× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

Η κατά Χριστόν παιδαγωγία και οι «Ιεροί εξεταστές»

Γράφει ο ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΑΡΣΙΝΟΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ

Από το NEWSROOM Δημοσίευση 5/7/2020

Η κατά Χριστόν παιδαγωγία και οι «Ιεροί εξεταστές»

Ο Χριστός, κατά την επι γης ζωή και δράση Του, προσπάθησε να «απελευθερώσει» τον άνθρωπο από τη στείρα τυπολατρία που επικρατούσε στο Ισραήλ και τον Νομικισμό.

Αποκάλυψε στους ανθρώπους τον Πατέρα Του: Έναν Θεό ελέους, οικτιρμών και φιλανθρωπίας, κόντρα στο «κακέκτυπο» που είχαν κατασκευάσει και πίστευαν οι ευσεβείς της εποχής Του.

Ετσι, εξ ιδίων προφανώς κρίνοντες, φτάνουν να θανατώσουν με μαρτυρικό και εξευτελιστικό τρόπο, επι του σταυρού, τον ίδιο τον σαρκωμένο Θεό τους, ως βλάσφημο!Το αυτό, συμβαίνει δυστυχώς και σήμερα. 

Ο στείρος λόγος, ο άκοπος, επιβιώνει και διαδίδεται, ως δήθεν «λόγος Κυρίου», ο δε έμπονος και ουσιαστικός, λόγος Του, λοιδορείται από τους σύγχρονους ευσεβιστες ως βλασφημία και εισαγωγή καινών δαιμονίων.

Το καθοριστικό στοιχείο της σχέσεως ή μη, με τα πρόσωπα που ειναι γύρω μας, και η κοινωνία μαζί τους, που επιθυμεί ο Χριστός, έχει παραγκωνιστεί και την θέση του, πήρε η τυφλή υπακοή στον «Γέροντα»!

Ένα Γέροντα, που τις πλείστες των περιπτώσεων προσπαθεί να δημιουργήσει στρατό από οπαδούς, -«πνευματικοπαίδια» τα ονομάζει- και που με μαεστρία, ελέγχοντας κυρίως την φύση και τον ερωτισμό τους, τους καθιστά άβουλα υποχείρια, υπηρέτες και εκτελεστές πάσης φύσεως επιθυμιών και φιλοδοξιών του.

Στο Ιερό Ευαγγέλιο όμως, διασώζεται ο λόγος του Κυρίου:

«Ξέρετε ότι οι άρχοντες των εθνών κατακυριαρχούν σ’ αυτά και οι μεγάλοι τα κατεξουσιάζουν. Μάρκ. 10:42; Λουκ. 22:25; 26 Δεν θα είναι έτσι μεταξύ σας, αλλά όποιος θέλει μεταξύ σας να γίνει μεγάλος, θα είναι διάκονός σας και όποιος θέλει μεταξύ σας να είναι πρώτος θα είναι δούλος σας. Ματθ. 23:11 Μάρκ. 9:35,Μάρκ. 10:43. Όπως ακριβώς ο Υιός του ανθρώπου δεν ήρθε για να διακονηθεί, αλλά για να διακονήσει και να δώσει τη ζωή του λύτρο στη θέση πολλών». Λουκ. 22:27 Ιωάν. 13:14

Κόντρα στην ευσεβιστική λογική της εποχής Του, ο Κύριος, αντί να ζητήσει από τους μαθητές Του να τον υπηρετούν, ζώνεται το λέντιο και πλένει τα πόδια τους, υπηρετώντας τους Αυτός. Ετσι δινει εσαεί και τον τύπο και τον υπογραμμό.
Κενώνει τον εαυτό Του και προσφέρεται προς πάντας, αφήνοντας μας εσαεί παρακαταθήκη για την ορθοδοξία και ορθοπραξία μας.

Πόσο παραξενα ομως ακουγονται σήμερα όλα αυτά στα αυτιά μας;
Προφανώς, όσο παράξενα ακούστηκαν και στα αυτιά των Ιουδαίων της εποχής Του. Ακόμα και στους ίδιους τους μαθητές Του, που προς στιγμή αντέδρασαν δυναμικά. Ο Χριστός, όμως, επιμένει. Δεν κάνει πίσω. Τους λεει: «Οποιος δεν δεχθεί να του πλύνω τα πόδια, δεν έχει θέση μαζί μου».

Η πίστη μας, μας υποδεικνύει την ανάγκη για προσωπική κένωση και την ταπείνωση ως όπλο για την πάλη κατά του κακού. Όχι ως μοιρολατρία όπως ορισμένοι διατείνονται.

Θλιβόμαστε όμως, όταν βλέπουμε πιστούς, έτοιμους και προθυμους να κάνουν «υπακοή» σε πρόσωπα και όχι στο θέλημα του Θεού.
Θλιβόμαστε όταν βλέπουμε πιστούς, δήθεν «Οσίων Γερόντων» να ομφαλοσκοπούν για το λάδι και το κρασί και να αποστρέφουν τα μάτια, όταν μπροστά τους αντικρίζουν την αδικία κατά των αδελφων τους. Χριστιανών ή μη.
Όταν λοιδορούν τους αδελφούς τους.
Όταν καταλαλούν τους αδελφούς τους.
Όταν εξουδενώνουν (1) τους αδελφούς τους.
Έλληνες και ξένους.
Πρόσφυγες και μετανάστες.
«Αμαρτωλούς» και δικαίους.

Σε όλους αυτους, τους «σεσωσμένους κριτές της οικουμένης», εμεις οι αμαρτωλοί, ας θυμήσουμε από το Μέγα Γεροντικό, το παρακάτω απόσπασμα, ενός οντως Αγίου Γέροντος, που κανει τη διαφορά, γιατί αντί να προτάσει το άρρωστο εγω του, αφήνει να μιλήσει ο ίδιος ο Θεός δι αυτού.

Είπε ένας Γέροντας:
«Μην κρίνεις τον πόρνο. Εάν εσύ είσαι σώφρων. Κι εσύ είσαι παραβάτης του νόμου όπως κι εκείνος. Γιατί Αυτός που είπε να μην πορνεύσεις (Ματθ. 5,27), είπε και να μην κρίνεις (Ματθ. 7,1)».

Αν αποκτήσουμε λοιπόν αγάπη, αν αποκτήσουμε ευσπλαχνία για τον πλησίον,αν αποφεύγουμε να καταλαλούμε, να κατακρίνουμε και να εξουδενώνουμε τους άλλους, θα πράττουμε το θέλημα Του. Χρέος μας να βοηθούμε ο ένας τον άλλον ως μέλη του ίδιου σώματος του ζώντος Χριστού.
—————-
(1). Εξουδένωση: όταν ένας αδελφός, όχι μόνον κατακρίνει κάποιον, αλλά και τον εκμηδενίζει, τον αποστρέφεται και τον σιχαίνεται σαν κάτι αηδιαστικό.

ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ
Tο stonisi.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΜΕ ΥΠΟΓΡΑΦΗ

«Ταμπέλα πάντως… υπήρχε»

Μια απάντηση στον Πρόεδρο του Κέντρου Κοινωνικής Πρόνοιας Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου (πρώην Ίδρυμα «Θεονμήτωρ») Δημήτρη Παραδέλλη
ΣΤΗΛΗ ΑΛΑΤΟΣ

Ας σταματήσουμε επιτέλους να παίζουμε με τη Μόρια

Θέλουμε πραγματικά να βρούμε μια λύση; Ιδού η Ρόδος Ιδού και το πήδημα
ΜΙΧΑΛΗΣ ΜΠΑΚΑΣ
ΜΕ ΥΠΟΓΡΑΦΗ

«Ενός λεπτού σιγή»

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ
ΟΙ ΑΠΕΝΑΝΤΙ

Hurriyet: «Ξύπνησαν με το Ορούτς Ρέις»

Οι τίτλοι των τουρκικών εφημερίδων για τις έρευνες εντός της ελληνικής υφαλοκρηπίδας
ΜΕ ΥΠΟΓΡΑΦΗ

Μα πάνε καλά; Πρόστιμο στο ΚΚΕ για τα κουπόνια;

Γράφει ο ΒΑΣΙΛΗΣ ΣΚΟΥΡΗΣ
ΤΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΑ ΜΠΛΟΥΖ

Στα «αμπριά» του Δημοκρατικού Στρατού στη Λέσβο

Σκέψεις με αφορμή μια επίσκεψη σε ένα άγνωστο μνημείο Δημοκρατίας, ιστορίας και αμυντικής μηχανικής
ΣΤΡΑΤΗΣ ΜΠΑΛΑΣΚΑΣ
ΑΧΙΝΟΣ

Πάτησε τον Αχινό,10/8/2020

Το καυστικό σχόλιο της ημέρας
ΜΕ ΥΠΟΓΡΑΦΗ

«Ο παππούς μου το χαμίνι»

Γράφει ο ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΑΡΣΙΝΟΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ
ΑΧΙΝΟΣ

Πάτησε τον Αχινό,8/8/2020

Το καυστικό σχόλιο της ημέρας
ΜΕ ΥΠΟΓΡΑΦΗ

Τα θύματα είναι πάντα οι λαοί

Γράφει ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΡΑΜΑΛΗΣ
ΑΧΙΝΟΣ

Πάτησε τον Αχινό, 7/8/2020

Το καυστικό σχόλιο της ημέρας