× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

Παραχαράκτες (συνέχεια)

Γράφει ο ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΛΑΔΙΤΗΣ

Από το NEWSROOM Δημοσίευση 23/11/2019

Παραχαράκτες (συνέχεια)
' χρόνος ανάγνωσης

Τη Δευτέρα που μας πέρασε, εκτός προγράμματος μεν αλλά εντός επικαιρότητας, έστειλα στο «Νησί» ένα κείμενο που αφορούσε την παραχάραξη της ιστορικής μνήμης της εξέγερσης του Πολυτεχνείου, όπου εντελώς ξεδιάντροπα είχαν σβήσει με photoshop τα συνθήματα «έξω αι ΗΠΑ» και «έξω το ΝΑΤΟ» από τη φωτογραφία της πύλης του Πολυτεχνείου.

Αναρωτιόμουνα, δε, ποιος άραγε να’ ταν ο σκοπός μιας τέτοιας ενέργειας.
Ε λοιπόν, τίποτα δεν είναι τυχαίο και τίποτα δεν μένει κρυφό.
Ψάχνοντας κι άλλο το όλο θέμα ανακάλυψα τα εξής.
Το ΝΑΤΟ στα πλαίσια εξωραϊσμού του προφίλ του έχει ξεκινήσει ένα πρόγραμμα με τίτλο «WeAreNATO».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Είναι μια εκστρατεία δημόσιας επικοινωνίας που έχει στο επίκεντρο τους νέους. Κύριος στόχος της εκστρατείας είναι να εξωραΐσει τα ΝΑΤΟικά εγκλήματα, να αναδείξει ότι η «ενότητα» και η «αλληλεγγύη» μεταξύ των συμμάχων συμβάλλουν τάχα στην προστασία της ειρήνης και της ασφάλειας, αντιστρέφοντας προκλητικά την πραγματικότητα που βιώνουν οι λαοί στην περιοχή μας και σε όλο τον κόσμο.

Στα πλαίσια αυτού του προγράμματος εντάσσονται και επισκέψεις σχολείων, πανεπιστημίων κλπ στο στρατηγείο του ΝΑΤΟ στη Νάπολη. Ήδη δε, μετά από πρόσκληση του ιμπεριαλιστικού οργανισμού, η διεύθυνση του 3ου Δημοτικού Σχολείου Πυλαίας στη Θεσσαλονίκη οργανώνει μια τέτοιου είδους επίσκεψη.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όμως η παραπάνω επίσκεψη δεν είναι η πρώτη προσπάθεια που γίνεται να μετατραπούν στα μάτια της νέας γενιάς τα αμερικανονατοϊκά γεράκια του πολέμου σε περιστέρια της ειρήνης και της δημοκρατίας.

Σχετική δράση είχε πραγματοποιηθεί από το 6ου Γυμνάσιο Ηρακλείου ξεσηκώνοντας θύελλα αντιδράσεων από την εκπαιδευτική κοινότητα.
Το 2014 το ΝΑΤΟ προσέφερε «σχετικό» εκπαιδευτικό υλικό στο Ελληνικό Σχολείο των Βρυξελλών και πριν από έξι χρόνια προσπάθησε να κάνει χορηγία στα σχολεία των Χανίων με αντάλλαγμα μια δημόσια δήλωση ευχαριστίας.
Όμως το σχέδιο «αθώωσης του ΝΑΤΟ» έχει μπει προ πολλού ακόμα και στα σχολικά βιβλία, όπως στο μάθημα της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής της ‘Γ γυμνασίου, όπου παρουσιάζεται ως οργανισμός που έχει στόχο «την ειρήνη, την δημοκρατία και την κοινωνική αλληλεγγύη»!

Αν λοιπόν στα πλαίσια του μαθήματος της πολιτικής αγωγής ρωτήσουν οι μαθητές τον καθηγητή τους ποιος ήταν ο «ειρηνευτικός» ρόλος του ΝΑΤΟ στον πόλεμο της Κορέας, του Βιετνάμ και σ’ όλη την Ινδοκίνα, στον πόλεμο της Γιουγκοσλαβίας, στο Ιράκ, στο Αφγανιστάν, στη Συρία, τι θα τους πουν;

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αν ρωτήσουν ποιος ήταν ο ρόλος του ΝΑΤΟ στα αμέτρητα πραξικοπήματα που έχουν γίνει ανά την υφήλιο, στα κύματα της προσφυγιάς που κατακλύζουν τα νησιά μας κι ολόκληρη την Ευρώπη, αλήθεια. τι θα τους πουν; Κι αν ακόμα ρωτήσουν τι ρόλο έπαιξε το ΝΑΤΟ στην Κυπριακή τραγωδία και στην εφτάχρονη δικτατορία της χούντας στην πατρίδα μας τί, πάλι, θα τους πουν;

Θα πρέπει δε, να προσέξουν πολύ το τι θα τους πουν γιατί μπορεί κάποιος μαθητής να πεταχτεί όρθιος κι αγανακτισμένος να φωνάξει: «ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ ΡΕΕΕΕ»

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΜΕ ΥΠΟΓΡΑΦΗ

Μαρίνα Σταμάτη: Μια διπλή έκθεση με κοινό παρονομαστή

Γράφει ο ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΠΙΩΤΑΣ, πρώην Δ/ντης Δ.Ε. Λέσβου & Σάμου
ΜΕ ΥΠΟΓΡΑΦΗ

Τριήμερο χειμερινό σχολείο από το Πανεπιστήμιο Αιγαίου

Πραγματοποιήθηκε στη Μυτιλήνη, από 3 έως 5 Νοεμβρίου. Στη δράση συμμετείχαν μέλη διδακτικού και ερευνητικού προσωπικού από χώρες της Ευρώπης και της Βόρειας Αφρικής
ΜΕ ΥΠΟΓΡΑΦΗ

Χωρίς σοδειά

Γράφει ο ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ ΚΑΛΑΡΓΑΛΗΣ
ΜΕ ΥΠΟΓΡΑΦΗ

Η Παγκόσμια Ημέρα του Παιδιού υπενθυμίζει όσα δεν είναι αυτονόητα για τα παιδιά μας

Γράφει ο ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΛΥΜΠΟΣ, πρόεδρος της Ένωσης Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων της Μυτιλήνης
ΜΕ ΥΠΟΓΡΑΦΗ

Το μέλλον είναι παρόν.Η φροντίδα του παιδιού ως ευθύνη και υπόσχεση

Γράφει η ΞΕΝΙΑ ΒΑΡΒΑΡΕΣΟΥ, Κλινική Ψυχολόγος Επ. Υπεύθυνη της ΚΜΨΥ Παιδιού & Εφήβου Β. Αιγαίου ΑμΚΕ Αγκαλιά
ΜΕ ΥΠΟΓΡΑΦΗ

Ο δημόσιος χώρος των σχολείων ως ιδιωτικός

Γράφει ο ΣΤΕΡΓΙΟΣ ΨΗΦΗΣ, υποψήφιος Διδάκτορας στο Τμήμα Γεωγραφίας του Πανεπιστημίου Αιγαίου
ΜΕ ΥΠΟΓΡΑΦΗ

Η θυσία που υπενθυμίζει ότι η δημοκρατία απαιτεί εγρήγορση

Γράφει ο ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΥΡΟΓΙΑΝΝΗΣ, ανιψιός του Μιχάλη Μυρογιάννη
ΜΕ ΥΠΟΓΡΑΦΗ

Πώς να ζήσει μια μάνα όταν χάνει τα δύο της παιδιά;

Γράφει η μητέρα τους, ΙΩΑΝΝΑ ΚΑΡΑΧΡΗΣΤΟΥ, με αφορμή τη σημερινή Παγκόσμια Ημέρα Μνήμης Θυμάτων Τροχαίων Συγκρούσεων
ΜΕ ΥΠΟΓΡΑΦΗ

Όταν πέφτουν οι μάσκες

Γράφει ο ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΛΑΔΙΤΗΣ*
ΜΕ ΥΠΟΓΡΑΦΗ

Με αφορμή τη «Μυγδαλιά» του Δημήτρη Σιμιτσή*

Γράφει ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΩΣΤΟΥΛΑΣ, φιλόλογος, μουσικός ερευνητής
ΜΕ ΥΠΟΓΡΑΦΗ

Φυλακισμένος λόγος

Γράφει ο ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ ΚΑΛΑΡΓΑΛΗΣ