων προς όλους και φυσικά προς τον Δημόσιο Χώρο.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΜΕ ΥΠΟΓΡΑΦΗ

Η θυσία που υπενθυμίζει ότι η δημοκρατία απαιτεί εγρήγορση

Γράφει ο ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΥΡΟΓΙΑΝΝΗΣ, ανιψιός του Μιχάλη Μυρογιάννη
ΜΕ ΥΠΟΓΡΑΦΗ

Πώς να ζήσει μια μάνα όταν χάνει τα δύο της παιδιά;

Γράφει η μητέρα τους, ΙΩΑΝΝΑ ΚΑΡΑΧΡΗΣΤΟΥ, με αφορμή τη σημερινή Παγκόσμια Ημέρα Μνήμης Θυμάτων Τροχαίων Συγκρούσεων
ΜΕ ΥΠΟΓΡΑΦΗ

Όταν πέφτουν οι μάσκες

Γράφει ο ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΛΑΔΙΤΗΣ*
ΜΕ ΥΠΟΓΡΑΦΗ

Με αφορμή τη «Μυγδαλιά» του Δημήτρη Σιμιτσή*

Γράφει ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΩΣΤΟΥΛΑΣ, φιλόλογος, μουσικός ερευνητής
ΜΕ ΥΠΟΓΡΑΦΗ

Φυλακισμένος λόγος

Γράφει ο ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ ΚΑΛΑΡΓΑΛΗΣ
ΜΕ ΥΠΟΓΡΑΦΗ

Ρασοφόροι «Ρασπούτιν»

Γράφει ο ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ
ΜΕ ΥΠΟΓΡΑΦΗ

Ιστορικό μαρίνας Μυτιλήνης, 30 χρόνια από την χωροθέτηση της

Γράφει ο πρώην Υπουργός ΝΙΚΟΣ ΣΗΦΟΥΝΑΚΗΣ
ΜΕ ΥΠΟΓΡΑΦΗ

Ποιος χτίζει στην καρδιά της περιοχής Natura στη Καλλονή;

Γράφει ο ΜΙΧΑΛΗΣ ΜΠΑΚΑΣ, περιβαλλοντολόγος
ΜΕ ΥΠΟΓΡΑΦΗ

Τα ΕΛΤΑ: Οι ψυχικές συντεταγμένες της υπαίθρου χώρας

Γράφει η ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΖΗΣΗ, Καθηγήτρια Ψυχολογίας στο Τμήμα Κοινωνιολογίας του Πανεπιστημίου Αιγαίου
ΜΕ ΥΠΟΓΡΑΦΗ

Ένοχοι ‑ συνένοχοι κατ` εξακολούθηση...

Γράφει ο ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΛΑΔΙΤΗΣ*