Συμφωνεί με τον «εξορθολογισμό» των τμημάτων η υφυπουργός Παιδείας
Η Ζέτα Μακρή απαντά στο δημοσίευμα του «Ν» σε σχέση με τις κινητοποιήσεις του 3ου ΓΕΛ Μυτιλήνης ότι δεν εξέφρασε ποτέ διαφωνία στην απόφαση του υπουργού Παιδείας
Από το NEWSROOM Δημοσίευση 26/9/2024

Η Υφυπουργός Παιδείας, Ζέττα Μακρή, με έντονη ενόχληση, όπως αναφέρει, διάβασε το ρεπορτάζ του «Ν» σχετικά με την κινητοποίηση μαθητών και γονέων του 3ου ΓΕΛ Μυτιλήνης, καθώς στο δημοσίευμα αναφέρονταν η τηλεφωνική επικοινωνία που είχε ο Περιφερειάρχης μαζί της και, σύμφωνα με παρευρισκόμενους φέρονταν η ίδια να εκφράζει διαφωνία με την απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Κυριάκου Πιερρακάκη, σχετικά με το θέμα. Ή όπως το αναφέρει η ίδια η κ. Μακρή, «τον εξορθολογισμό των τμημάτων στις σχολικές μονάδες».
Η κ. Μακρή δήλωσε ότι ποτέ δεν εξέφρασε διαφωνία με τον Υπουργό και ζήτησε την άμεση δημοσίευση της απάντησής της, την οποία παραθέτουμε αυτούσια και την ευχαριστούμε για την επικοινωνία, διευκρινίζοντας από την πλευρά μας ότι οι παρευρισκόμενοι μάλλον εκ παραδρομής αναφέρθηκαν σε διαφωνία της:
«Με ενόχληση και οργή, διάβασα στην ιστοσελίδα σας ΣΤΟ ΝΗΣΙ ότι μου αποδίδεται από τον Περιφερειάρχη Βορείου Αιγαίου, σε τηλεφωνική επικοινωνία που είχα μαζί του, δήλωσή μου ότι «έχω διαφωνία και αντίθεση» με τον Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού κ. Κυριάκο Πιερρακάκη για τον εξορθολογισμό των τμημάτων στις σχολικές μονάδες.
Θέλω να είμαι σαφής και κατηγορηματική. Ως Υφυπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, αρμόδια για θέματα πρωτοβάθμιας, δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και ειδικής αγωγής, ουδέποτε εξέφρασα τέτοια άποψη γιατί, απλώς, δεν την πιστεύω! Για του λόγου το αληθές, παρακαλώ πολύ να ανατρέξετε στα πρακτικά της Βουλής και, συγκεκριμένα, στις απαντήσεις μου σε σχετικές κοινοβουλευτικές επίκαιρες ερωτήσεις, ερωτήσεις και αναφορές των συναδέλφων μου καθώς και στις πολλές τοποθετήσεις μου στα μέσα μαζικής ενημέρωσης, ανά την επικράτεια, όπου υποστηρίζω, με θέρμη, την αναγκαιότητα της πρωτοβουλίας αυτής για παιδαγωγικούς λόγους αλλά και για την βελτιστοποίηση της οργάνωσης και λειτουργίας του εκπαιδευτικού συστήματος.
Συνεπώς, παρακαλώ πολύ, να διορθώσετε την ανακρίβεια και να δημοσιεύσετε αυτούσια την απάντησή μου.»
Ας σημειωθεί, πάντως ότι το δημοσίευμα θέτει ένα εύλογο ερώτημα που αντανακλά τις ανησυχίες μαθητών, γονέων και καθηγητών. Η προοπτική άμεσων μετακινήσεων μαθητών, ιδιαίτερα εν μέσω μιας τόσο κρίσιμης σχολικής χρονιάς, έχει προκαλέσει έντονη ανησυχία για την εκπαιδευτική και ψυχολογική σταθερότητα των παιδιών. Ο αντίκτυπος αυτής της μεταρρύθμισης στην καθημερινότητα των μαθητών και στον δεσμό τους με τους καθηγητές και το σχολικό περιβάλλον δεν μπορεί να αγνοηθεί.
Η ενόχληση της Υφυπουργού για τη διατύπωση του δημοσιεύματος είναι κατανοητή, ωστόσο το ζήτημα που αναδείχθηκε από την ιστοσελίδα αντικατοπτρίζει την πραγματική αγωνία της σχολικής κοινότητας. Ο διάλογος που έχει ανοίξει με αφορμή αυτή την υπόθεση υπογραμμίζει τη σημασία της επικοινωνίας μεταξύ όλων των εμπλεκόμενων μερών – του Υπουργείου, των τοπικών αρχών, αλλά κυρίως των μαθητών και των οικογενειών τους.
Στην προσπάθεια επίλυσης του θέματος, είναι κρίσιμο να ληφθούν υπόψη οι ανάγκες και οι ανησυχίες των μαθητών, κάτι που οι εκπρόσωποι της πολιτείας οφείλουν να διαχειριστούν με ιδιαίτερη ευαισθησία. Οι μαθητές και οι γονείς δεν ζητούν κάτι εξωπραγματικό, αλλά μια λύση που θα εξασφαλίσει την ομαλή συνέχιση της εκπαιδευτικής τους πορείας χωρίς κλυδωνισμούς.