× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

«Ναυμαχία» για την γραμμή Σμύρνη ‑ Μυτιλήνη ‑ Θεσσαλονίκη

Επιχειρηματική αντιπαράθεση πίσω από τα δημοσιεύματα για μη δρομολόγηση του Smyrna di Levante

Γράφει ο ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ Δημοσίευση 12/7/2022

«Ναυμαχία» για την γραμμή Σμύρνη ‑ Μυτιλήνη ‑ Θεσσαλονίκη
' χρόνος ανάγνωσης

Εντοπίσαμε τέσσερα δημοσιεύματα, τις τελευταίες τρεις εβδομάδες, που αναφέρονται στην ακτοπλοϊκή σύνδεση της Σμύρνη - Μυτιλήνη - Θεσσαλονίκη. Πίσω από το δημοσιογραφικό ενδιαφέρον βρίσκεται το επιχειρηματικό ενδιαφέρον των ακτοπλοϊκών εταιρειών που θέλουν να δρομολογήσουν πλοία στην γραμμή για να αποκομίσουν κέρδη από την μεταφορά φορτηγών, Ι.Χ. οχημάτων αλλά και επιβατών. Βέβαια υπάρχουν και επιχειρηματικά συμφέροντα που δεν βλέπουν θετικά την δρομολόγηση πλοίου στην γραμμή καθώς προτιμούν η μεταφορά των φορτηγών να γίνεται από τον Τσεσμέ στην Χίο κι από εκεί στο λιμάνι του Πειραιά.

 Δύο από τα δημοσιεύματα υποστηρίζουν πως το Smyrna di Levante δεν θα μπει στην γραμμή ποτέ, ένα αναφέρει πως παρά τα εμπόδια που υπάρχουν το πλοίο θα ξεκινήσει σύντομα τα δρομολόγια του. Το τέταρτο αναφέρει τις ανακοινώσεις που έκανε ο υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης για δρομολόγηση του πλοίου. Μάλιστα ανέφερε πως το πλοίο θα προσεγγίζει και το λιμάνι της Μυτιλήνης.
 
Η συγκεκριμένη ακτοπλοϊκή γραμμή έχει μεγάλο οικονομικό ενδιαφέρον καθώς μπορεί να μειώσει το χρόνο και το κόστος μετάβασης από την Σμύρνη στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας δραστικά. Η γραμμή Σμύρνη - Μυτιλήνη - Θεσσαλονίκη συνδέει τους δρόμους μεταφοράς εμπορευμάτων και επιβατών από την Ασία με τα διευρωπαϊκά δίκτυα μεταφορών γι’ αυτό έχει μεγάλο οικονομικό ενδιαφέρον.
 
Η προϊστορία της γραμμής
 
Το ενδιαφέρον για την δρομολόγηση πλοίου σε αυτή την γραμμή υπάρχει από το 2010. Το 2016 η Hellenic Seaways έφτασε πολύ κοντά να δρομολόγηση στην γραμμή το «Νήσος Σάμος». Για την γραμμή αυτή είχαν γίνει συζητήσεις σε υψηλό επίπεδο μεταξύ των τότε κυβερνήσεων Ελλάδα και Τουρκίας. Ωστόσο εκείνο που έγινε γνωστό εκείνη την περίοδο ήταν πως το πλοίο δεν μπήκε στην γραμμή γιατί ήταν πολύ υψηλό το κόστος ελλιμενισμού στο λιμάνι της Σμύρνης.

 Με την μεταφορά φορτηγών από τα μικρασιατικά παράλια προς την Μυτιλήνη κι από εκεί στον Πειραιά έχει ασχοληθεί στο παρελθόν η ΝΕΛ με το πλοίο Κωνσταντίνος Γ που προσέγγιζε το λιμάνι του Δικελί. Γι’ αυτό και είναι ανυπόστατα τα επιχειρήματα που θέλουν το λιμάνι της Μυτιλήνης να μην μπορεί να γίνει πύλη εισόδου για φορτηγά οχήματα. Επιπρόσθετα εδώ και πολλά χρόνια το λιμάνι της Μυτιλήνης λειτουργεί ως πύλη εισόδου για οχήματα, επιβάτες και εμπορεύματα (ακόμη και τρόφιμα) που φθάνουν στην Λέσβο από την Τουρκία με τα πλοία της γραμμή Μυτιλήνη - Αιβαλί.

Σήμερα φορτηγά μεταφέρονται από το λιμάνι του Τσεσμέ προς την Χίο με τα πλοία που συνδέουν τα δύο λιμάνια. Στην συνέχεια τα φορτηγά επιβιβάζονται στα πλοία της γραμμής και φθάνουν στον Πειραιά.

Τρία χρόνια μετασκευής

 Καλά πληροφορημένες πηγές αναφέρουν πως η μετασκευή του Smyrna di Levante αναμένεται να ολοκληρωθεί πολύ σύντομα και συγκεκριμένα εντός του Αυγούστου. Το πλοίο βρίσκεται υπό μετασκευή εδώ και τρία χρόνια και σε αυτό έχουν επενδυθεί αρκετά εκατομμύρια ευρώ προκειμένου να λάβει την σημερινή του μορφή. Η Levante Ferries έχει κάθε λόγο να προχωρήσει στην δρομολόγηση του πλοίου. Ώστε η επένδυση που έκανε να αποσβεστεί και να αποδώσει κέρδη. Οποιαδήποτε άλλη επιλογή αυτή την περίοδο θα ήταν καταστροφική για την εταιρεία και το επενδυτικό της σχέδιο.

Παράγοντες του ναυτιλιακού κλάδου αναφέρουν πως η  Levante Ferries ζητούσε με επιμονή να της δοθεί μια μορφή επιδότησης προκειμένου να διασφαλιστεί η κερδοφορία της γραμμής. Φαίνεται πως το αίτημα αυτό θα ικανοποιηθεί από το υπουργείο Ναυτιλίας στο πλαίσιο της χρηματοδότησης της άγονης γραμμής Μυτιλήνη - Θεσσαλονίκη. Μάλιστα, σύμφωνα με τα όσα δήλωσε από την Θεσσαλονίκη, ο υπουργός Ναυτιλίας, η γραμμή να επιδοτείται καθ’ όλη την διάρκεια του χρόνου.

Η ματαίωση της δρομολόγησης του Smyrna di Levante μπορεί να γίνει μόνο από αντίπαλα επιχειρηματικά συμφέροντα. Είτε αυτά προέρχονται από την Τουρκία είτε από την Ελλάδα. Κανένας άλλος ουσιαστικός λόγος για την ματαίωση της συγκεκριμένης ακτοπλοϊκής σύνδεσης δεν υπάρχει.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΑΓΡΟΤΕΣ

Απογραφή κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων έως 31 Δεκεμβρίου

Πρόστιμο 200 ευρώ θα πληρώσουν όσοι προχωρήσουν στην απογραφή μετά το τέλος του χρόνου
ΑΓΡΟΤΕΣ

Ψηλαφίζοντας την κτηνοτροφία του μέλλοντος

Η Ένωση Κτηνοτρόφων Προβάτου Φυλής Λέσβου δείχνει στην πράξη την κατεύθυνση που μπορεί και πρέπει να ακολουθήσει η πρωτογενή παραγωγή του νησιού
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΑΓΡΟΤΕΣ

«Χωρίς συνενώσεις οι συνεταιρισμοί της Λέσβου δεν έχουν μέλλον»

Το μέλος του Δ.Σ. του Συνεταιρισμού ΚΑΠΗΣ Αχιλλέας Κιαχαγιάς μίλησε το ραδιοφωνικό σταθμό 99 fm ΣΤΟ ΝΗΣΙ και την εκπομπή «Μιλάμε Οικονομικά»
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΕΛΛΑΔΑ

Τρεις νέες βάσεις δεδομένων για τα χρέη πολιτών και επιχειρήσεων

Υπουργείο Οικονομίας και Τράπεζα της Ελλάδος δημιουργούν σύστημα «νέων Τειρεσιών» για πλήρη εικόνα των οφειλών
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΑΓΡΟΤΕΣ

Σε νευρική κρίση... οι τιμές του ελαιολάδου

Αστάθεια στις τιμές, πτώση της ποιότητας και μειωμένη ζήτηση στις μεσογειακές αγορές
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΚΟΣΜΟΣ

Στις 250.000 η παραγωγή ελαιολάδου στην Τουρκία

Πρόβλημα για τους παραγωγούς της χώρας το υψηλό κόστος παραγωγής
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Επιστρέφει το «Τάλως» στο Βόρειο Αιγαίο

Νέος σχεδιασμός των δρομολογίων για να εξυπηρετηθεί η μεταφορά ζωοτροφών από το λιμάνι της Καβάλας
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΑΓΡΟΤΕΣ

ΟΠΕΚΕΠΕ: Κεντρικός ο ρόλος του λογιστή από τα Γιαννιτσά

Συνεχίστηκαν οι απολογίες των κατηγορουμένων για την υπόθεση της εγκληματικής οργάνωσης
ΑΓΡΟΤΕΣ

Ο «χάρτης» πληρωμών από ΕΦΚΑ και ΔΥΠΑ

Το ποσό των 2,42 δις ευρώ θα πληρωθούν σε 4,29 εκατομμύρια δικαιούχους ως τις 31 Οκτωβρίου
ΑΓΡΟΤΕΣ

Πρώτος σε ψήφους ο Ιγνάτης Μανάβης στο Συνεταιρισμό Στύψης

Δείτε εδώ αναλυτικά τα αποτελέσματα των εκλογών που έγιναν την Παρασκευή 24 Οκτωβρίου
ΑΓΡΟΤΕΣ

Ξεσηκώνονται οι αγρότες, τα τρακτέρ κατεβαίνουν στην Αθήνα

Μετά το «πάγωμα» των ενισχύσεων και την εξάπλωση της ευλογιάς, οι παραγωγοί ενώνουν δυνάμεις – Η ΕΘΕΑΣ καλεί σε πανελλαδικό αγροτικό συλλαλητήριο στις αρχές Νοεμβρίου
ΑΓΡΟΤΕΣ

Σκέρτσος: Γνώριζε το Μαξίμου όσο συμβαίνουν στον ΟΠΕΚΕΠΕ

Ο Υπουργός Επικρατείας και στενός συνεργάτης του Πρωθυπουργού παραδέχθηκε πως η Προεδρεία της κυβέρνησης γνώριζε τι γίνονταν με τις αγροτικές επιδοτήσεις