× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

Πιάνουν τόπο οι δαπάνες τουριστικής προβολής στη Μυτιλήνη;

Στο πρόσφατο Δημοτικό Συμβούλιο λογοδοσίας μπήκε στο μικροσκόπιο από την αντιπολίτευση και τον Παναγιώτη Κουνέλλη η απόδοση των δραστηριοτήτων τουριστικής προβολής του Δήμου

Από το NEWSROOM Δημοσίευση 29/6/2025

Πιάνουν τόπο οι δαπάνες τουριστικής προβολής στη Μυτιλήνη;
' χρόνος ανάγνωσης

Στο τραπέζι της συζήτησης τέθηκαν οι δαπάνες και τα αποτελέσματα της τουριστικής προβολής του Δήμου Μυτιλήνης κατά την τελευταία συνεδρίαση λογοδοσίας του Δημοτικού Συμβουλίου. Ο δημοτικός σύμβουλος της παράταξης «Νέα Δράση - Νέος Δήμος», Παναγιώτης Κουνέλλης, παρουσίασε έναν μακρύ κατάλογο εξόδων που αφορούν συμμετοχές σε διεθνείς τουριστικές εκθέσεις, δράσεις δημοσιότητας και προβολής, ζητώντας από τον αντιδήμαρχο Τουρισμού, Νίκο Γιαννάκα, συγκεκριμένες απαντήσεις για το σκεπτικό και την αποτελεσματικότητα των ενεργειών της δημοτικής αρχής.

Ο κ. Κουνέλλης, αν και αναγνώρισε τη στήριξη της παράταξής του στις εισηγήσεις του Αντιδημάρχου, επισήμανε την ανάγκη απολογισμού:
«Θα πρέπει να δούμε αν όλα αυτά τα χρήματα που δαπανήθηκαν από τον Ιούνιο του 2024 έως σήμερα είχαν κάποιο μετρήσιμο θετικό αντίκτυπο στον τουρισμό», σημείωσε, υπογραμμίζοντας την απουσία ενεργής παρουσίας στα social media του Δήμου σε μια κρίσιμη περίοδο προετοιμασίας της τουριστικής σεζόν.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στη συνέχεια απαρίθμησε συγκεκριμένες δράσεις, όπως συμμετοχές σε εκθέσεις στο Βερολίνο, στην Κωνσταντινούπολη, στην Αθήνα, στη Φρανκφούρτη και στο Δικελί, αλλά και έξοδα για διαφημίσεις, τουριστικά banners, δημιουργία λογοτύπου, φωτογραφικό υλικό, ενώ έθεσε ζήτημα επιλογής τοπικών μέσων ενημέρωσης για την προβολή.

Ο κ. Γιαννάκας, απαντώντας, έκανε λόγο για «επένδυση στην εξωστρέφεια και στη δημιουργία τουριστικής ταυτότητας», ξεκαθαρίζοντας πως η στρατηγική του Δήμου εναρμονίζεται με την εθνική στρατηγική του ΕΟΤ και του Υπουργείου Τουρισμού, ενώ εφαρμόζεται σε συνεργασία με την Περιφέρεια και τοπικούς φορείς.
Παραδέχθηκε ότι η διαχείριση των κοινωνικών δικτύων δεν έχει ακόμη ενεργοποιηθεί, καθώς η περυσινή σύμβαση δεν προχώρησε, ενώ φέτος λειτουργεί μόνο η σύμβαση με φωτογράφο.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όσον αφορά τα μετρήσιμα αποτελέσματα, ο αντιδήμαρχος ανέφερε ως επιτυχία την πρόσκληση παρουσίασης του Δήμου στη Φραγκφούρτη από τον Τουριστικό Οργανισμό της  Γερμανίας, ως αποτέλεσμα της παρουσίας στην Έκθεση του  Βερολίνου. Παράλληλα, υπογράμμισε την επανασύνδεση με το Δικελή μέσω ακτοπλοϊκής γραμμής, τις επαφές με Τούρκους και Ευρωπαίους τουριστικούς φορείς, αλλά και τη συμμετοχή σε πανελλήνια συνέδρια – όπως αυτά των νοσηλευτών και της Γεωλογικής Εταιρείας – τα οποία προσέλκυσαν συνολικά άνω των 1.500 επισκεπτών στη Λέσβο, εκτός υψηλής σεζόν.

«Η τουριστική προβολή είναι πολυπαραγοντική και δεν αποδίδει άμεσα. Χρειάζεται συνέχεια, στόχευση και συνεργασία», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Απαντώντας εκ νέου, ο κ. Κουνέλλης υπογράμμισε πως τα αποτελέσματα από τα συνέδρια ήταν θετικά και χαμηλού κόστους, ενώ υπενθύμισε ότι οι συνολικές δαπάνες για τουρισμό, όπως έχουν καταγραφεί, φτάνουν τις 240.000 ευρώ από το 2024 έως σήμερα, εκ των οποίων περίπου οι 125.000 ευρώ προέρχονται από τον Δήμο και τα υπόλοιπα από την Αναπτυξιακή. Ο ίδιος ζήτησε αξιολόγηση της αποδοτικότητας κάθε δράσης και στοχευμένη ενίσχυση δράσεων που αποδεδειγμένα φέρνουν επισκέπτες με χαμηλότερο κόστος.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο κ. Γιαννάκας διευκρίνισε ότι τα ποσά που διαχειρίστηκε απευθείας η Αντιδημαρχία Τουρισμού είναι σημαντικά μικρότερα και υποστήριξε πως το κονδύλι των 260.000 ευρώ από την Αναπτυξιακή δεν έχει ακόμη αξιοποιηθεί, με τις σχετικές συμβάσεις να βρίσκονται σε φάση υπογραφής.

Κλείνοντας, έκανε ειδική μνεία στην πρόσφατη πιστοποίηση της Μυτιλήνης ως «φιλικού προς το ποδήλατο προορισμού», που αναμένεται να δώσει επιπλέον ώθηση σε θεματικές μορφές τουρισμού, ενώ εξέφρασε αισιοδοξία για τη συνέχεια, εφόσον ο Δήμος επιμείνει σε στρατηγική κατεύθυνση, εξωστρέφεια και βιωσιμότητα.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΒΙΒΛΙΟ

Δημιουργικά Σάββατα με βιβλιοδεσία στο εργαστήριο tortuguita

Σάββατο 11/10: Ραφή αλυσίδας (Chain Stitch) – Σάββατο 25/10: Single Section Booklets
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΑΓΡΟΤΕΣ

Με την πλάτη στον τοίχο οι αγρότες της Αγιάσου

Ο πρόεδρος του Αγροτικού Ελαιουργικού Συνεταιρισμού Αγιάσου, Προκόπης Δουλαδέλλης, μίλησε το «Ν» για την τρέχουσα κατάσταση του Συνεταιρισμού, τους στόχους της νέας διοίκησης και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι αγρότες της περιοχής
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΑΓΡΟΤΕΣ

«Η κυβέρνηση απουσιάζει από τον πρωτογενή τομέα των νησιών μας»

Η Αντιπεριφερειάρχης Βορείου Αιγαίου Αναστασία Αντωνέλλη μιλά για τη δακοκτονία, τις αποζημιώσεις, τα ευρωπαϊκά προγράμματα και την ανάγκη ουσιαστικής στήριξης της αγροτικής και κτηνοτροφικής παραγωγής
ΜΑΡΙΑ ΧΑΤΖΗΓΕΩΡΓΙΟΥ
ΕΛΛΑΔΑ

Έρχονται οι εμπορικές συναλλαγές με IRIS

Υποχρεωτική η αποδοχή των πληρωμών με το σύστημα άμεσων συναλλαγών από την 1η Νοεμβρίου
ΑΓΡΟΤΕΣ

Στα 7,85 ευρώ το φρέσκο λάδι της Αθηνολιάς

Ισχυρό ξεκίνημα για τη σεζόν 2025 – 2026 από τον Συνεταιρισμό Αγίων Αποστόλων Λακωνίας
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΑΓΡΟΤΕΣ

Έβαλε μπρος το ελαιοτριβείο του Συνεταιρισμού Αντισσας

Έξτρα παρθένα τα πρώτα λάδια με αναμενόμενα χαμηλή ελαιοπεριεκτικότητα του καρπού
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΑΓΡΟΤΕΣ

Νέα Αριστερά: «Η βιολογική γεωργία υπό διωγμό»

Σκληρή ανακοίνωση κατά του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης για την ακύρωση του μέτρου των βιοκαλλιεργειών και τη διάλυση των ελεγκτικών μηχανισμών
ΑΓΡΟΤΕΣ

Ολοκληρώθηκε ο τρύγος στην Ανεμώτιας

Παρά τις αντίξοες καιρικές συνθήκες, οι αμπελουργοί της μέλη της Κοιν.ΣΕΠ Ηφαίστειο Ανεμώτιας παρήγαγαν σταφύλια εξαιρετικής ποιότητας
ΑΓΡΟΤΕΣ

Οι αγρότες της Λέσβου ετοιμάζονται για νέους αγώνες

Ανακοίνωση της Ομοσπονδίας Αγροτικών Συλλόγων Λέσβου για τα σοβαρά προβλήματα που πλήττουν τους παραγωγούς του νησιού και την αδιαφορία της κυβέρνησης
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Περισσότερες διανυκτερεύσεις, αλλά στάσιμες οι εισπράξεις

Προβληματίζει η εξέλιξη των βασικών οικονομικών δεικτών του τουριστικού τομέα του Βορείου Αιγαίου – Χρειάζονται όλο και μεγαλύτερες προσπάθειες για να επιτευχθεί το ίδιο αποτέλεσμα
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΑΓΟΡΑ

Το Φυλλάδιο Lidl έχει βγει

Υψηλή ποιότητα, μοναδική φρεσκάδα και πάντα χαμηλές τιμές!
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΥΤΙΛΗΝΗ

Μυρσινιάς: «Στηρίζουμε τις τοπικές επιχειρήσεις με εξωστρέφεια και συνεργασίες»

Ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Λέσβου μίλησε για τα πλεονεκτήματα των νησιωτικών προϊόντων, τις προκλήσεις του εμπορίου και τη σημασία στήριξης των μικρών καταστημάτων