× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

Δυναμική παρουσία του Βορείου Αιγαίου στην «ANUGA 2025» της Κολωνίας

Με ισχυρή αποστολή, γευσιγνωστικές δοκιμές και επαφές με διεθνείς αγοραστές, η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου πρόβαλε την ποιοτική ταυτότητα των νησιών της στη μεγαλύτερη έκθεση τροφίμων και ποτών του κόσμου

Από το NEWSROOM Δημοσίευση 16/10/2025

Δυναμική παρουσία του Βορείου Αιγαίου στην «ANUGA 2025» της Κολωνίας
' χρόνος ανάγνωσης

Με απόλυτη επιτυχία ολοκληρώθηκε η συμμετοχή της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου στη διεθνή έκθεση τροφίμων και ποτών “ANUGA 2025”, που πραγματοποιήθηκε την περασμένη εβδομάδα στο εκθεσιακό κέντρο “Koelnmesse” της Κολωνίας. Η παρουσία των νησιών του Βορείου Αιγαίου στη μεγαλύτερη διοργάνωση του παγκόσμιου κλάδου επιβεβαίωσε για ακόμη μία φορά τη δυναμική και την ποιότητα των τοπικών προϊόντων, με τον Περιφερειάρχη Κώστα Μουτζούρη να εκφράζει την ικανοποίησή του και να συγχαίρει τις συμμετέχουσες επιχειρήσεις για την εξαιρετική τους παρουσία.

Η “ANUGA”, μαζί με τη “SIAL Paris”, αποτελεί μία από τις δύο κορυφαίες εκθέσεις παγκοσμίως στον τομέα του “food & beverage industry”, προσελκύοντας χιλιάδες διανομείς, εξαγωγείς, αγοραστές και επαγγελματίες από κάθε ήπειρο. Η φετινή διοργάνωση κατέρριψε όλα τα προηγούμενα ρεκόρ συμμετοχών, συγκεντρώνοντας περισσότερους από 8.000 εκθέτες από 110 χώρες και πάνω από 140.000 εμπορικούς επισκέπτες.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η ελληνική παρουσία υπήρξε ιδιαίτερα ενισχυμένη, καθώς εκατοντάδες επιχειρήσεις, είτε αυτόνομα είτε μέσα από συλλογικές αποστολές, προώθησαν τα προϊόντα τους στις διεθνείς αγορές. Η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου συμμετείχε με δύο περίπτερα συνολικού εμβαδού 40 τ.μ. — το ένα στο hall 5.1 για προϊόντα ψυχόμενα και φρέσκα τρόφιμα και το δεύτερο στο hall 8.1 για ποτά — εκπροσωπώντας 26 επιχειρήσεις του νησιωτικού χώρου. Τα προϊόντα τους εκτέθηκαν επίσης και στο ενιαίο ελληνικό περίπτερο της παρόχου “PROMOSOLUTION” στο hall 11.2, αφιερωμένο στις κατηγορίες “fine & savory foods”.

Η συμμετοχή οργανώθηκε με τη στήριξη της “PROMOSOLUTION LTD”, μίας εκ των τριών ελληνικών εταιρειών που συντονίζουν συλλογικές παρουσίες εκθετών στο εξωτερικό. Το προωθητικό σύνθημα “Greece: Good Taste… Good Business” στόχευε στην ενίσχυση της διεθνούς εικόνας των ελληνικών προϊόντων, ενώ η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου παρουσίασε τη δική της ταυτότητα μέσα από το μότο “North Aegean Region: Taste like… N. Aegean Islands”, αναδεικνύοντας τον ενιαίο χαρακτήρα των νησιών ως τόπο παραγωγής υψηλής ποιότητας τροφίμων και ποτών.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κατά τη διάρκεια της έκθεσης, δεκάδες εμπορικοί επισκέπτες, αγοραστές και εκπρόσωποι εταιρειών από τη Γερμανία, την υπόλοιπη Ευρώπη, αλλά και χώρες της Αφρικής, της Ασίας και της Αμερικής, επισκέφθηκαν τα περίπτερα της Π.Β.Α., συμμετέχοντας σε προγραμματισμένες B2B συναντήσεις. Εκεί είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν από κοντά τα προϊόντα, να πραγματοποιήσουν γευσιγνωστικές δοκιμές και να εξετάσουν προοπτικές εμπορικών συνεργασιών.

Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στη γερμανική αγορά και ειδικότερα στη Βόρεια Ρηνανία – Βεστφαλία, μία περιοχή 20 εκατομμυρίων καταναλωτών με ισχυρή ελληνική παρουσία, που αποτελεί βασικό πυλώνα για τις μελλοντικές εξαγωγικές στρατηγικές των νησιών. Πραγματοποιήθηκαν εξειδικευμένες συναντήσεις με εμπόρους, διανομείς και γνώστες των αγορών της περιοχής, με στόχο τη διαμόρφωση ενός αποτελεσματικού σχεδίου διείσδυσης των προϊόντων του Βορείου Αιγαίου.

Τα περίπτερα της Περιφέρειας προσέλκυσαν και το ενδιαφέρον των διεθνών ΜΜΕ. Συνεργείο του γερμανικού τηλεοπτικού σταθμού “Deutsche Welle” επισκέφθηκε τα stands της ελληνικής αποστολής και πραγματοποίησε ρεπορτάζ, δίνοντας βήμα στους παραγωγούς του Βορείου Αιγαίου να παρουσιάσουν τα προϊόντα τους στο ευρύ ελληνογερμανικό κοινό.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παράλληλα, στα live cooking και tasting events που διοργάνωσε η “PROMOSOLUTION” στο κεντρικό stage του hall 11.2, οι executive chefs Κωνσταντίνος Βασάλος και Κωνσταντίνος Διακουμής χρησιμοποίησαν προϊόντα από τα νησιά του Βορείου Αιγαίου σε παραδοσιακές και gourmet συνταγές, προσφέροντας στους επισκέπτες μια μοναδική εμπειρία γεύσης και ποιότητας.

Το οργανωτικό πλαίσιο και ο συντονισμός της συμμετοχής ανήκε στους Αντιπεριφερειάρχες Ανάδειξης και Προώθησης Προϊόντων Δημήτρη Καλλία (Λέσβου – Λήμνου), Νίκο Νύκτα (Χίου) και Άννη Ανδρεάδου (Σάμου – Ικαρίας). Τη συνολική εποπτεία και το marketing της αποστολής είχε ο Πάνος Πίτσιος, ενώ σημαντική ήταν η συμβολή της Λήδας – Αργυρώς Χατζηκώστα, ελληνίδας hostess και μόνιμης κατοίκου Κολωνίας, που υποδεχόταν τους επαγγελματίες επισκέπτες και φρόντιζε για τη γευσιγνωστική εμπειρία και την καταγραφή των επαφών.

Η συμμετοχή της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου στην “ANUGA 2025” επιβεβαίωσε ότι τα νησιά του Αιγαίου διαθέτουν όχι μόνο γεύσεις με αυθεντική ταυτότητα, αλλά και παραγωγούς με εξωστρεφή προσανατολισμό, ικανούς να διεκδικήσουν θέση στις απαιτητικές διεθνείς αγορές.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι εταιρείες που συμμετείχαν στην έκθεση είναι τα παρακάτω: 

  • “Aegean Agrofood”: Τυποποιημένα ελαιόλαδα Λέσβου “Lesvos Gold”, “Cotinos” & “Aspilos Elaia”

  • “Ακρήτος Οίνος”: Τυποποιημένοι οίνοι Λέσβου

  • “Vakakis Wines”: Τυποποιημένοι οίνοι Σάμου, Νίκου Βακάκη

  • “Βαρβαγιάννης Ι. Ε.Π.Ε.”: Ποτοποιία Πλωμαρίου Λέσβου

  • “Garalis Limnos Winery”: Τυποποιημένοι οίνοι Λήμνου, οικογένειας Γκαράλη

  • “GIA… Giamas” Αφοί Αγαδάκη: Παραδοσιακά αναψυκτικά Καρλοβασίου Σάμου

  • “Γιοκαρίνης Εμμανουήλ Α.Β.Ε.Ε.”: Ποτοποιία Σάμου

  • “Ενιαίος Οινοποιητικός Συνεταιρισμός Σάμου”: Τυποποιημένοι οίνοι Σάμου

  • “ΕΠΟΜ Α.Β.Ε.Ε.” Ποτοποιΐα Μυτιλήνης: Ούζα “Mini”, “Φήμη” & “Lesvos”

  • “Ηφαίστειο Ανεμoτιάς Κοιν.Σ.Επ.”: Οίνοι Ανεμoτιάς Λέσβου

  • “Ικαριακή Ζυθοποιΐα Μονοπρόσωπη ΙΚΕ”: Μπύρα Ικαρίας “Ικαριώτισσα”

  • “Ισίδωρος Αρβανίτης Α.Ε.” Ποτοποιία Πλωμαρίου Λέσβου: Ούζα “Plomari”, “Άδολο” & “Ματαρέλλη”

  • “Κτήμα Χατζηγεωργίου”: Τυποποιημένοι οίνοι Λήμνου, Πέτρου Χατζηγεωργίου

  • “ΛΕΒΑ Α.Ε.”: Ούζο “Smyrnio” Μυτιλήνης Λέσβου

  • “Lesvion Olive Oil”: Τυποποιημένο ελαιόλαδο Κώμης Λέσβου, Βασιλείου & Δημητρίου Γιακάλη

  • “Ματθαίου Ποτοποιία”: Ούζο “Matis” Μυτιλήνης Λέσβου

  • “Μόδουσα Κοιν.Σ.Επ.”: Ελαιοκομικά προϊόντα Γέρας Λέσβου

  • “My Aegean”: Προϊόντα ελιάς, αλάτι & διάφορα διατροφικά προϊόντα Λέσβου

  • “Μυστακέλλη Γαλακτοκομικά Ι.Κ.Ε.”: Παραδοσιακά γαλακτοκομικά & τυροκομικά προϊόντα Μανταμάδου Λέσβου

  • “Σαμάρα Ποτοποιία Α.Β.Ε.Ε.”: Ούζο Μυτιλήνης “Σαμάρα”

  • Σαξιώνης Κ. & Χ. Ο.Ε. “Ο Κίμωνας”: Παξιμάδια Λέσβου

  • “Στουπάκης Α.Ε.” Ποτοποιΐα Χίου: Ούζα, λικέρ, τσάι με μαστίχα, νερό με μαστίχα

  • “Τέπες”: Βρώσιμες ελιές, πάστα ελιάς & τουρσιά Γέρας Λέσβου, Παναγιώτη Καραβατάκη

  • “Τριανταφύλλου” Αρτοποιείο: Παξιμάδια Βρύσας Λέσβου

  • “Tsantiris Wines”: Παραγωγή, εμφιάλωση & εμπόριο οίνου Ικαρίας, Κωνσταντίνου Τσαντίρη

  • “Ψυχής – Ποτοποιΐα Χίου”: Ούζο, τσίπουρο & διάφορα λικέρ μαστίχας

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΑΓΡΟΤΕΣ

H ΕΘΕΑΣ για την διεθνής ημέρα αγρότισσας

Τιμή στη γυναίκα που σηκώνει το βάρος της γης, του σπιτιού, των παιδιών και της περιφέρειας
ΑΓΡΟΤΕΣ

Πληρωμές επιδοτήσεων: Πολύς σαματάς χωρίς ουσία

Σε παράλληλο σύμπαν κινείται η ηγεσία του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης
ΑΓΡΟΤΕΣ

Ημερίδα για το πρόβατο της Λέσβου στη Σκάλα Καλλονής

Παρουσίαση των αποτελεσμάτων του προγράμματος «Γενετικοί Πόροι στην Κτηνοτροφία 2017 – 2025» που υλοποίησε η Ένωση Κτηνοτρόφων Προβάτου Φυλής Λέσβου
ΑΓΟΡΑ

Η Lidl Ελλάς στηρίζει το εθνικό μέτρο «Πρωτοβουλία 1.000 κωδικοί»

Συνολικά 208 προϊόντα με μειωμένες τιμές έως και 11% – η ουσιαστική συμβολή της Lidl Ελλάς στην εθνική πρωτοβουλία στήριξης των καταναλωτών
ΑΓΡΟΤΕΣ

Καταγγελία: Η ευλογιά των προβάτων στα εργαστήρια του ΕΛΓΟ Δήμητρα

Ο Θανάσης Πετρόπουλος, Γραμματέας του Τομέα Αγροτικής Ανάπτυξης του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής προχώρησε στην ανακοίνωση μέσα από τα κοινωνικά δίκτυα και κατηγορεί την κυβέρνηση
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Ανοδική η επιβατική κίνηση στο αεροδρόμιο Μυτιλήνης το 2025

Αύξηση 3,4% στους επιβάτες. Πάνω από 485.000 μετακινήσεις σε εννέα μήνες
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΑΓΟΡΑ

Από την ιδέα μέχρι την πρώτη πώληση – μαζί σε κάθε βήμα

Είτε άνοιξες μόλις την πρώτη σου επιχείρηση είτε σκέφτεσαι να κάνεις το επόμενο βήμα στην ψηφιακή σου παρουσία, το κλειδί για την επιτυχία σου είναι μια λειτουργική και επαγγελματική ιστοσελίδα που αναδεικνύει απόλυτα το brand σου
ΕΛΛΑΔΑ

Αλλάζουν όλα στην ΑΑΔΕ

Το κόστος της αναδιάρθρωσης εκτιμάται σε 210.000 ευρώ για το πρώτο έτος εφαρμογής, 255.000 ευρώ για το δεύτερο και 305.000 ευρώ ετησίως για τα επόμενα χρόνια.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Το Πανεπιστήμιο Αιγαίου «μαθαίνει» στα παιδιά να προστατεύουν το νερό

Με επιτυχία η εκδήλωση διάχυσης του ευρωπαϊκού έργου SaveH2O στη Μυτιλήνη. Παρουσιάστηκε καινοτόμο εκπαιδευτικό υλικό για μαθητές Δημοτικού
ΑΓΡΟΤΕΣ

Κίνδυνος «πολέμου τιμών» στο ελαιόλαδο

Η ASSITOL προειδοποιεί για φαινόμενα ντάμπινγκ που απαξιώνουν το προϊόν και πλήττουν παραγωγούς και τυποποιητές
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Παίζουν με τα νεύρα των νησιωτών

Παράταση για τις άγονες γραμμές έως το τέλος Ιανουαρίου αποφάσισε το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Από αφίξεις πάει καλά η Λέσβος

Ξεπέρασε τις 80.000 οι αφίξεις τουριστών με τσάρτερ στο νησί της Σαπφούς
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ