× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

Ψηφιακά ραντεβού, χωρίς εξυπηρέτηση

Γράφει ο ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ ΚΑΛΑΡΓΑΛΗΣ

Δημοσίευση 27/10/2025

Ψηφιακά ραντεβού, χωρίς εξυπηρέτηση
' χρόνος ανάγνωσης

Τις προάλλες μια φίλη είχε ενοχλήσεις στα μάτια της, έκανε εξετάσεις και τις δόθηκαν οι σχετικές ιατρικές οδηγίες. Με αφορμή αυτό το γεγονός κοιτάζω πότε έκανε τον τελευταίο οφθαλμολογικό έλεγχο και διαπιστώνω ότι έχει περάσει χρόνος. Τηλεφωνώ για να κλείσω ραντεβού στο νοσοκομείο και με ενημερώνουν ότι δεν έχουν “ανοίξει, δοθεί τα ραντεβού του Οκτωβρίου”. Κάποια από τις επόμενες μέρες βρισκόμουνα κοντά στο νοσοκομείο, οπότε πηγαίνω να κλείσω ραντεβού. Μπορεί να δω και κάποιον παλιό μαθητή μου, οπότε να υπάρξει και η σχετική βοήθεια. Στην υπηρεσία των ραντεβού με ενημερώνουν ότι έκλεισαν, συμπληρώθηκαν τα ραντεβού. Τώρα πρέπει να μπει ο Νοέμβριος για να δούνε τα επόμενα. Τα δε επόμενα είναι μάλλον στον νέο χρόνο!

Στις αρχές Οκτωβρίου διάβασα στην ΕφΣυν την ενημερωτική καταχώρηση του υπουργείου Υγείας για τη γραμμή εξυπηρέτησης 1566. Γράφει: “Το 1566 έρχεται να κάνει την πρόσβαση στην υγεία πιο απλή για όλους. Όλες οι δημόσιες υπηρεσίες υγείας στη διάθεσή μας με ένα τηλεφώνημα ή ένα κλικ. Ενημερωνόμαστε γρήγορα, αξιόπιστα, και δωρεάν σχετικά με τα ιατρικά ραντεβού και τις εξετάσεις, την άυλη συνταγογράφηση, τα νοσοκομεία και τις μονάδες υγείας, τα φαρμακεία και όλα όσα αφορούν στο ΕΣΥ. Η υγεία γίνεται πολυκαναλική και περνάει στη ψηφιακή εποχή”. Οπότε λέω στον εαυτό μου ας τηλεφωνήσω, να εγκαινιάσω αυτόν τον ψηφιακό τρόπο κλεισίματος ραντεβού, αφού τόσο όμορφα τα γράφει. Τηλεφωνώ και μετά εφτά λεπτά (7) αναμονής, καλός, και λίγος ο χρόνος για υπηρεσία πανελλαδικής εξυπηρέτησης, απάντησε μια ευγενής κυρία -όπως άδει κι ο Αργύρης Μπακιρζής. Αφού έγινε η ταυτοποίηση μέσω του ΑΜΚΑ, κι ότι τηλεφωνώ από τη Μυτιλήνη, μου λέει “να δούμε τις δομές υγείας”. “Στο Κέντρο υγείας Μυτιλήνης δεν υπάρχει οφθαλμίατρος”, με πληροφορεί. Κάτι που γνωρίζω, γιατί είναι η γειτονιά μου, και μάλλον ποτέ δεν είχε, όπως και άλλες βασικές ειδικότητες. “Θα κοιτάξω στο νοσοκομείο” συμπληρώνει.
Λες να άνοιξαν τα ραντεβού και η “πολυκαναλική υγεία” αφού πλέον “περνάει στην ψηφιακή εποχή” να έχει καλύτερη εξυπηρέτηση; Η αισιοδοξία είναι σημαντικός παράγοντας στη ζωή μας. Ένα ποτήρι που έχει νερό μέχρι το μέση πάντοτε θα είναι μέχρι τη μέση, η ποσότητά του δεν πρόκειται να αυξηθεί. Αλλά άλλο είναι να αισιοδοξείς και να το βλέπεις μισογεμάτο κι άλλο με μιζέρια μισοάδειο. Κι όμως, δεν έγινε η ψηφιακή πολυκαναλική ανατροπή· ούτε το νοσοκομείο είχε ραντεβού. “Δεν έχει δώσει ακόμα ραντεβού, καλέστε από βδομάδα να δούμε αν θα μας έχουν δώσει”, με πληροφόρησε η ευγενής κυρία, πριν καληνυχτιστούμε.
Τώρα περιμένω να “δοθούν τα ραντεβού” ή να πάω σε ιδιώτη γιατρό με πληρωμή. Αλήθεια τα πιστεύουν εκεί στο υπουργείο ότι επειδή μπορείς να κλείσεις ψηφιακά ραντεβού θα υπάρξει και ραντεβού, αφού οι γιατροί παραμένουν ίδιοι και λίγοι.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΜΕ ΥΠΟΓΡΑΦΗ

«Κοιμητήριο Παναγιούδας: Η αδιαφορία δύο δεκαετιών και η πρόκληση της δημοτικής αρχής»

Του ΝΙΚΟΥ ΧΩΡΙΑΤΕΛΛΗ, δικηγόρου, κατοίκου Παναγιούδας
ΜΕ ΥΠΟΓΡΑΦΗ

Γερνάμε κύριε… Διαφημιστή

Γράφει η ΜΑΡΙΝΑ ΠΟΛΛΑΤΟΥ
ΜΕ ΥΠΟΓΡΑΦΗ

Καταγραφές, επιδόματα κι απόγνωση

Γράφει ο ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ ΚΑΛΑΡΓΑΛΗΣ
ΜΕ ΥΠΟΓΡΑΦΗ

Η κοινωνία που δημιουργεί την αναπηρία και η ανάγκη για ένα μέλλον συμπερίληψης

Γράφει ο ΑΝΔΡΕΑΣ ΜΠΑΜΠΗΣ, μεταπτυχιακός φοιτητής Κοινωνιολογίας του Πανεπιστημίου Αιγαίου
ΜΕ ΥΠΟΓΡΑΦΗ

Βιβλία και πολιτισμός!

Γράφει ο ΜΙΧΑΗΛ ΚΑΠΙΩΤΑΣ πρώην Δντης Β/θμιας Εκπαίδευσης Λέσβου &Σάμου
ΜΕ ΥΠΟΓΡΑΦΗ

Κείμενο διαμαρτυρίας για την προτεινόμενη μετατροπή σχολείων

Γράφει ο ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΙΧΑΛΑΚΗΣ
ΜΕ ΥΠΟΓΡΑΦΗ

Παναγιώτης Ν. Βέης: Χωρίς πυξίδα (2025)*

Γράφει ο Δημήτρης Κωστούλας , φιλόλογος , μουσικός ερευνητής