× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

Πιάνουν τόπο οι δαπάνες τουριστικής προβολής στη Μυτιλήνη;

Στο πρόσφατο Δημοτικό Συμβούλιο λογοδοσίας μπήκε στο μικροσκόπιο από την αντιπολίτευση και τον Παναγιώτη Κουνέλλη η απόδοση των δραστηριοτήτων τουριστικής προβολής του Δήμου

Από το NEWSROOM Δημοσίευση 29/6/2025

Πιάνουν τόπο οι δαπάνες τουριστικής προβολής στη Μυτιλήνη;
' χρόνος ανάγνωσης

Στο τραπέζι της συζήτησης τέθηκαν οι δαπάνες και τα αποτελέσματα της τουριστικής προβολής του Δήμου Μυτιλήνης κατά την τελευταία συνεδρίαση λογοδοσίας του Δημοτικού Συμβουλίου. Ο δημοτικός σύμβουλος της παράταξης «Νέα Δράση - Νέος Δήμος», Παναγιώτης Κουνέλλης, παρουσίασε έναν μακρύ κατάλογο εξόδων που αφορούν συμμετοχές σε διεθνείς τουριστικές εκθέσεις, δράσεις δημοσιότητας και προβολής, ζητώντας από τον αντιδήμαρχο Τουρισμού, Νίκο Γιαννάκα, συγκεκριμένες απαντήσεις για το σκεπτικό και την αποτελεσματικότητα των ενεργειών της δημοτικής αρχής.

Ο κ. Κουνέλλης, αν και αναγνώρισε τη στήριξη της παράταξής του στις εισηγήσεις του Αντιδημάρχου, επισήμανε την ανάγκη απολογισμού:
«Θα πρέπει να δούμε αν όλα αυτά τα χρήματα που δαπανήθηκαν από τον Ιούνιο του 2024 έως σήμερα είχαν κάποιο μετρήσιμο θετικό αντίκτυπο στον τουρισμό», σημείωσε, υπογραμμίζοντας την απουσία ενεργής παρουσίας στα social media του Δήμου σε μια κρίσιμη περίοδο προετοιμασίας της τουριστικής σεζόν.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στη συνέχεια απαρίθμησε συγκεκριμένες δράσεις, όπως συμμετοχές σε εκθέσεις στο Βερολίνο, στην Κωνσταντινούπολη, στην Αθήνα, στη Φρανκφούρτη και στο Δικελί, αλλά και έξοδα για διαφημίσεις, τουριστικά banners, δημιουργία λογοτύπου, φωτογραφικό υλικό, ενώ έθεσε ζήτημα επιλογής τοπικών μέσων ενημέρωσης για την προβολή.

Ο κ. Γιαννάκας, απαντώντας, έκανε λόγο για «επένδυση στην εξωστρέφεια και στη δημιουργία τουριστικής ταυτότητας», ξεκαθαρίζοντας πως η στρατηγική του Δήμου εναρμονίζεται με την εθνική στρατηγική του ΕΟΤ και του Υπουργείου Τουρισμού, ενώ εφαρμόζεται σε συνεργασία με την Περιφέρεια και τοπικούς φορείς.
Παραδέχθηκε ότι η διαχείριση των κοινωνικών δικτύων δεν έχει ακόμη ενεργοποιηθεί, καθώς η περυσινή σύμβαση δεν προχώρησε, ενώ φέτος λειτουργεί μόνο η σύμβαση με φωτογράφο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όσον αφορά τα μετρήσιμα αποτελέσματα, ο αντιδήμαρχος ανέφερε ως επιτυχία την πρόσκληση παρουσίασης του Δήμου στη Φραγκφούρτη από τον Τουριστικό Οργανισμό της  Γερμανίας, ως αποτέλεσμα της παρουσίας στην Έκθεση του  Βερολίνου. Παράλληλα, υπογράμμισε την επανασύνδεση με το Δικελή μέσω ακτοπλοϊκής γραμμής, τις επαφές με Τούρκους και Ευρωπαίους τουριστικούς φορείς, αλλά και τη συμμετοχή σε πανελλήνια συνέδρια – όπως αυτά των νοσηλευτών και της Γεωλογικής Εταιρείας – τα οποία προσέλκυσαν συνολικά άνω των 1.500 επισκεπτών στη Λέσβο, εκτός υψηλής σεζόν.

«Η τουριστική προβολή είναι πολυπαραγοντική και δεν αποδίδει άμεσα. Χρειάζεται συνέχεια, στόχευση και συνεργασία», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Απαντώντας εκ νέου, ο κ. Κουνέλλης υπογράμμισε πως τα αποτελέσματα από τα συνέδρια ήταν θετικά και χαμηλού κόστους, ενώ υπενθύμισε ότι οι συνολικές δαπάνες για τουρισμό, όπως έχουν καταγραφεί, φτάνουν τις 240.000 ευρώ από το 2024 έως σήμερα, εκ των οποίων περίπου οι 125.000 ευρώ προέρχονται από τον Δήμο και τα υπόλοιπα από την Αναπτυξιακή. Ο ίδιος ζήτησε αξιολόγηση της αποδοτικότητας κάθε δράσης και στοχευμένη ενίσχυση δράσεων που αποδεδειγμένα φέρνουν επισκέπτες με χαμηλότερο κόστος.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο κ. Γιαννάκας διευκρίνισε ότι τα ποσά που διαχειρίστηκε απευθείας η Αντιδημαρχία Τουρισμού είναι σημαντικά μικρότερα και υποστήριξε πως το κονδύλι των 260.000 ευρώ από την Αναπτυξιακή δεν έχει ακόμη αξιοποιηθεί, με τις σχετικές συμβάσεις να βρίσκονται σε φάση υπογραφής.

Κλείνοντας, έκανε ειδική μνεία στην πρόσφατη πιστοποίηση της Μυτιλήνης ως «φιλικού προς το ποδήλατο προορισμού», που αναμένεται να δώσει επιπλέον ώθηση σε θεματικές μορφές τουρισμού, ενώ εξέφρασε αισιοδοξία για τη συνέχεια, εφόσον ο Δήμος επιμείνει σε στρατηγική κατεύθυνση, εξωστρέφεια και βιωσιμότητα.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΕΛΛΑΔΑ

Έρχονται τα αγροτικά μπλόκα σε όλη την Ελλάδα

Κλιμακώνονται οι κινητοποιήσεις σε όλη τη χώρα ως τις 5 Δεκεμβρίου
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

«Η Λέσβος μπορεί να γίνει τόπος βιωματικής μάθησης»

Σε εξέλιξη η τριήμερη δράση που αναδεικνύει το νησί ως προορισμό εκπαιδευτικού ενδιαφέροντος
ΑΓΡΟΤΕΣ

Όλο και λιγότερο το ελαιόλαδο που φτάνει στο πιάτο μας

Παρά την αύξηση των αγορών, η κατανάλωση μειώθηκε δείχνει έρευνα που έγινε στην Ισπανία
ΑΓΡΟΤΕΣ

Ο αγροτικός κόσμος σε αναβρασμό για τις επιδοτήσεις

Αλλά ο Τσιάρας σε ένα παράλληλο σύμπαν βλέπει «ομαλοποίηση» των πληρωμών
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Η πορεία πιστοποίησης των θησαυρών του Βορείου Αιγαίου

Πέντε εμβληματικά προϊόντα του νησιωτικού χώρου σε διαδικασία πιστοποίησης ως ΠΟΠ ή ΠΓΕ
ΑΓΡΟΤΕΣ

Σενάρια πολιτικών ανατροπών με αφορμή τη νέα δικογραφία ΟΠΕΚΕΠΕ

Αναφορές σε μίζες και άμεση εμπλοκή υπουργών δημιουργούν κλίμα αποσταθεροποίησης λίγο πριν το Συνέδριο της ΝΔ.
ΕΛΛΑΔΑ

Θα καταβληθούν 2,75 δις ευρώ ως τις 28 Νοεμβρίου

Δείτε εδώ τον «χάρτη» πληρωμών από ΕΦΚΑ και ΔΥΠΑ σε 5,54 εκατομμύρια δικαιούχους
ΑΓΡΟΤΕΣ

Έρευνα για παραβιάσεις μέτρων ευλογιάς και στο Βόρειο Αιγαίο

Η δικαιοσύνη ερευνά καταγγελίες για μη δηλώσεις νεκρών ζώων, παράνομες μετακινήσεις και μη εγκεκριμένα εμβόλια
ΕΛΛΑΔΑ

Πάνω από τα 20 δις ευρώ τα έσοδα από τον τουρισμό

Η Τράπεζα της Ελλάδος καταγράφει αύξηση εννέα τοις εκατό στις εισπράξεις και άνοδο της ταξιδιωτικής κίνησης που έφτασε τους 31,6 εκατομμύρια επισκέπτες
ΕΛΛΑΔΑ

Βουνό οι έμμεσοι φόροι για τα νοικοκυριά

Με τα έσοδα από ΦΠΑ και ειδικούς φόρους να φτάνουν το 62,3% των εισπράξεων του 2026, η ανατροπή της πτώσης στα ποσοστά έμμεσης φορολόγησης επανέρχεται δυναμικά, επιβαρύνοντας περισσότερο τα χαμηλότερα εισοδήματα.
ΑΓΡΟΤΕΣ

Ξεκινά η αλιεία οστράκων στον κόλπο Καλλονής

Ανοίγει η οστρακαλιευτική περίοδος για χάβαρα, κυδώνια και καλόγνωμες
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΠΑΙΔΙΑ + ΓΟΝΕΙΣ

Παπούτσια Nike: Αξίζει να Επενδύσετε σε Επώνυμα Υποδήματα για Καθημερινή Χρήση και Σχολείο;

Οι τάσεις μπορεί να αλλάζουν, αλλά η ανάγκη για σταθερότητα, στήριξη και αντοχή παραμένει σταθερή