× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

Τα ιερά και τα όσια της βαθμολογίας των τετραμήνων

H τηλεκπαίδευση δεν βαίνει καλώς κι ας λένε οι «γυρολόγοι της πληροφορίας»

Γράφει ο ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ Δημοσίευση 3/2/2021

Τα ιερά και τα όσια της βαθμολογίας των τετραμήνων

Στην ακατανόητη κι άκρως αντιπαιδαγωγική κατ’ εμέ επιμονή πολλών στελεχών της εκπαίδευσης (από το ΥΠΑΙΘ μέχρι και τους διευθυντές σχολικών μονάδων), εκπαιδευτικών και δυστυχώς γονέων, προς τους μαθητές και τις μαθήτριες να δοθούν οι βαθμοί του α΄ τετραμήνου, έχω την ταπεινή γνώμη πως, μάλλον ξεχάσαμε τον παιδαγωγικό ρόλο του δασκάλου. Συνεπώς, έχει απόλυτο δίκιο ο Ιωάννης Πυργιωτάκης: «οι εκπαιδευτικοί, οι γονείς και η κοινωνία θα πρέπει να κατανοήσουν ότι, πέρα από τους βαθμούς υπάρχει και η προσωπική αξία του ανθρώπου και αυτήν οφείλουμε πρωτίστως να διαφυλάξουμε», (ΙΩΑΝΝΗΣ Ε. ΠΥΡΓΙΩΤΑΚΗΣ. (2011). Εισαγωγή στην Παιδαγωγική Επιστήμη. Αθήνα: Πεδίο, σ. 273).

Όμως, αντί της διαφύλαξης της προσωπικής αξίας των μαθητών και μαθητριών μας, στις δεδομένες συνθήκες της τηλεκπαίδευσης, η οποία δεν βαίνει καλώς κι ας λένε οι «γυρολόγοι της πληροφορίας» ό,τι βαίνει καλώς, εκείνο που περισσότερο φαίνεται να μετρά είναι τα ιερά και τα όσια των βαθμών. Κι ενώ υπάρχει εναλλακτικός τρόπος αξιολόγησης, αυτός της περιγραφικής – τόση μελάνι έχει χυθεί και τόσες επιμορφώσεις για αυτήν έχουν γίνει - εμείς παραμένουμε θυσιασώτες μιας τυποποιημένης τακτικής: της αγιοποιημένης βαθμολογίας· υποτακτικοί υποστηρικτές της αδρανοποίησης του μυαλού, της ψυχής και του σώματος των μαθητών και των μαθητριών μας. Κρίμα και ξανά κρίμα, για το παρόν και το μέλλον αυτού του τόπου που, άλλο δεν είναι, από τα παιδιά μας.

ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ
Tο stonisi.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΜΕ ΥΠΟΓΡΑΦΗ

Ομοιότητες και διαφορές

Γράφει ο ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΛΑΔΙΤΗΣ, Αντιπρόεδρος της Επιτροπής Ειρήνης Λέσβου
ΜΕ ΥΠΟΓΡΑΦΗ

«Καταργημένες» δομές και σανός

Γράφει ο ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ ΚΑΛΑΡΓΑΛΗΣ, συγγραφέας, Δρ. Πολιτισμικής Τεχνολογίας και Επικοινωνίας
ΜΕ ΥΠΟΓΡΑΦΗ

«Ανθρώπινες φωνές», τουτέστιν… αντρικές

Με αφορμή τη μεγάλη εκδήλωση για την ευαισθητοποίηση απέναντι στη βία στις 20 Φεβρουαρίου στο Δημοτικό Θέατρο Μυτιλήνης
ΑΝΘΗ ΠΑΖΙΑΝΟΥ
ΜΕ ΥΠΟΓΡΑΦΗ

Η Ελλάδα ως πεδίο εφαρμογής του Δόγματος του Σοκ

Γράφει ο ΦΡΑΝΤΖΗΣ ΚΑΡΑΔΟΥΚΑΣ
ΜΕ ΥΠΟΓΡΑΦΗ

Πειθαρχικές διώξεις για την αξιολόγηση

Γράφει ο ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ ΚΑΛΑΡΓΑΛΗΣ, συγγραφέας, Δρ. Πολιτισμικής Τεχνολογίας και Επικοινωνίας
ΜΕ ΥΠΟΓΡΑΦΗ

Ρεαλιστικό έργο ή απαξιωμένη μακέτα;

Γράφει ο ΣΤΡΑΤΟΣ ΜΑΡΙΝΑΤΟΣ*
ΜΕ ΥΠΟΓΡΑΦΗ

«Δε μας ξαφνιάζει, δε μας τρομάζει, μας εξοργίζει»!

Γράφει η ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΑΝΘΥΠΑΤΟΠΟΥΛΟΥ, μέλος του Δ.Σ. ΣΕΠΕ Λέσβου
ΜΕ ΥΠΟΓΡΑΦΗ

Ο θεσμός τους Αιρετού να γίνει ανάχωμα στις επιθέσεις της Κυβέρνησης στη Δημόσια Εκπαίδευση

Γράφει ο ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΡΑΤΟΛΙΟΣ, Αιρετός ΠΥΣΠΕ Λέσβου, ΑΠΥΣΠΕ Β. Αιγαίου, εκλεγμένος με το ψηφοδέλτιο του Αυτόνομου Δικτύου Εκπαιδευτικών
ΜΕ ΥΠΟΓΡΑΦΗ

Για τη νότια παράκαμψη της Μυτιλήνης

Γράφει ο ΜΑΝΩΛΗΣ ΓΑΒΒΕΣ*
ΜΕ ΥΠΟΓΡΑΦΗ

Ειδήσεις, «άσχετες» μεταξύ τους...

Γράφει ο ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΛΑΔΙΤΗΣ*
ΜΕ ΥΠΟΓΡΑΦΗ

«Η Λέσβος δεν θα γίνει αποθήκη ψυχών – Οι εκβιασμοί δεν θα περάσουν»

Παρέμβαση του Τέως Περιφερειάρχη Β. Αιγαίου και Δημάρχου Μυτιλήνης Νάσου Γιακαλή με αφορμή την πρόσφατη επίσκεψη του Υπουργού Μετανάστευσης κ. Παναγιωτόπουλου στη Μυτιλήνη