Συνεχίζεται η αντίσταση των εκπαιδευτικών στην αξιολόγηση
Την στήριξη του στον αγώνα εκφράζει με ανακοίνωση του το Νομαρχιακό Τμήμα Λέσβου της ΑΔΕΔΥ
Από το NEWSROOM Δημοσίευση 6/2/2025

Συνεχίζουν τον αγώνα τους οι εκπαιδευτικοί ενάντια στην εφαρμογή της αξιολόγησης που προβλέπεται από τους νόμους 4692/2020 και 4823/2021, σύμφωνα με ανακοίνωση του Νομαρχιακού Τμήματος (ΝΤ) ΑΔΕΔΥ Λέσβου.
Όπως επισημαίνεται, οι εκπαιδευτικοί, με τη στήριξη της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας (ΔΟΕ) και της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ), δίνουν εδώ και τρία χρόνια έναν «μεγάλο και νικηφόρο αγώνα» απέναντι στις αλλαγές που, όπως υποστηρίζουν, αλλοιώνουν τη δομή του σχολείου και τον ρόλο των εκπαιδευτικών. Οι αντιδράσεις επικεντρώνονται στην αξιολόγηση, την οποία χαρακτηρίζουν ως μέσο κατηγοριοποίησης σχολείων, μαθητών και εκπαιδευτικών, ακολουθώντας τη διεθνή εμπειρία.
Συσπείρωση ενάντια στην ατομική αξιολόγηση
Η ανακοίνωση καταγγέλλει ότι η κυβέρνηση επιχειρεί να εφαρμόσει την ατομική αξιολόγηση με μοχλό πίεσης τη μονιμοποίηση των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών του 2020 και του 2021. Ωστόσο, όπως τονίζεται, οι εκπαιδευτικοί, τόσο οι μόνιμοι όσο και οι νεοδιόριστοι, παραμένουν συσπειρωμένοι, ακολουθώντας τις αποφάσεις των ομοσπονδιών για απεργία-αποχή από τις διαδικασίες που προβλέπει ο Ν. 4823/2021 και τις σχετικές υπουργικές αποφάσεις.
Συνέχιση του αγώνα και τη νέα σχολική χρονιά
Το ΝΤ ΑΔΕΔΥ Λέσβου υπογραμμίζει ότι ο κλάδος θα συνεχίσει την αντίστασή του και τη σχολική χρονιά 2024-2025, επιμένοντας:
- Στην απεργία-αποχή από την ατομική αξιολόγηση και στη στήριξη των στάσεων εργασίας.
- Στην αντίθεση στην εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων μέσω των ενιαίων κειμένων της ΔΟΕ.
- Στην ανάδειξη του πραγματικού στόχου της αξιολόγησης, που –σύμφωνα με τους εκπαιδευτικούς– δεν αποσκοπεί στην αναβάθμιση του εκπαιδευτικού συστήματος αλλά στην υποβάθμιση και κατηγοριοποίησή του.
Το ΝΤ ΑΔΕΔΥ Λέσβου δηλώνει τη συμπαράστασή του στους εκπαιδευτικούς που συνεχίζουν την απεργία-αποχή παρά τις πιέσεις και τις πειθαρχικές κλήσεις, αλλά και στις ομοσπονδίες και τα πρωτοβάθμια σωματεία που συνεχίζουν τον αγώνα τους μέσα από απεργίες, κινητοποιήσεις και νομικές ενέργειες, με στόχο την υπεράσπιση του δημόσιου σχολείου.