ΓΕΛ Ιππείου: Το χρονικό της διάλυσης του μαθητικού κινήματος
Ο Πάρης Βουνατσής πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του Δημοτικού και Νηπιαγωγείου Κάτω Τρίτους, περιγράφει τα γεγονότα όπως τα έζησε με τις εξελίξεις και τις παρεμβάσεις των τελευταίων ημερών
Από το NEWSROOM Δημοσίευση 25/9/2024
Την περασμένη εβδομάδα οργανώνεται στο ΓΕΛ Ιππείου ένα μαθητικό κίνημα αποφασισμένο να διεκδικήσει τα συμφέροντα της μαθητικής κοινότητας και του σχολείου του, στοχεύοντας στην ανατροπή του άδικου και βίαιου μέτρου που καταργεί τμήματα, υποχρεώνει σε αλλαγές κατευθύνσεων σπουδών και μετακινεί μαθητές σε απομακρυσμένες περιοχές.Μετά την πρώτη συμμετοχή σε κινητοποιήσεις, δεν αργούν να δημοσιευτούν ανακοινώσεις από ελάχιστα τοπικά συλλογικά όργανα προς υποστήριξη του μαθητικού κινήματος.
Δευτέρα: Το πρωί, το μαθητικό κίνημα προχωρά σε συνεντεύξεις, δελτία τύπου, παρεμβάσεις σε θεσμικά όργανα και ορίζει ακρόαση από τον Περιφερειάρχη την Τετάρτη το μεσημέρι.Το θέμα παίρνει δημοσιότητα και το απόγευμα οργανώνεται συνεδρίαση του σχολικού Συντονιστικού,παρουσία γονέων και κηδεμόνων, συλλογικών οργάνων, κατοίκων της περιοχής και φίλων τους, καθώς και πολιτικών προσώπων που συστρατεύονται για την «ενίσχυση της προσπάθειας». Στη συνεδρίαση συντάσσεται ένα προσχέδιο ψηφίσματος, αλλά δεν υπάρχει απαρτία του σχολικού συντονιστικού οργάνου, οπότε τίθεται κοινώς συμφωνημένο χρονοδιάγραμμαγια την οριστικοποίησή του μέχρι την επομένη ημέρα το μεσημέρι. Το βράδυ, οι μαθητές εκδίδουν ένα δελτίου τύπου και κάπου εδώ, δυστυχώς, η δράση των μαθητών «παγώνει» εντυπωσιακά.
Τρίτη: Τα παιδιά πηγαίνουν στο σχολείο για μια ακόμη ημέρα αποχής από τα μαθήματα, αποφασισμένοι και ετοιμοπόλεμοι, αλλά αυτή τη φορά δεν είναι μόνοι τους. Σύμφωνα με μαρτυρίες μαθητών, ο Διευθυντής του ΓΕΛ Ιππείου, ο Προϊστάμενος της Β´/θμιας Εκπαίδευσης και οι γονείς και κηδεμόνες των μαθητών, κλείνονται σε μια αίθουσα και συσκέπτονται κεκλεισμένων των θυρών. Ύστερα από λίγο, ανακοινώνεταιστους μαθητές ότι «από εδώ και πέρα γυρίζετε στα θρανία, γιατί παίρνετε απουσίες, κάνατε ότι καλύτερο μπορούσατε και τώρα αναλαμβάνουν να δώσουν λύση οι γονείς σας». Στο σχόλασμα, οι μαθητές διαπιστώνουν πως το πρόχειρο ψήφισμα περιφέρεται από τους κοινοτάρχες στους κατοίκους των χωριών προς υπογραφή, χωρίς να έχει παραδοθεί ή εγκριθεί από το σχολικό συντονιστικό όργανο, χωρίς οι μαθητές να γνωρίζουν τι αναγράφεται.Το απόγευμα συστήνεται άτυπα ένας «προσωρινός» Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων και δεδομένων των εξελίξεων, κάποιοι μαθητές αναθεωρούν,αφού κάποιοι «μπροστάρηδες» τους έπεισαν, όπως εκμυστηρεύτηκαν, ότι «είναι απλώς μωρά», «έκαναν το καλύτερο που μπορούσαν» και«δεν είναι πολιτικοί για να μπορέσουν να δώσουν λύση».Το μαθητικό κίνημα με παρεμβάσεις «καλοθελητών» καθίσταται ουσιαστικά ανίσχυρο.
Τετάρτη: Εκπρόσωπος του κινήματος του 3ου ΓΕΛ Μυτιλήνης επικοινωνεί για τον συντονισμό των μαθητικών κινητοποιήσεων, ενόψει της ορισθείσας ακρόασης από τον Περιφερειάρχη. Λαμβάνει την απάντηση πως οι μαθητές πηγαίνουν κανονικά στο σχολείο και τον αγώνα τους αναλαμβάνουν οι εκπρόσωποι των συμφερόντων τους. Λίγες στιγμές αργότερα, ο Πρόεδρος της Κοινότητας Ιππείου αναφέρει χαρακτηριστικά στα κοινωνικά δίκτυα «είμαστε βέβαιοι πως οι θεσμικοί φορείς, οι οποίοι έχουν ενημερωθεί αρμοδίως για το ζήτημα, θα πράξουν τα δέοντα με γνώμονα το συμφέρον των μαθητών και των μαθητριών, αλλά και των οικογένειών τους.»
Αισιοδοξώ πως ο σύντομος και δυναμικός αγώνας που δόθηκε από το μαθητικό κίνημα ήταν επαρκής, ώστε τα παιδιά να εισπράξουν την ικανοποίηση της δικαίωσης του αγώνα τους.
Για τα υπόλοιπα, τα συμπεράσματα είναι δικά σας.