Να δοθεί τέλος στην κακοποίηση του ταύρου στη Λέσβο ζητούν οι φιλόζωοι
Επιστολή της Πανελλαδικής Φιλοζωικής και Περιβαλλοντικής Ομοσπονδίας που κάνει λόγο για βαρβαρότητες στο όνομα της ψυχαγωγίας
Από το NEWSROOM Δημοσίευση 27/6/2024
Επιστολή της Πανελλαδικής Φιλοζωικής και Περιβαλλοντικής Ομοσπονδίας κάνει λόγο για βαρβαρότητες στο όνομα της ψυχαγωγίας αναφερόμενη στην περιφορά του ταύρου, του εθίμου στην Αγία Παρασκευή Λέσβου:
«Στο όνομα ενός άγραφου Νόμου οι κάτοικοι του χωριού Αγιάς Παρασκευής, προβαίνουν σε κακοποίηση ζώου, περιφρονώντας τον γραπτό Νόμο. Στέκουν ψυχρά και βάρβαρα απέναντι στο μαρτύριο και τον πόνο του ταύρου. Ψυχαγωγούνται στη θέα ενός έντρομου πλάσματος που οδηγείται στο θάνατο.
Πέραν πάσης αμφιβολίας η περιφορά του ταύρου πριν από τη θυσία του αποτελούσε κακοποίηση αυτού κατά τις επιταγές του άρθρου 12 του Νόμου 4039/2012.
Κακή και βάναυση μεταχείριση είναι η περιφορά του ζώου ενώπιον αλαλάζοντος κοινού που συνωστίζεται, υπό τους ήχους εκκωφαντικής μουσικής, στην καυτή άσφαλτο, δίπλα από κινούμενα οχήματα.
Κακή και βάναυση είναι η κατόπιν εξαναγκασμού παρέλαση του ζώου κατά τη διάρκεια πανηγύρεως.
Στα σχετικά βίντεο απεικονίζεται ένα ζώο φανερά σαστισμένο και τρομαγμένο το οποίο σύρεται με δύναμη από τον άνθρωπο που το οδηγεί, κρατώντας το σχοινί που είναι δεμένο γύρω από το κεφάλι του και καθώς εκείνο αντιστέκεται, δεύτερος άνθρωπος το σπρώχνει δυνατά από πίσω κάνοντας χρήση ενός ξύλου.
Η πρόβλεψη του νομοθέτη να απαγορεύσει τη χρησιμοποίηση κάθε είδους ζώου σε κάθε είδους θεάματα στοχεύει ακριβώς στην αποτροπή τέτοιων φαινομένων.
Κακοποίηση ζώου δεν νοείται μόνο συγκεκριμένη πράξη βίας.
Η μεταχείριση του κατά τρόπο αντίθετο από τη φύση του, εντός περιβάλλοντος μη φυσικού, προξενεί στο ζώο φόβο, ανησυχία και αγωνία, δηλαδή συναισθήματα που συνάδουν σαφώς με κακοποίηση.
Εφόσον λοιπόν συντρέχουν οι ανωτέρω περιγραφόμενες συνθήκες, εν ουδεμία περιπτώσει δεν διασφαλίζεται η ευζωία του ζώου από την παρουσία κτηνιάτρου καθ’ όλη τη διάρκεια της εκδήλωσης, αν και την προβλέπει το άρθρο 23 του Νόμου 4830/2021 προκειμένου να νομιμοποιήσει την περιφορά .
Ποιος ακριβώς θα είναι ο ρόλος του κτηνιάτρου αυτού και δια ποιων ενεργειών του θα παύσει η κακοποίηση του ζώου;
Πως θα κάμψει ο κτηνίατρος το αίσθημα φόβου του ζώου από την παρουσία και τη φασαρία που προξενεί το πλήθος;
Πως θα συντελέσει ο κτηνίατρος στην μείωση της ανησυχίας ενός ζώου που σύρεται δια της βίας στο θυσιαστήριο;
Ένας επιστήμονας που γνωρίζει τη φυσιολογία και τη συμπεριφορά των ζώων, ένας ευσυνείδητος κτηνίατρος που σέβεται τον όρκο του θα συντάξει και θα υπογράψει έκθεση που θα πιστοποιεί ότι τηρούνται πλήρως οι συνθήκες ευζωίας και ουδέν συνέβη που να τις παραβιάζει;
Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να μεταβληθούν άρδην οι συνθήκες που απεικονίζονται στα βίντεο που έχουν ληφθεί από τέτοιου είδους εκδηλώσεις. Πως θα επιτευχθεί κάτι τέτοιο όμως χωρίς να θιγεί η λαϊκή παράδοση και το έθιμο; Πρόκειται για τελείως συγκρουόμενα συμφέροντα.
Εφόσον οι συνθήκες παραμένουν ίδιες η κακοποίηση συντελείται και ουδείς κτηνίατρος δεν μπορεί να γνωματεύσει περί του αντιθέτου.
Δώστε τέλος στη βαριά κακοποίηση και διαπόμπευση ενός μελλοθάνατου ζώου. Αιδώς Κύριοι».