Πριν από αρκετό καιρό, κάπου τρεις μήνες, σε ένα κείμενό μου «στο νησί», έγραφα για τις τράπεζες και τις καθεστωτικές συμπεριφορές που έχουν αναπτύξει, τις χαρακτήριζα, δε, ως δυνάστες κι επικυρίαρχους της καθημερινότητάς μας.
Από τότε μέχρι σήμερα ήταν πάμπολλες οι φορές, που με τον έναν ή τον άλλον τρόπο επιβεβαίωσαν τους χαρακτηρισμούς αυτούς.
Τους επιβεβαιώνουν και καθημερινά, όταν υποβάλλουν στο μαρτύριο των ατέλειωτων ωρών αναμονής τους συναλλασσόμενους που έχουν την ατυχία να ζητήσουν τις υπηρεσίες τους διά ζώσης.
Δεν είναι, λοιπόν, λίγοι αυτοί που για να γλυτώσουν την ταλαιπωρία αυτή καταφεύγουν ηλεκτρονικά στις υπηρεσίες τους μέσω e-banking, ελπίζοντας να γλυτώσουν και χρόνο και χρήμα.
Εδώ, όμως, λογάριασαν χωρίς τον ξενοδόχο. Μία εκ των τραπεζών, η Πειραιώς, θεώρησε ότι η Πρωτοχρονιά είναι η καταλληλότερη στιγμή να ανακοινώσει στους πελάτες της ότι για τις υπηρεσίες αυτές χρεώθηκαν €5.00.
Προσέξτε, χρεώθηκαν. Όχι θα χρεώνει, αλλά χρέωσε.
Έτσι, χωρίς προηγούμενη ενημέρωση, πόσο μάλλον συμφωνία.
Η Τράπεζα Πειραιώς απεφάσισε και χρέωσε υπηρεσίες που ήδη είχαν προσφερθεί με άλλους όρους.
Βέβαια, μετά την κίνηση αυτή, σηκώθηκε ένας ορυμαγδός αντιδράσεων. Όπως ήταν φυσικό οι συναλλασσόμενοι με την συγκεκριμένη τράπεζα δεν ήταν δυνατό να δεχθούν αδιαμαρτύρητα την ενέργεια αυτή.
Έτσι, την επόμενη μέρα μπροστά στο κύμα διαμαρτυρίας που ξεσηκώθηκε, η τράπεζα αναγκάστηκε με άλλη ανακοίνωσή της να μιλήσει για «συστημικό λάθος» και ότι τα χρήματα θα επιστραφούν στους δικαιούχους.Συστημικό λάθος λοιπόν.
Ένα λάθος που στην πρώτη ενημέρωση της τράπεζας είχε και αιτιολογία. Η ενημέρωση ανέφερε για «πάγιο τέλος σύνδεσης winbank».
Που σημαίνει ότι το θέμα, δηλαδή η επιβολή του τέλους, είχε συζητηθεί και αποφασισθεί, κάποιος προχώρησε στην εφαρμογή της απόφασης και στη συνέχεια ενημέρωσε και τα «θύματα».
Λάθος, για την τράπεζα, πιθανόν να κρίθηκε ότι ήταν ο τρόπος που εφαρμόστηκε η συγκεκριμένη απόφαση. Όχι η ίδια η απόφαση. Κι αυτό θα φανεί στην πορεία. Το πεντάευρο, κι όχι μόνο αυτό, είναι βέβαιο ότι θα το πάρουν. Με αυτόν ή με άλλο τρόπο πάντως είναι σίγουρο πως θα το πάρουν.
Η υπόθεση, όμως, έχει και gueststar. Ο κύριος Άδωνις Γεωργιάδης, υπουργός, μετά την ανακλητική ενημέρωση της τράπεζας έσπευσε και εκείνος αναμασώντας την ανακοίνωση της τράπεζας να καθησυχάσει τους εξοργισμένους πελάτες της Πειραιώς.
Αλήθεια, ως τι; Ως εκπρόσωπος τύπου της συγκεκριμένης τράπεζας ή μήπως ως εκπρόσωπος της ένωσης τραπεζών;
Καλό θα είναι να ενημερώσει κάποιος τον κύριο υπουργό ότι δουλειά του δεν είναι να αναπαράγει τις ανακοινώσεις των τραπεζών, ή όποιων άλλων «προϋσταμένων του» αλλά να τους ελέγχει και, αν χρειάζεται, να τους επιβάλλει και κυρώσεις.
Αλλά, λέμε τώρα….