× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

Έντονες διαμαρτυρίες από τους καπετάνιους της ακτοπλοΐας

Με παρωχημένες υποδομές στα λιμάνια καλούνται να εργαστούν οι ναυτικοί των πλοίων της ακτοπλοΐας

Από το NEWSROOM Δημοσίευση 24/8/2024

Έντονες διαμαρτυρίες από τους καπετάνιους της ακτοπλοΐας
' χρόνος ανάγνωσης

Η σύλληψη του καπετάνιου του πλοίου ΣΑΟΝΗΣΟΣ τις προηγούμενες ημέρες άναψε φωτιές στην ακτοπλοΐα. Ή ορθοτερα έφερε ξανά στην επιφάνεια τις διαμαρτυρίες των πλοίαρχων για τις συνθήκες κάτω από τις οποίες καλούνται να λειτουργήσουν με ακατάλληλες ως ανεπαρκείς λιμενικές υποδομές. Η ανακοίνωση της Πανελλήνιας Ένωσης Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού για το θέμα αναφέρει:

Σε ρωσική ρουλέτα καλούνται να συμμετέχουν οι Πλοίαρχοι και τα Πληρώματα Ε/Γ Ο/Γ πλοίων που δραστηριοποιούνται κυρίως στις θαλάσσιες ενδομεταφορές.

Το συμβάν του Ε/Γ Ο/Γ «ΣΑΟΝΗΣΟΣ» στην Άνδρο αλλά και το περιστατικό, προ ολίγων ημερών, με το FAST FERRIES ANDROS, είναι η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι. Και στις δύο αυτές περιπτώσεις, όπως και σε πολλές άλλες στο παρελθόν, ο αποδιοπομπαίος τράγος είναι οι Πλοίαρχοι, οι οποίοι συνελήφθησαν και κρατήθηκαν με τη διαδικασία του αυτόφωρου σαν να ήταν εγκληματίες.

Η πραγματικότητα όμως είναι διαφορετική και εκθέτει ανεπανόρθωτα την Πολιτική Ηγεσία, το Αρχηγείο του Λιμενικού και κάποιες φορές, δυστυχώς, ακόμα και τις Εισαγγελικές Αρχές. Όπως πολλές φορές έχει καταγγελθεί στο Σ.Α.Σ., δύο είναι τα πολύ σοβαρά προβλήματα που θέτουν σε κίνδυνο την προστασία του πλοίου και της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα. Γιατί όλοι γνωρίζουν ότι η Ελλάδα είναι από τις λίγες χώρες που διαθέτει τόσο μεγάλο νησιωτικό σύμπλεγμα, μεγάλο ακτοπλοϊκό στόλο, για να μπορεί να εξυπηρετήσει αυτό το έργο και ιδίως κατά τους θερινούς μήνες που αυξάνεται η συχνότητα των προσεγγίσεων στα λιμάνια. Δυστυχώς όμως, οι υποδομές στα λιμάνια των νησιών μας έχουν παραμείνει στη δεκαετία 70-80, σε αντίθεση με την ραγδαία αύξηση του αριθμού των πλοίων, του όγκου τους και της μεταφορικής τους ικανότητας, καθώς γίνεται διακίνηση μερικών εκατομμυρίων επιβατών και οχημάτων, σε υποδομές που έχουν κατασκευαστεί για να εξυπηρετούν μόνο μερικές εκατοντάδες χιλιάδες.

Κι ενώ όλα αυτά είναι γνωστά, είναι τουλάχιστον περίεργο πως το Σ.Α.Σ. στο οποίο προεδρεύει ο Γ.Γ του Υπουργείου ο οποίος μάλιστα και βάσει του ΠΔ 77/23 άρθρο 10 παρ.1-2-3, είναι υπεύθυνος και αρμόδιος για το σύνολο του Λιμενικού Σώματος καθώς και για τις λιμενικές υποδομές, να εισηγείται στον Υπουργό και να εγκρίνονται δρομολόγια με αφιξο-αναχωρήσεις πλοίων του πεντάλεπτου, που ούτε στα χαρτιά δεν βγαίνουν και με δεδομένες τις καιρικές συνθήκες που επικρατούν στο Αιγαίο, που δυσχεραίνουν τον ασφαλή κατάπλου και απόπλου των πλοίων.

Όλα τα παραπάνω αποτελούν ένα εκρηκτικό κοκτέιλ, που στο τέλος το μάρμαρο καλείται να το πληρώσει ο Πλοίαρχος.

Ένα εξίσου πολύ σημαντικό πρόβλημα, το οποίο δεν έχει δει τόσο έντονα το φως της δημοσιότητας, είναι οι συλλήψεις Πλοιάρχων που έχουν γίνει στα ταχύπλοα σκάφη λόγω παραβίασης της νομοθεσίας. Απευθύνουμε προειδοποίηση προς πάσα κατεύθυνση, σε μικρομεσαία πολιτικά στελέχη αλλά και σε κάποιους προβεβλημένους Υπουργούς, ότι η ΠΝΟ και οι Ναυτεργάτες δεν θα επιτρέψουν την αλλαγή κανονισμών λειτουργίας στα ταχύπλοα και θα πετάξουν στον κάλαθο των αχρήστων τους λομπίστικους σχεδιασμούς φερέλπιδων στελεχών, γιατί αν περάσουν οι σχεδιασμοί και οι παρεμβάσεις τους, εξυπηρετώντας συγκεκριμένα εφοπλιστικά κέντρα, θα είναι καταστροφικό γι’ αυτό που όλοι έχουμε ως χρέος να υπερασπιστούμε: Την προστασία της ανθρώπινης ζωής στα θάλασσα.

Η ΠΝΟ ξεκαθαρίζει ότι θα υπερασπιστεί το σύνολο των δικαιωμάτων των Ναυτεργατών αλλά και των Νησιωτών και όλων των χρηστών των ενδοθαλασσίων μεταφορών, για να μπορούν να ταξιδεύουν όλοι με Ασφάλεια. Δηλώνουμε επίσης ότι οι συνάδελφοι Πλοίαρχοι οι οποίοι έχουν εμπλακεί σε νομικές διαδικασίες, να είναι σίγουροι, ότι η Ομοσπονδία θα είναι δίπλα τους, να τους στηρίξει με όποιο τρόπο χρειαστεί.

ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ, οι αγώνες για την υπεράσπιση των δικαιωμάτων μας και των προϋποθέσεων που διέπουν την εργασία μας, όποτε απαιτηθεί, γίνονται στα λιμάνια, στους καταπέλτες, στις γέφυρες και σε όλες τις επιστασίες των πλοίων και ΟΧΙ από τους καναπέδες και τα πληκτρολόγια.

Και κάποιοι να μη λησμονούν ότι όλοι γνωριζόμαστε…

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΕΛΛΑΔΑ

Νέα δικογραφία για τον ΟΠΕΚΕΠΕ στη Βουλή

Πληροφορίες για εμπλοκή υπουργού
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Ψαρά: Ασφαλτοστρώθηκε ο δρόμος προς τη Μονή Κοιμήσεως της Θεοτόκου

Ολοκληρώθηκε ένα πολύ σημαντικό έργο για το νησί
ΕΛΛΑΔΑ

Επεισοδιακό δείπνο για τον Μάκη Βορίδη στο Ηράκλειο

Δέχθηκε βροχή από αβγά μέσα σε γνωστό εστιατόριο
ΕΛΛΑΔΑ

Τρεις νέες βάσεις δεδομένων για τα χρέη πολιτών και επιχειρήσεων

Υπουργείο Οικονομίας και Τράπεζα της Ελλάδος δημιουργούν σύστημα «νέων Τειρεσιών» για πλήρη εικόνα των οφειλών
ΚΟΣΜΟΣ

Στις 250.000 η παραγωγή ελαιολάδου στην Τουρκία

Πρόβλημα για τους παραγωγούς της χώρας το υψηλό κόστος παραγωγής
ΕΛΛΑΔΑ

Παραίτηση – εξπρές στο ΠΑΣΟΚ

Ο Γιώργος Παπαβασιλείου υπέβαλε την παραίτησή του μία μέρα μετά τον διορισμό του ως διευθυντή του γραφείου του προέδρου του Κινήματος Νίκου Ανδρουλάκη δηλώνοντας ότι δεν θέλει να υπάρξει «καμία σκιά» στον αγώνα του ΠΑΣΟΚ για πολιτική αλλαγή
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Επιστρέφει το «Τάλως» στο Βόρειο Αιγαίο

Νέος σχεδιασμός των δρομολογίων για να εξυπηρετηθεί η μεταφορά ζωοτροφών από το λιμάνι της Καβάλας
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Τρία νέα πυροσβεστικά οχήματα παρέλαβε ο Δήμος Λήμνου

Ενισχύεται η δυνατότητα παρέμβασης του Δήμου σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Έργα ψηφιακού μετασχηματισμού 470.000 ευρώ στον Δήμο Λήμνου

«Έξυπνες» εφαρμογές σε υγεία, πολιτισμό, τουρισμό και πολιτική προστασία μέσω του προγράμματος «Αντώνης Τρίτσης»
ΕΛΛΑΔΑ

Από τα social media ενημερώνονται οι Έλληνες

Τα social media εκτοπίζουν την τηλεόραση ως βασική πηγή ενημέρωσης – 58% των Ελλήνων εκτεθειμένοι σε παραπληροφόρηση
ΕΛΛΑΔΑ

Κοινό μέτωπο κατά της ευλογιάς με καθυστέρηση 15 μηνών

Ταχύτερες διαδικασίες για την ταφή των θανατωθέντων ζώων και την χορήγηση των αποζημιώσεων υποσχέθηκε η κυβέρνηση