× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

Παρέμβαση Παρασκευαΐδη για τις ακτοπλοϊκές συνδέσεις της Λήμνου

Μεγάλη η ζημιά για τον τουρισμό του Αη Στράτη και της Λήμνου επισημαίνει σε ερώτηση του ο βουλευτής

Από το NEWSROOM Δημοσίευση 5/4/2024

Παρέμβαση Παρασκευαΐδη για τις ακτοπλοϊκές συνδέσεις της Λήμνου
' χρόνος ανάγνωσης

Ερώτηση στην Βουλή κατέθεσε ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ, Παναγιώτης Παρασκευαΐδης για τα προβλήματα στις ακτοπλοϊκές συνδέσεις της Λήμνου και του Αη Στράτη. Η ερώτηση απευθύνεται στο υπουργό Ναυτιλίας και σε αυτή υπογραμμίζεται  πως οι χειρισμοί του υπουργείου είναι επιζήμιοι για τον τουρισμό της Λήμνου και του Αγίου Ευστρατίου, καθώς υπάρχει πολύ μεγάλη καθυστέρηση στην ανάθεση της βασικής Ακτοπλοϊκής γραμμής Λαυρίου - Αγίου Ευστρατίου - Λήμνου - Καβάλας.

«η μη ανακοίνωση τακτικών θερινών δρομολογίων από το Λαύριο (Αθήνα - Αττική), στρέφει τους τουρίστες σε άλλους προορισμούς, αφού αδυνατούν να κάνουν κρατήσεις.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στη Λέσβο, οι κρατήσεις, ήδη υπερβαίνουν το 40%.

Επιπλέον, επισημαίνει την πολύ μεγάλη ηλικία, 40-45 ετών, των δυο υπό δρομολόγηση πλοίων, που δεν είναι κοινωνικά αποδεκτά, ούτε συμβάλλουν στην Τουριστική Ανάπτυξη του Βορείου Αιγαίου» .

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αναλυτικά η ερώτηση του κ. Παρασκευαϊδη αναφέρει:

Κύριε Υπουργέ,

Η μη έγκαιρη έναρξη της διαδικασίας νέου διαγωνισμού, για την παραπάνω γραμμή, για το 2024, είχε σαν πρώτη αρνητική επίπτωση να μείνει μια εβδομάδα χωρίς καράβι η Λήμνος, μέσα στις γιορτές των Χριστουγέννων, πλήττοντας την οικονομία και την κοινωνική ζωή των δύο νησιών.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σήμερα, 5-4-2024, ακόμη δεν υπάρχει Ανάδοχος για την γραμμή, δεν υπάρχουν τακτικά δρομολόγια από Λαύριο, της θερινής περιόδου, ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΡΑΤΗΣΕΙΣ στα Τουριστικά καταλύματα και οι υποψήφιοι τουρίστες στρέφονται σε άλλους τουριστικούς προορισμούς.

Ο τουριστικός κλάδος και η οικονομία τους, ζημιώνεται εξαιτίας αυτού, τα μέγιστα. Την ίδια μέρα οι κρατήσεις στη Λέσβο, υπερβαίνουν το 40% και στα νησιά τουριστικής αιχμής, το 60%!!!!

Επιπλέον, είμαι υποχρεωμένος να επισημάνω ότι η δρομολόγηση πλοίου στην ηλικία των 40-45 ετών, με  χρόνους ταξιδιού που μας πάνε πίσω μια δεκαετία και πλέον, ούτε στην αναγκαία τουριστική ανάπτυξη της Ακριτικής Λήμνου συμβάλλουν, ούτε συνιστούν έμπρακτο κυβερνητικό ενδιαφέρον, αντίθετα εγκατάλειψη, αλλά και δεν είναι κοινωνικά αποδεκτά από τους Λημνιούς, πλοία που δεν θα τολμούσατε ούτε να σκεφτείτε να δρομολογήσετε πχ στις γραμμές της Κρήτης…

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε άλλες χώρες, πλοία αυτής της ηλικίας, οδηγούνται στα διαλυτήρια πλοίων...

Έχετε υποχρέωση, στα πλαίσια της ισότητας, που προβλέπει και διασφαλίζει το Σύνταγμα, να προβλέπετε κατάλληλους όρους και κίνητρα στις διακηρύξεις των διαγωνισμών παροχής ακτοπλοϊκών υπηρεσιών, για τις γραμμές της Λήμνου, και του Βορείου Αιγαίου, γενικότερα, ώστε να εξασφαλίζεται το ανάλογο ενδιαφέρον Εταιρειών και η δρομολόγηση νεότερων και νεότευκτων πλοίων που θα συμβάλλουν στην Τουριστική άνοδο των νησιών του Βορείου Αιγαίου.

Αν λοιπόν, στην πολύ μεγάλη ηλικία των πλοίων, προστεθεί και η πρακτική σας, όπως το 2023, να επεκτείνεται η γραμμή και με άλλο λιμάνι, έχουμε ακόμη μεγαλύτερο χρόνο ταξιδιού, που ουσιαστικά συνιστά Αντικίνητρο επισκεψιμότητας και τουριστικής ανάπτυξης.

Επειδή, η αδικαιολόγητα μεγάλη καθυστέρηση στην Ανάθεση της βασικής γραμμής της Λήμνου και του Αγίου Ευστρατίου, πλήττει τον τουριστικό κλάδο και την οικονομία των νησιών συνολικά,

Επειδή, χωρίς καλές ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, δεν μπορούμε να μιλάμε για Ανάπτυξη,

Επειδή, οι κάτοικοι της Λήμνου και του Αγίου Ευστρατίου, δεν είναι πολίτες Β’ κατηγορίας και έχουν ίσα δικαιώματα που προστατεύει το Σύνταγμα,

Επειδή, η Λήμνος και το Ανατολικό Αιγαίο, απειλείται και διεκδικείται από την Τουρκία, η κάθε κυβέρνηση οφείλει να μεριμνεί εμπράκτως, για την Ανάπτυξη και τη συγκράτηση του πληθυσμού

ο κ. Υπουργός

ΕΡΩΤΑΤΑΙ

  1. Πότε επιτέλους θα ανατεθεί η ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου, με τα λιμάνια Λαυρίου και Καβάλας;
  2. Θα εξασφαλίσετε με την παραπάνω Σύμβαση την αποκλειστική εξυπηρέτηση των δύο νησιών, χωρίς προσθήκη άλλου λιμανιού, γεγονός που αυξάνει το χρόνο ταξιδίου και αποτελεί τουριστικό αντικίνητρο;
  3. Προτίθεσθε, σε μελλοντικούς διαγωνισμούς, μέσα από την τροποποίηση - αλλαγή των όρων, να θεσπίσετε επιπλέον κίνητρα, ώστε να προσελκύσετε το ενδιαφέρον ακτοπλοϊκών εταιρειών για δρομολόγηση, επιτέλους, Νέων και ταχύτατων πλοίων, στις ακτοπλοϊκές γραμμές της Λήμνου και της Λέσβου, της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου, καθότι τυγχάνει να βρίσκεται ακόμη στις φτωχότερες περιφέρειες, γεγονός που επιβάλλεται να αλλάξει και για εθνικούς λόγους;
  4. Έχει κατατεθεί για την θερινή περίοδο έτους 2024, Αίτηση δρομολόγησης ταχύπλοου πλοίου (CATAMARAN), στη γραμμή Θεσσαλονίκης - Λήμνου - Μυτιλήνης, όπως το έτος 2023, πέραν της τακτικής σύνδεσης με Συμβατικό πλοίο;
  5. Υπάρχουν χρηματικές οφειλές του Υπουργείου σας, για παρασχεθείσες ακτοπλοϊκές υπηρεσίες του έτους 2023, για την γραμμή Λαυρίου - Αγίου Ευστρατίου - Λήμνου - Καβάλας και σε τι ύψος ανέρχονται δεδομένης της μεγάλης καθυστέρησης και σε άλλες πληρωμές του Υπουργείου σας, όπως το Μεταφορικό Ισοδύναμο του έτους 2023 και η έκτακτη οικονομική ενίσχυση  των κτηνοτρόφων των νησιών - ΑΜΑΛΘΕΙΑ;
  6. Έχετε εκπονήσει Σχέδιο, για τον αναγκαίο εκσυγχρονισμό και την αντικατάσταση του γηρασμένου ελληνικού ακτοπλοϊκού στόλου, που αποτελεί τροχοπέδη στην Ανάπτυξη της νησιωτικής Ελλάδας;

Τέλος, παρακαλώ όπως μου χορηγήσετε τα παρακάτω:

α) Αντίγραφο της Σύμβασης παροχής ακτοπλοϊκών υπηρεσιών της γραμμής Λαύριο - Άγιος Ευστράτιος - Λήμνος - Καβάλα, έτους 2023.

β) Αντίγραφα Συμβάσεων έτους 2024, για το σύνολο των ακτοπλοϊκών συνδέσεων, τακτικών και περιοδικών, επιδοτούμενων και μη, όλων των νησιών του Βορείου Αιγαίου με την Ηπειρωτική χώρα αλλά και μεταξύ τους, καθώς και στοιχεία επιδότησης ανά ακτοπλοϊκή γραμμή.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΜΟΣ

Στους δρόμους ξανά οι συνταξιούχοι της Λέσβου

Κάλεσμα αγώνα ενάντια στην ακρίβεια, τις περικοπές και τον προϋπολογισμό του 2026
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Και δεύτερη προσφορά για τη γραμμή Βόλου‑ νησιών Βορείου Αιγαίου

«Πράσινο φως» και από τον Κικίλια μετά την επικοινωνία με τον Κώστα Μουτζούρη
ΑΝΘΗ ΠΑΖΙΑΝΟΥ
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΠΑΙΔΙΑ + ΓΟΝΕΙΣ

Επικίνδυνες «κόντρες» ανηλίκων στα Κεραμειά

Η διασταύρωση Κεραμειών–Ιππείου έχει γίνει «πίστα» για ανηλίκους
ΑΝΘΗ ΠΑΖΙΑΝΟΥ
ΜΥΤΙΛΗΝΗ

Χριστουγεννιάτικο χωριό στη Λέσχη Εθνοφρουράς Μυτιλήνης

Μια πρωτόγνωρη γιορτινή δράση για τις οικογένειες των στελεχών της 98 ΑΔΤΕ με την πρωτοβουλία του Υποστράτηγου Νικόλαου Γκρέτσα
ΑΓΡΟΤΕΣ

Παράταση έως Μάιο 2026 για τα ψηφιακά δελτία διακίνησης ελαιοκάρπου

Εξαιρούνται μόνο όσοι είχαν έσοδα άνω των 200.000 ευρώ
ΔΡΑΣΕΙΣ

11η Εθελοντική Αιμοδοσία στη Μόρια

Από τον Πεζοπορικό Σύλλογο «Η Διχάλα»
ΧΩΡΙΑ

Η ΔΕΥΑΛ δίνει νέα πνοή στην Αγιάσο με ταχεία ολοκλήρωση έργου υποδομών

Αναβάθμιση ύδρευσης και αποχέτευσης σε κομβικούς δρόμους που ενισχύουν την καθημερινότητα κατοίκων και επισκεπτών
ΜΥΤΙΛΗΝΗ

Η Μυτιλήνη γέμισε φως και μουσική στην έναρξη των γιορτών

Ο Δήμαρχος Παναγιώτης Χριστόφας μίλησε για τη μεγάλη συμμετοχή του κόσμου, τη φωταγώγηση του δέντρου και τη συνέχεια των εκδηλώσεων με το Χριστουγεννιάτικο Χωριό
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Επίθεση σε βάρος του Κοινωνικού Χώρου «Αντίβαρο» στη Χίο

«Στη Χίο δεν χωράνε οι νοσταλγοί του ναζισμού»
ΑΤΖΕΝΤΑ

Χριστουγεννιάτικη τέχνη από τα υλικά του παρελθόντος στην Αγιάσο

Η Visit Agiasos μετατρέπει τον παλιό τσουρχανά σε έμπνευση για ένα συλλογικό έργο Trash Art στις 13 και 14 Δεκεμβρίου 2025
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Η ιστορία του ελληνικού κομμουνισμού και όχι μόνο!

Ο ιστορικός Κώστας Καρπόζηλος μίλησε στον Θράσο Αβραάμ για την αναγκαιότητα να διαβάζουμε την ελληνική Αριστερά έξω από τα σύνορα και για μια σύγχρονη πολιτική που να συγκρούεται με την ολιγαρχία του πλούτου
ΧΩΡΙΑ

Χριστουγεννιάτικη γιορτή στο πάρκο Κάτω Τρίτους

Το Σάββατο 13 Δεκεμβρίου και ώρα 16.30