× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

Carthago delenda est ?

Γράφει η ΜΑΡΙΑ ΠΕΡΔΙΚΟΥΡΗ

Από το NEWSROOM Δημοσίευση 30/4/2020

Carthago delenda est ?

Η «φιλότιμη» προσπάθεια που καταβλήθηκε από το 2013, τόσο στο να αποψιλωθούν τα ΕΠΑΛ από εκπαιδευτικό και μαθητικό δυναμικό, όσο και να απαξιωθούν συνολικά ως μέρος της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, επανέρχεται σήμερα με τις νέες ρυθμίσεις που προωθούνται στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μια από αυτές είναι η ρύθμιση, που θέτει ως όριο την ηλικία των 17 ετών, για πρώτη εγγραφή στα ΕΠΑΛ. Τα τραγικό αιτιολογικό περιτύλιγμα αυτής της απόφασης στηρίζεται στο σκεπτικό, ότι οι ενήλικες μαθητές είναι υπεύθυνοι για την αύξηση της ενδοσχολικής βίας. Έτσι λοιπόν, μέρος της επαγγελματικής εκπαίδευσης θα βρεθεί στην αγκαλιά των ιδιωτικών ΙΕΚ, δωράκι αντίστοιχο με αυτά του τύπου «Σκοιλ Ελικικου», που έγιναν περίγελος στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Και βέβαια για τους γονείς των εχόντων…..

Γιατί οι γονείς των μη εχόντων - ξέρετε αυτοί που δεν έχουν διαδίκτυο, προσωπικό υπολογιστή, λεφτά να πληρώσουν τη ΔΕΗ, μεροκάματο κλπ - έβλεπαν, ότι μέσα από τα ΕΠΑΛ ήταν πιθανόν το παιδί τους, που μπορεί να είχε τελειώσει και Γενικό Λύκειο, να είχε μια δεύτερη ευκαιρία να «κάνει κάτι….», ήτοι να πάρει μία αξιόπιστη ειδικότητα σε δημόσιο πλαίσιο, να κάνει με όρους αξιοπρέπειας τη μαθητεία του και γιατί όχι (αν ήθελε) να δώσει και εξετάσεις εισαγωγής στα ΑΕΙ.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τα ποσοτικά και ποιοτικά στοιχεία, που θέλουν ένα αξιόλογο ποσοστό μαθητών να επιλέγουν συνειδητά τη φοίτηση στα ΕΠΑΛ και να είναι πάνω από 17 χρονών, είναι αδιάψευστοι μάρτυρες.

Ανησυχία επίσης προκαλούν επίσης οι λεκτικές ακροβασίες του νομοσχεδίου σχετικά με το φορέα παροχής του μεταλυκειακού έτους μαθητείας. Αν δηλαδή θα συνεχίσει να παρέχεται από το δημόσιο ΕΠΑΛ ή θα περάσει σε κάποιο άλλο φορέα.

Ταυτόχρονα η επαναφορά της Τράπεζας Θεμάτων, φέρνει στο μυαλό μας την εκτίναξη των ποσοστών των μετεξεταστέων στις προαγωγικές του 2014, ειδικά στις εργατικές και επαρχιακές περιοχές. Και βέβαια ας μη μιλήσουμε για τις παιδαγωγικές συνέπειες που αυτή θα επιφέρει στην καθημερινή πρακτική της διδασκαλίας εντός της σχολικής τάξης. Εδώ λοιπόν έχουμε να κάνουμε σίγουρα καθαρά με ταξικές επιλογές.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε παράλληλο μήκος κύματος, με ιδεολογικά χαρακτηριστικά αυτή τη φορά, κινείται και η επαναφορά των Λατινικών αντί της Κοινωνιολογίας. Ας αναλογιστούμε λοιπόν τις «ευεργετικές» επιπτώσεις για τον έφηβο, όταν αυτός κατακτήσει τις τεχνικές σχηματισμού του «σουπίνου» και του «γερουνδίου»…. και τις «επιβλαβείς» συνέπειες της κατανόησης των όρων και κανόνων διαμόρφωσης του «κοινωνικού γίγνεσθαι» μέσα από το μάθημα της Κοινωνιολογίας.

Όσοι τις αγνοούν, ας ανατρέξουν στα του «Αδώνιδος» λεχθέντα σε συνέντευξή του το Σεπτέμβριο του 2018, όταν επανήλθε η διδασκαλία της Κοινωνιολογίας στα Λύκεια. Τότε ο σημερινός Υπουργός Ανάπτυξης έφερε στο φως το πραγματικό σχέδιο, δηλώνοντας χαρακτηριστικά : «Πάτε να αντικαταστήσετε τα Λατινικά με την Κοινωνιολογία. Δηλαδή μ’ ένα μάθημα, απλώς για να κάνουν τα παιδιά αριστερά».
Ειλικρινά χωρίς να θέλω να υπερθεματίσω ή να αναθεματίσω ένα γνωστικό αντικείμενο, ούτε να μπω σε διχαστικά γνωστικά διλήμματα αφού όλοι όσοι ασχολούμαστε με τα εκπαιδευτικά πράγματα, γνωρίζουμε όλοι πως επιστημονικές και παιδαγωγικές λύσεις υπήρχαν και υπάρχουν.

Και τις γνωρίζουν πολύ καλά οι νομοθετούντες…. Απλά κάνουν ότι τις αγνοούν.
Για το λόγο αυτό στο ερώτημα «Carthago delenda est?” απαντάμε με την οικεία για κάποιους γλώσσα «Dum spiro sperum».

* Η Μαρία Περδικούρη είναι Εκπ/κός Β/θμιας Εκπ/σης

ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ
Tο stonisi.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΜΕ ΥΠΟΓΡΑΦΗ

Ο «προαγωγός» υγείας και οι «εκδιδόμενοι» εργαστηριακοί ιατροί

Γράφει ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΧΑΤΖΗΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥΣ, Ταξίαρχος σε αποστρατεία-Συγγραφέας
ΜΕ ΥΠΟΓΡΑΦΗ

Τι γυρεύεις εσύ, μια Μανιάτισσα, στο Βόρειο Αιγαίο;

Γράφει ο ΚΩΣΤΑΣ ΠΡΟΜΠΟΝΑΣ, εκπαιδευτικός μέλος Ν. Ε ΣΥΡΙΖΑ
ΜΕ ΥΠΟΓΡΑΦΗ

Ελλείμματα εκπροσώπησης στην Αυτοδιοίκηση

Γράφει ο ΜΑΝΩΛΗΣ ΚΑΡΛΑΣ, Γιατρός-πρώην αιρετός Νομάρχης Σάμου
ΜΕ ΥΠΟΓΡΑΦΗ

Δυναμώνουμε το Σωματείο, ενισχύουμε την «Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών»

Γράφει ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΖΑΦΕΙΡΙΟΥ, από την εκπομπή ΠΕΚ-τες
ΜΕ ΥΠΟΓΡΑΦΗ

Εθνική Πράσινη Συμφωνία για την ευημερία

Γράφει ο Γραμματέας του ΚΟΣΜΟΥ και υποψήφιος ευρωβουλευτής Πέτρος Κόκκαλης
ΑΧΙΝΟΣ

Πάτησε τον Αχινό, 15/5/2024

Το καυστικό σχόλιο της ημέρας
ΜΕΤΑΞΥ ΜΑΣ

Ο Γιάννης Συκάς μιλά για την εκπαίδευση στην εκπομπή ΠΕΚ‑τες

Την Τετάρτη στις 5 το απόγευμα στο «Ν» 99 fm
ΜΕ ΥΠΟΓΡΑΦΗ

Η ορατή ομόφυλη ελληνική οικογένεια

Γράφει η ΜΑΡΙΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗ, Διδακτόρισσα Πολιτισμικής Τεχνολογίας και Επικοινωνίας
ΜΕ ΥΠΟΓΡΑΦΗ

Είδαμε Eurovision… εγώ, η Στρατής και το Παναγιωτελ’. Non binary by Lesvos

Γράφει ο Ταξίαρχος ε.α, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΧΑΤΖΗΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥΣ, συγγραφέας
ΜΕ ΥΠΟΓΡΑΦΗ

ΕΔΩ ΛΗΜΝΟΣ : Κάσπακας, ο δρόμος για τον Αγιο Γιάννη

Γράφει ο ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΛΑΔΙΤΗΣ*
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΟΙ ΑΠΕΝΑΝΤΙ

Η «Συνύπαρξη» προβάλλει το ντοκιμαντέρ «142 χρόνια»

Για την ταινία, την αυτοψία στη Βάστρια, αλλά και τις χρόνιες προσπάθειες για την έλευση Τούρκων επισκεπτών μιλήσαμε με τον Πάρη Βουνατσή και τον Γιάννη Παυλή
ΑΝΘΗ ΠΑΖΙΑΝΟΥ
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕΤΑΞΥ ΜΑΣ

Το 1ο Γυμνάσιο Μυτιλήνης «βρίσκει» νέες πηγές στο διάστημα και αποτρέπει τροχαία!

Μιλήσαμε με τους μαθητές που συμμετείχαν σε διαγωνισμό και συνέδριο για τα επιτεύγματα του σχολείου και με τον καθηγητή τους, Ι. Λασκαρίδη
ΑΝΘΗ ΠΑΖΙΑΝΟΥ