Την αντίθεση του με τις συγχωνεύσεις τμημάτων στα σχολεία εκφράζει με ανακοίνωση του ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λήμνου «Αργύριος Μοσχίδης» σε ανακοίνωση που εξέδωσε στις 14 Αυγούστου. Στην ανακοίνωση του Συλλόγου τονίζεται πως ήδη έχουν αποφασισθεί συμπήξεις τάξεων και τμημάτων στο 1ο, 2ο και 3ο Δημοτικό Σχολείο Μύρινας καθώς και σχολεία Κοντοπουλίου και Κοντιά
Αναλυτικά η ανακοίνωση του Συλλόγου αναφέρει:
Πριν καλά-καλά ξεκινήσει η νέα σχολική χρονιά, κυβέρνηση και Υπουργείο Παιδείας προχωρούν σε εκατοντάδες συγχωνεύσεις τμημάτων σε όλη τη χώρα, εξαπολύουν μια ολομέτωπη επίθεση στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας και στα εργασιακά δικαιώματα των συναδέλφων/φισσών.
Συγκεκριμένα και μετά από τις εγκυκλίους Γ.Γ. του ΥΠΑΙΘΑ κ. Κατσαρού (αριθμ. 76216/Δ2/8-7-24 και αριθμ. 80483/Δ1/15-7-2024) μέσα στο κατακαλόκαιρο, οι διευθυντές/τριες των σχολικών μονάδων καλούνται να συγκροτήσουν στο myschool τα τμήματα, με βάση τα τρέχοντα αριθμητικά δεδομένα του μαθητικού δυναμικού, χωρίς να λαμβάνονται υπ' όψη ούτε οι παραπεμπόμενοι, ούτε την πρόβλεψη που κατετέθη στην πλατφόρμα e-eggrafes για τις αναμενόμενες εγγραφές του Σεπτεμβρίου.
Οι οδηγίες αυτές παραβαίνουν ακόμα και την υπάρχουσα νομοθεσία, η οποία δεν προβλέπει πουθενά ότι σε σχολεία που λειτουργούν Τ.Ε. ή σε τάξεις που υπάρχει παράλληλη στήριξη μπορεί να παραβλέπεται η πρόβλεψη για μείωση του αριθμού των μαθητών. Προωθείται η μείωση των τμημάτων και οι περικοπές εκπαιδευτικού προσωπικού για τη νέα σχολική χρονιά, καταπατώντας βάναυσα τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας. Αντίστοιχες οδηγίες προωθούνται προς τις διευθύνσεις και τα σχολεία για τη δήλωση των κενών της παράλληλης στήριξης στη λογική να υπάρχει μία θέση ανά τάξη και ούτε καν ανά τμήμα. Διαπιστώνουμε ότι σε διευθύνσεις εκπαίδευσης ανά την Ελλάδα δεν έχει δηλωθεί ούτε ένα κενό δασκάλων και νηπιαγωγών για την Α΄ φάση πρόσληψης αναπληρωτών.
Προωθείται η βίαιη δημιουργία τμημάτων 25 μαθητών/τριών στα δημοτικά και νηπιαγωγεία με προφορικές οδηγίες για συγχωνεύσεις τμημάτων, με παράτυπες ακυρώσεις διχοτομήσεων τμημάτων, με υποχρεωτικές και αντιπαιδαγωγικές οδηγίες για μετακινήσεις μαθητών σε όμορα σχολεία. Αντίστοιχα στη δευτεροβάθμια η συγκρότηση των τμημάτων γίνεται με τα μέγιστα όρια, δηλαδή με 25 έως 28αρια τμήματα, με μαζικό κόψιμο ολιγομελών τμημάτων, με μετακινήσεις μαθητών Β’ και Γ’ Λυκείου σε όμορες σχολικές μονάδες, με κατάργηση της παράλληλης και τμημάτων ένταξης. Δε λογαριάζουν ούτε καν τη μείωση των μαθητών σε τμήματα που έχουν μαθητές με ιδιαίτερες μαθησιακές δυσκολίες όπως προβλέπεται.
Ιδιαίτερα για τα δημοτικά σχολεία της Λήμνου έχουν προωθηθεί συγχωνεύσεις τμημάτων και τάξεων στα 1ο, 2ο και 3ο δημοτικά σχολεία της Μύρινας, καθώς και στα δημοτικά σχολεία Κοντοπουλίου και Κοντιά, που προέρχονται από συγχωνεύσεις δημοτικών σχολείων παραπλήσιων χωριών.
Η πρεμούρα του Υπουργείου Παιδείας να «κόψει» εκατοντάδες τμήματαείναι τόσο μεγάλη που οι εντολές, προφορικές ή γραπτές, από περιφερειακούς δ/ντες (…και μάλιστα ανορθόγραφες) δίνονται στην περίοδο της θερινής άδειας για όλο το εκπαιδευτικό προσωπικό και δε θυμίζουν διοικητικές υπηρεσίες αλλά στρατιωτικά παραγγέλματα!!!
Για την κατάσταση αυτή σοβαρότατη ευθύνη έχει η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας που καθυστέρησε την έναρξη των υπηρεσιακών μεταβολών και έτσι να φτάνουμε στο παρά πέντε της έναρξης της σχολικής χρονιάς.
Η επιλογή του Υπουργείου Παιδείας να προχωρήσει σε μαζική «σφαγή» τμημάτων θα επιφέρει ευρύτερη αναστάτωση σε μαθητές/τριες και εκπαιδευτικούς (ανατροπή προγραμμάτων, μετακινήσεις εκπαιδευτικών, καθυστέρηση στις τοποθετήσεις εκπαιδευτικών και κάλυψης των κενών κ.λπ.). Χτυπιέται το δικαίωμα των μαθητών να έχουν ουσιαστική στήριξη από τον/την εκπαιδευτικό. Διαταράσσεται η εκπαιδευτική διαδικασία, η οποία αντί να βελτιώνεται, βρίσκεται συνεχώς αντιμέτωπη με εμπόδια γιατί θεωρείται κόστος που πρέπει να περικοπεί. Τσακίζεται το δικαίωμα του/της εκπαιδευτικού στην εργασία και στον προγραμματισμό της ζωής του/της.
Το Υπουργείο στοιβάζει σαν «σαρδέλες» τους/τις μαθητές/τριες στις τάξεις, καταργεί παράλληλες και τμήματα ένταξης, ειδικότητες σε ΕΠΑΛ και κατευθύνσεις σε ΓΕΛ. Την ίδια στιγμή εκατοντάδες εκπαιδευτικοί βγαίνουν λειτουργικά υπεράριθμοι/ες αφού μετά το κόψιμο των τμημάτων πολύ περισσότεροι θα αναγκαστούν να μετακινηθούν ακόμη και σε 2-3-4 σχολεία για να καλύψουν το ωράριό τους. Εκατοντάδες θα είναι και οι αναπληρωτ(ρι)ες που δε θα προσληφθούν τη φετινή σχολική χρονιά.
Η κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘΑ την ίδια στιγμή που θεωρούν κόστος τις προσλήψεις εκπαιδευτικών και τη λειτουργία τμημάτων με λιγότερους μαθητές, μοιράζουν απλόχερα χρήμα σε ιδιώτες και εργολάβους, όπως προβλέπεται στο τελευταίο νομοσχέδιο (επαγγελματικός προσανατολισμός, ψηφιακό φροντιστήριο κτλ) ή σε εκδοτικούς οίκους για το λεγόμενο πολλαπλό βιβλίο. Σπαταλούν χωρίς αιδώ, μέχρι και 658.800,00€, για την αμοιβή τεχνικού συμβούλου του ΙΕΠ για 35 μήνες και για εργασίες που θα μπορούσαν να γίνουν με ίδια μέσα.
Οι μεγάλες κουβέντες περί «αναβάθμισης του εκπαιδευτικού έργου», «βελτίωσης των σχολείων», «χιλιάδων διορισμών» δεν μπορούν να κοροϊδέψουν πια κανέναν. Κυβέρνηση και ΥΠΑΙΘΑ βρίσκονται σθεναρά απέναντι στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών!
Λεφτά υπάρχουν για νατοϊκές δαπάνες, για φοροαπαλλαγές και επιδοτήσεις στο κεφάλαιο, όχι όμως για την παιδεία, την υγεία και την πρόληψη από τις φωτιές και τις θεομηνίες. Η ζωή μας και το μέλλον των παιδιών μας λογίζονται ως κόστος . Ως εδώ!!!
Τα σχέδια τους για την υποβάθμιση των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών μας αλλά και των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών αποτελούν αιτία πολέμου!
Απαιτούμε εδώ και τώρα:
Χαιρετίζουμε τις κινητοποιήσεις των εκπαιδευτικών σωματείων που έγιναν μέσα στο καλοκαίρι ενάντια στα αντιεκπαιδευτικά μέτρα κυβέρνησης και υπουργείου Παιδείας.
Οι εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες ΔΟΕ και ΟΛΜΕ να καταγγείλουν τα μέτρα αυτά και να οργανώσουν κινητοποιήσεις στο Υπουργείο Παιδείας.
Δε αφήσουμε να θυσιάζονται τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών/τριών στη λογική του κόστους!
Τα σχέδιά τους δε θα περάσουν! Με κοινή δράση με τις ενώσεις γονέων και τους/τις μαθητές/τριες μπαίνουμε μπροστά για την αποτροπή τους!