× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

Μποναμάς για τους ακτοπλόους μέσω νησιωτικής πολιτικής...

Αποκαλυπτική η ομιλία του υπουργού Ναυτιλίας στο 15ο Συνέδριο του Ελληνικού Δικτύου Μικρών Νησιών.

Γράφει ο ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ Δημοσίευση 5/10/2024

Μποναμάς για τους ακτοπλόους μέσω νησιωτικής πολιτικής...
' χρόνος ανάγνωσης

Το σχέδιο ενεργητικής νησιωτικής πολιτικής, όπως την ονομάζει η κυβέρνηση παρουσίασε ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στην Μήλο, κατά την διάρκεια της ομιλίας του στο 15ο Συνέδριο του Ελληνικού Δικτύου Μικρών Νησιών.
Ο κ. Στυλιανίδης αναφέρθηκε στους πέντε άξονες της πολιτικής του Υπουργείου που είναι:
1ον Η χάραξη του Master Plan για το Αιγαίο με σκοπό την αναβάθμιση των λιμενικών υποδομών της χώρας.
2ον Η δημιουργία χρονοθυρίδων (slots) για την ενίσχυη της ασφάλειας (safety) στα λιμάνια.
3ον Οι ολιστικές αφαλατώσεις για την επίλυση του κρίσιμου φαινομένου της λειψυδρίας στα νησιά, με διατιθέμενους πόρους από το Ταμείο Ανάκαμψης, την Επιτελική Δομή ΕΣΠΑ και την DG Regio.
4ον To pilot project των 80 εκατομμυρίων που αφορά στις άγονες γραμμές και έχει ήδη δρομολογηθεί με τη λογική της Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), προς διασφάλιση της πράσινης μετάβασης της ακτοπλοΐας.
5ον Η δημιουργία ενός «maritime cluster» για τη ναυτιλία και τη ναυσιπλοΐα, το οποίο θα είναι διασυνδεδεμένο με όλα τα νησιά, προς ενίσχυση της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης, του εξοπλισμού και της πράσινης μετάβασης.

Τρελό χρήμα στα ταμεία των ακτοπλοϊκών εταιρειών
Από τους πέντε πιο πάνω άξονες δύο είναι που έχουν ουσιαστικό περιεχόμενο. Η χρηματοδότηση με 80 εκατ. ευρώ των ακτοπλοϊκών εταιρειών μέσω ΣΔΙΤ για την κατασκευή νέων πλοίων ή την εφαρμογή νέων τεχνολογιών ώστε να μειωθούν οι εκπομπές ρύπων των πλοίων. Στην ουσία το κράτος αναλαμβάνει να καλύψει το κόστος των επενδύσεων που απαιτείται να γίνουν για την ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου. Στο παραπάνω ποσό πρέπει να προστεθούν τα 150 εκατ. ευρώ που δίνονται ετησίως για τις άγονες γραμμές. Με τα έσοδα αυτά και την πρόσθετη χρηματοδότηση οι ακτοπλοϊκές θα αποκτήσουν την δυνατότητα να απευθυνθούν σε ναυπηγεία και τράπεζες για να χτίσουν νέα πλοία.
Η κρατική χρηματοδότηση για τις ακτοπλοϊκές εταιρείες δεν σταματάει στα 80 εκατ. ευρώ, σε επόμενη φάση θα δοθούν πρόσθετοι πόροι ή κρατικές εγγυήσεις σε δάνεια των ακτοπλοϊκών εταιρειών.
Επιπλέον ορισμένες ακτοπλοϊκές φαίνεται πως ήδη έχουν εξασφαλίσει χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης (βλέπε Attica Group) που οδηγεί σε μείωση του κόστους δανεισμού τους. Επιπρόσθετα μόλις στο τέλος του Σεπτεμβρίου στο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών συμφωνήθηκε να αναζητηθεί τρόπος για να αποφύγουν οι ακτοπλοϊκές εταιρείες την πληρωμή ρήτρας καυσίμου για τα πλοία των άγονων γραμμών.

Αφαλατώσεις παντού
Ο δεύτερος σημαντικός άξονας της πολιτικής του υπουργείου Ναυτιλίας είναι η προώθηση των αφαλατώσεων για την αντιμετώπιση του προβλήματος έλλειψης νερού στα νησιά. Πρόκειται για μια δοκιμασμένη μέθοδο εδώ και πολλές δεκαετίες που έχει αποδειχθεί ιδιαίτερα κοστοβόρα. Κι επιπρόσθετα δεν δίνει τα καλύτερα αποτελέσματα όσο αφορά την ποιότητα του νερού που παράγεται. Η αφαλάτωση θα έπρεπε να είναι το τελευταίο καταφύγιο για την κυβέρνηση για τις περιπτώσεις που αποδεδειγμένα δεν μπορεί το νερό της βροχής και τα υπόγεια ύδατα να καλύψουν τις ανάγκες.

Λιμενικά έργα
Οι υποσχέσεις για την αναβάθμιση των λιμανιών δεν είναι τίποτα περισσότερο από τις συνήθεις υποσχέσεις που δίνονται στους νησιώτες από κάθε κυβέρνηση. Μόνο που η υλοποίηση τους απαιτεί πολύ μεγάλα κονδύλια και γι' αυτό δεν υλοποιούνται ποτέ.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΕΛΛΑΔΑ

Τί ισχύει για τις κατασχέσεις μετά από ρύθμιση χρεών

Νέα δεδομένα δημιουργεί η εγκύκλιος που εξέδωσε η ΑΑΔΕ
ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ ΑΓΡΟΤΕΣ

Αυγουστιάτικη ελαφρά ανάκαμψη στις τιμές του ελαιολάδου

Η ανακοίνωση των αποθεμάτων της Ισπανίας δίνει τον τόνο στην αγορά που κινείται σε υποτονικούς ρυθμούς
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

ΕΟΣ Σάμου: Πρόγραμμα παραλαβής σταφυλιών στο οινοποιείο Καρλοβάσου

Ο Συνεταιρισμός ζητά από τους παραγωγούς μέλη του να παραδίδουν σταφύλια με βαθμό γλυκύτητας άνω των 14,0 Be (μπομε) για την καλύτερη οινοποίηση των γλυκών οίνων
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Νησιώτης; Ναι. Δικαιούχος; Μόνο αν δεν πας μακριά!

Καταγγελία του Δημήτρη Μάντζαρη για μη χορήγηση του Μεταφορικού Ισοδύναμου
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΑΓΟΡΑ

Εξομαλύνεται η κατάσταση στα πρατήρια καυσίμων στη Λέσβο

Ξεκινά ο ανεφοδιασμός της αμόλυβδης
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Ποιες παραλίες της Λέσβου θεωρούνται πολυσύχναστες

Το Κεντρικό Λιμεναρχείο Μυτιλήνης ανακοίνωσε τον κατάλογο παραλιών και τις υποχρεώσεις των Δήμων για το καλοκαίρι του 2026
ΑΓΟΡΑ

Πρατήρια σε Μυτιλήνη, Μόλυβο, Ερεσό και Αναξο χωρίς αμόλυβδη!

Επιλεκτικό ανεφοδιασμό από την εταιρεία καταγγέλλουν οι πρατηριούχοι της Ενωσης Βενζινοπωλών Λέσβου
ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ ΜΥΤΙΛΗΝΗ

Πληθωρισμός πτήσεων αλλά ισχνή αύξηση των επιβατών στο Αεροδρόμιο Μυτιλήνης

Άλλη μια χρονιά η λειτουργία του αεροδρομίου «Οδυσσέας Ελύτης» στηρίζεται στο επιβατικό κοινό των πτήσεων εσωτερικού
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Στην κορύφωση της επιβατικής κίνησης η Λέσβος

Από τoν Δεκαπενταύγουστο ξεκινούν οι μαζικές επιστροφές επιβατών
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

19 Αυγούστου ξεκινά ο τρύγος στη Λήμνο

Δείτε εδώ το πρόγραμμα παραλαβής κρασοστάφυλων από τον Αγροτικό Οινοποιητικό Συνεταιρισμό του νησιού
ΕΛΛΑΔΑ

Η Πάτρα στις φλόγες

Εκκενώνονται δημόσια κτήρια. Δήλωση Πελετίδη «Από την ανεπάρκειά τους καίγεται η πόλη μας»
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Το Πλωμάρι καλωσορίζει τους επισκέπτες με νέο γραφείο Τουριστικών Πληροφοριών

Ο Δήμος Μυτιλήνης ενισχύει την εικόνα του τόπου, παρέχοντας εύκολη πρόσβαση σε πληροφορίες για κάθε επισκέπτη