× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

«Εάν γίνει επαναχάραξη, η Νότια παράκαμψη θα χαθεί για πάντα»

Η επιστολή των υποστηρικτών της Νότιας παράκαμψης στον Νίκο Ταχιάο

Από το NEWSROOM Δημοσίευση 11/2/2025

«Εάν γίνει επαναχάραξη, η Νότια παράκαμψη θα χαθεί για πάντα»
' χρόνος ανάγνωσης

Την δική τους άποψη κατέθεσαν με έγγραφο τους στον Υφυπουργό Υποδομών Νίκο Ταχιάο, οι πολίτες της Πρωτοβουλίας για την υλοποίηση της Νότιας Παράκαμψης. Το έγγραφο παραδόθηκε στον Υπουργό από εκπροσώπους της κίνησης οι οποίοι παρέστησαν στην περιοδεία του και εξέφρασαν τις απόψεις τους.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στο έγγραφο μεταξύ άλλων αναφέρεται αναλυτικά το ιστορικό του έργου, οι ενέργειες που έγιναν από όλες τις πλευρές καθώς και η άποψη ότι αν δεν προχωρήσει η υφιστάμενη χάραξη με διορθώσεις και πάμε στη λύση της επαναχάραξης το έργο θα ακυρωθεί και δεν θα γίνει ποτέ.Την επιστολή υπογράφουν 882 πολίτες που είχαν ήδη ταχθεί από 2007 υπέρ του έργου της Νότιας Παράκαμψης.

Αναλυτικά στην επιστολή προς τον κ. Ταχιάο αναφέρονται τα εξής:

Επισκέπτεσθε σήμερα (10-02-2025) την Μυτιλήνη για να κρίνετε εκ του σύνεγγυς τα «προβλήματα που υφίστανται σε σημεία της προ αρκετών ετών  μελέτης» για την παράκαμψη του κέντρου της πόλης. Το έργο αυτό, το οποίο είναι το μοναδικό που μπορεί να δώσει ανάσες στο έντονο κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης, σχεδιάστηκε για πρώτη φορά στο πρώτο Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο του Δήμου Μυτιλήνης το 1986 και ξαναπροτάθηκε στην αναθεώρηση- επέκταση του Σχεδίου του Καποδιστριακού Δήμου Μυτιλήνης το 2001.  Η ομάδα των πολιτών που μέσω του κου Περιφερειάρχη προκάλεσε την επίσκεψη σας, συστάθηκε περίπου το 2005 και έδωσε έναν μακρύ και σκληρό αγώνα με όλα τα μέσα, κατά της έγκρισης και υλοποίησης του έργου. Σήμερα που προχωράει η ωρίμανση του έργου προς υλοποίηση, επανέρχεται με τα ίδια ακριβώς επιχειρήματα, τα οποία όλα έχουν απαντηθεί από πολλούς σχετικούς επιστήμονες όπως πχ. δέκα εμπειρογνώμονες, οι οποίοι κριθέντες ως οι πλέον σχετικοί, συνεδρίασαν στις 24.3.2005 απάντησαν στις αιτιάσεις τους με έγγραφο πόρισμα τους. Κυρίως όμως στα επιχειρήματα τους απάντησε το Συμβούλιο της Επικρατείας στο οποίο προσέφυγαν τέσσερεις φορές για την ακύρωση (μελετών και εγκρίσεων) του έργου και το οποίο με τις αποφάσεις 3031/2015, 3032/2015,  502/2016,  2475/2017 τις απέρριψε όλες.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

 Σήμερα ερχόμαστε να σας ενοχλήσουμε παρεμβαίνοντας στο θέμα σαν «Πρωτοβουλία πολιτών για την υλοποίηση της Νότιας παράκαμψης» που επίσης έχει συσταθεί το 2005 και στην οποία προσβλέπει η μεγάλη πλειοψηφία των κατοίκων της Μυτιλήνης αλλά και της υπόλοιπης Λέσβου που θα εξυπηρετηθεί από το έργο.

Πρώτη επιδίωξη των ενάντιων στο έργο είναι η κήρυξη επαναχάραξης του οδικού άξονα, γεγονός που θα γινόταν ταφόπλακα στο τόσο αναγκαίο για την πόλη έργο. Το ΣτΕ απαντά επ’ αυτού ως εξής : «Σε κάθε περίπτωση, πάντως, ουσιαστική μετακίνηση του άξονα της προβλεπόμενης οδού σε απόσταση μεγαλύτερη των 100μ. από τον προβλεπόμενο άξονα, ή τυχόν συνολική επαναχάραξη της ανάντη της  σημερινής, όχι μόνο είναι απαγορευτική από το ανάγλυφο της περιοχής, αλλά και επιβάλει νέα διαδικασία αναθέσεων μελετών, νέων εγκρίσεων κλπ., γεγονός που θα οδηγούσε στην ακύρωση ουσιαστικά του έργου, αφού στο μεταξύ θα αλλοιωθεί η περιοχή διέλευσης από την ολοένα αυξανόμενη οικοδομική δραστηριότητα.  Δυσμενείς και αλυσιδωτές επιπτώσεις θα δημιουργούσε μια τέτοια εξέλιξη, τόσο στις Πολεοδομικές Μελέτες των περιαστικών οικισμών Χάλικες, Κουμκό και Βαρειάς που βρίσκονται στο τελικό στάδιο έγκρισης και οι οποίες έχουν υιοθετήσει τον συγκεκριμένο οδικό άξονα, αφού επηρεάζονται χωροταξικά, πολεοδομικά και λειτουργικά άμεσα από αυτόν, όσο και στο υπό έγκριση ΓΠΣ του Δήμου Μυτιλήνης, με αποτέλεσμα να ακυρωθούν οι πιο πάνω μελέτες…».    Η κήρυξη επαναχάραξης είναι ο μόνος τρόπος να αρθεί η απαγόρευση δόμησης στη ζώνη διέλευσης του δρόμου και ο καθένας αντιλαμβάνεται πως το έργο θα χαθεί οριστικά αφού κάθε δυνατότητα εναλλακτικής χάραξης έχει εξετασθεί ενδελεχώς και καμία λύση δεν προέκυψε.

Άλλη επιδίωξη τουναντίον στο έργο είναι να υλοποιηθεί μόνο το πρώτο τμήμα μέχρι το νοσοκομείο.  Σ’ αυτή την περίπτωση οι συνέπειες θα είναι να εξυπηρετηθεί μόνο το Νοσοκομείο, ενώ θα ισχύσουν όλες οι αρνητικές συνέπειες που αναφέροντα  παραπάνω από το ΣτΕ, η πόλη δεν θα ελαφρυνθεί  από την διερχόμενη κυκλοφορία και αν κάποια από τα   οχήματα που προέρχονται ή μεταβαίνουν στα νότια προάστια θελήσουν να χρησιμοποιήσουν αυτό το τμήμα που θα έχει υλοποιηθεί, θα επιβαρύνουν σε πολύ μεγάλο βαθμό τις πυκνοκατοικημένες συνοικίες μεταξύ νοσοκομείου και παραλιακής λεωφόρου προς αεροδρόμιο. Εκτός του κυκλοφοριακού προβλήματος που θα δημιουργήσει θα υπάρξει σοβαρό πρόβλημα στην χρηματοδότηση του έργου από οποιαδήποτε ευρωπαϊκό πρόγραμμα,  γιατί αυτό δεν θα είναι λειτουργικό που σύμφωνα με την απόφαση του συμβουλίου επικρατείας η οποία αναφέρει ξεκάθαρα ότι ο δρόμος είναι μία παρακαμπτήριος, η οποία συνδέει το επαρχιακό δρόμο Μυτιλήνης Καλλονής με τον εθνικό δρόμο Μυτιλήνης αεροδρομίου και έχει αρχή τον κόμβο της νότιας παράκαμψης και τέλος τον κόμβο της βαριάς. Πως λοιπόν αυτό το θέμα θα ξεπεραστεί; . Σε κάθε περίπτωση το κτηματολόγιο και απαλλοτριώσεις πρέπει να γίνουν για όλο το έργο και προτρέπουμε πριν από οποιαδήποτε παρόμοια απόφαση να μελετηθεί το θέμα από επιστήμονες συγκοινωνιολόγους ώστε να μην καταλήξει σε ακόμα μεγαλύτερο κακό για την πόλη και να εξεταστεί το θέμα της χρηματοδότησης και των απολυτρώσεων.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Έχουμε την πεποίθηση μας ότι το δημόσιο συμφέρον είναι προτεραιότητα, αλλά και οι πολίτες που επιβαρύνονται καθ’ οιονδήποτε τρόπο πρέπει να αποζημιώνονται πλήρως και λαμβάνοντας υπ’ όψη κάθε παράμετρο της επιβάρυνσης που υφίστανται.         

Τέλος θέλουμε να δηλώσουμε ότι η περιφέρεια Βορείου Αιγαίου πρέπει να προχωρήσει άμεσα την επικαιροποίηση του κτηματολογίου σύμφωνα με το εθνικό κτηματολογίου του 2024 και να ξεκινήσουν οι απαλλοτριώσεις και η χρηματοδότηση του έργου.

ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ
Tο stonisi.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΧΩΡΙΑ

Ζωντάνεψαν τα πασχαλινά έθιμα στη Μόρια

Από τον Πολιτιστικό Σύλλογο Γυναικών
ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Στη Λέσβο ο Πρωθυπουργός το Σαββατοκύριακο των Ταξιαρχών

Ανακοινώσεις για ειδικό αναπτυξιακό πρόγραμμα στα νησιά του Βορείου Αιγαίου από τον Κυριάκο Μητσοτάκη
ΘΡΑΣΟΣ ΑΒΡΑΑΜ
ΔΡΑΣΕΙΣ

Πάσχα με φροντίδα και ζεστασιά στην Καλλονή

Χάρη στη συντονισμένη προσφορά επιχειρήσεων, φορέων και απλών πολιτών που στήριξαν το έργο του 22χρονου οργανισμού «ΣιτιΖΩ»
ΧΩΡΙΑ

Πονοκέφαλος ο καθαρισμός των οικοπέδων εν όψει καλοκαιριού

Ο Κανονισμός Πυροπροστασίας δεν άλλαξε και παραμένει με πολλές ασάφειες και πολλά προβλήματα, ενώ ταυτόχρονα συνεχίζει να έχει υψηλό κόστος
ΜΥΤΙΛΗΝΗ

Γιορτάζει η Παναγιά Κρυφτή στη Μελίντα

Την Δευτέρα 28 Απριλίου από νωρίς το πρωί έως αργά το βράδυ
ΔΡΑΣΕΙΣ

Οι Δημοσιογράφοι του Βορείου Αιγαίου τιμούν τον Θεόδωρο Χοχλάκα

Το Τμήμα Βορείου Αιγαίου της ΕΣΗΕΠΗΝ, σε συνεργασία με τοπικούς φορείς της Λέσβου, συμμετέχει στην τιμητική εκδήλωση που πραγματοποιείται στη μνήμη του πρώην Δημάρχου
ΧΩΡΙΑ

Λαμπροδευτέρα στον Παλαιόκηπο με γλέντι και τοπικά έθιμα

Στο γραφικό χωριό της Γέρας πραγματοποιήθηκε με επιτυχία η καθιερωμένη εκδήλωση από τους συλλόγους της περιοχής με την συνδρομή της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου και του Δήμου Μυτιλήνης
ΧΩΡΙΑ

Λαμπρός εορτασμός των Αγίων Ραφαήλ Νικολάου και Ειρήνης στη Λέσβο

Με τη συμμετοχή πολλών πιστών και των αρχών του τόπου κορυφώθηκαν την Λαμπροτρίτη 22 Απριλίου οι θρησκευτικές εκδηλώσεις στη μνήμη των θαυματουργών Αγίων της Θερμής
ΠΑΙΔΙΑ + ΓΟΝΕΙΣ

Ανησυχία γονέων για χρήση αλκοόλ και καπνού από ανήλικους

Η Ένωση Γονέων και Κηδεμόνων του Δήμου Μυτιλήνης έστειλε επιστολή στον Δήμαρχο Παναγιώτη Χριστόφα
ΜΥΤΙΛΗΝΗ

Συνάντηση των στρατιωτικών της Λέσβου με τον βουλευτή Παναγιώτη Δουδωνή

Η συζήτηση του βουλευτή με Επικρατείας του ΠΑΣΟΚ ΚΙΝΑΛ με τα μέλη της ΕΣΠΕΕΛΕΣ) διεξήχθη σε θετικό κλίμα, με κύριο θέμα τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι στρατιωτικοί και οι οικογένειές τους
ΜΥΤΙΛΗΝΗ

Έφυγε η Αννα Ψωμά, Τμηματάρχης της Διεύθυνσης Μεταφορών Λέσβου

Πάλεψε γενναία με τον καρκίνο με χαμόγελο και αισιοδοξία
ΧΩΡΙΑ

Αντισσα ‑ Ιστορίες ανθρώπων που επιμένουν να ζουν στον τόπο τους

Ένα βαθιά ανθρώπινο οδοιπορικό στο γραφικό χωριό της Δυτικής Λέσβου. Κάτοικοι κάθε ηλικίας και φύλου μιλούν για την εμπειρία τους να ζουν στην ύπαιθρο απολαμβάνοντας τα οφέλη και πληρώνοντας το τίμημα της νησιωτικότητας
ΜΑΡΙΑ ΧΑΤΖΗΓΕΩΡΓΙΟΥ