× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

Tι πρέπει να τρώμε και τι όχι κατά τη διάρκεια του καύσωνα

Εν μέσω καύσωνα πρέπει να προσαρμόζουμε ανάλογα και τη διατροφή μας

Από το NEWSROOM Δημοσίευση 23/7/2023

Tι πρέπει να τρώμε και τι όχι κατά τη διάρκεια του καύσωνα

O ρυθμός της ζωής μας αναπόφευκτα διαφοροποιείται όταν έρχεται το καλοκαίρι επομένως και η διατροφή μας. Η κατάσταση, όμως, επιδεινώνεται από τους καύσωνες, οι οποίοι μπορεί να προκαλέσουν μείωση της όρεξης και να καταπονήσουν το σώμα μας, αλλά αυτές οι σχεδόν αναγκαστικές αλλαγές είναι και μια ευκαιρία ώστε να καταναλώνουμε πιο υγιεινά φαγητά.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μια ελαφριά διατροφή

Είναι καλύτερο να ακολουθήσετε μια ποικίλη και ισορροπημένη διατροφή, όπως είναι η μεσογειακή. Κατά προτίμηση, οι προσλήψεις μας κατά τη διάρκεια μιας καλοκαιρινής ημέρας πρέπει να είναι ελαφριές και φρέσκες: Πρέπει, δηλαδή, να αποφεύγουμε τα πολύ άφθονα και πλούσια σε λιπαρά γεύματα και να μην υπερβαίνουμε την κατανάλωση ζωικών πρωτεϊνών.

Το μοσχάρι και το αρνί, για παράδειγμα, περιέχουν πολύ σύνθετες και πλήρεις πρωτεΐνες που είναι δύσκολο να αφομοιωθούν από το πεπτικό μας σύστημα, όπως γράφει στο Conversation η Κάρμεν Γκονθάλεθ Βάθκεθ, καθηγήτρια Διατροφής και Διαιτολογίας στο Διεθνές Πανεπιστήμιο της Λα Ριόχα. Η διαδικασία αυτή απαιτεί πολλή ενέργεια, η οποία διαχέεται ως θερμότητα. Είναι γνωστό ότι η εσωτερική θερμοκρασία του οργανισμού μπορεί να αυξηθεί έως και 2ºC, μία ώρα μετά τη λήψη ενός γεύματος με άφθονα λίπη ή/και σύνθετες πρωτεΐνες. Είναι βολικό, λοιπόν, να αναζητούμε τροφές που διευκολύνουν τον οργανισμό μας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Θα πρέπει να επιλέξουμε, επίσης, τροφές που έχουν περισσότερο νερό ή – τουλάχιστον – που κατά το μαγείρεμά τους δεν το χάνουν τόσο πολύ. Μια καλή ιδέα θα ήταν να ετοιμάζουμε πιάτα που μπορούν να καταναλωθούν ωμά ή με όσο το δυνατόν λιγότερη προετοιμασία. Λίγες ομάδες τροφίμων μπορούν να καταναλωθούν χωρίς μαγείρεμα. Καλό είναι να δώσουμε προτεραιότητα στα λαχανικά και στα φρούτα. Μπορούμε να τα συνοδεύσουμε με δημητριακά ολικής άλεσης (ρύζι, ζυμαρικά), όσπρια, αυγά, ψάρια και κρέας (κατά προτίμηση πουλερικά). Είναι, επίσης, πολύ καλή ιδέα να τρώμε αρκετές σαλάτες.

Τα κύρια πιάτα μπορεί να είναι απλά μαγειρευτά κρέατα που βοηθούν στη συγκράτηση του νερού κάνοντας το κρέας πιο ζουμερό, ψάρια στη σχάρα ή αυγά που συνοδεύουν τα λαχανικά μας. Ως προς το επιδόρπιο, καλό είναι να προτιμώνται φρούτα εποχής όπως είναι το πεπόνι, το καρπούζι, το μάνγκο, τα νεκταρίνια κ.λπ.

Κρύα ή ζεστά πιάτα;

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το φαγητό που τρώγεται πολύ κρύο, φαίνεται εκ πρώτης όψεως η καλύτερη επιλογή για τη ζέστη: Δεν υπάρχει πιο αναζωογονητική αίσθηση από τις πρώτες μικρές γεύσεις παγωτού. Ωστόσο, η επιστήμη μάς λέει ότι τα τρόφιμα σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες μπορεί να είναι αντιπαραγωγικά στην προσπάθεια του σώματός μας να διατηρήσει μια άνετη θερμοκρασία.

Υπό κανονικές συνθήκες, η εσωτερική μας θερμοκρασία κυμαίνεται μεταξύ 36,5ºC και 37ºC. Ακόμα, μπορούμε να μάθουμε από ορισμένους πολιτισμούς σε περιοχές της ερήμου για το πώς έχουν ενσωματώσει στη ζεστή καθημερινότητά τους το τσάι και τα αφεψήματα γενικότερα. Συγκεκριμένα, είναι καλή ιδέα επειδή βοηθούν στην παραγωγή του ιδρώτα, ο οποίος δροσίζει το δέρμα και βελτιώνει τη θερμική αίσθηση.

Νερό και καύσωνας

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το νερό είναι απαραίτητο για τη ζωή και η σύσταση των εμπειρογνωμόνων της Ε.Ε. εξακολουθεί να είναι η κατανάλωση 2 έως 2,5 λίτρων την ημέρα από τον γενικό πληθυσμό, συμπεριλαμβανομένου και αυτού που υπάρχει στα τρόφιμα και δίνοντας ιδιαίτερη προσοχή στα παιδιά και στους ηλικιωμένους. Κατά τη διάρκεια του καύσωνα, ιδρώνουμε περισσότερο, οπότε αυτή η ποσότητα νερού μπορεί να μην είναι αρκετή για να αντισταθμίσει την απώλεια μετάλλων και ηλεκτρολυτών.

Μπορεί να είναι μια καλή πηγή η κατανάλωση μικρών ποσοτήτων φρούτων ή λαχανικών (ντομάτα, αγγούρι), που είναι πλούσια σε υγρά κατά τη διάρκεια της ημέρας. Επιπλέον, μπορούμε να προσθέσουμε φυσικές γεύσεις στο νερό, όπως μερικά φρούτα (φράουλες, βατόμουρο, πορτοκάλι) ή μερικές σταγόνες λάιμ ή λεμονιού. Αυτό που δεν συνιστάται είναι να καταναλώνουμε πολλούς χυμούς ή αναψυκτικά, καθώς τα υπερβολικά σάκχαρά τους μπορούν να αυξήσουν τη θερμοκρασία του σώματός μας.

Από την άλλη πλευρά, το 15% των ενηλίκων προτιμά τα αλκοολούχα ποτά για να αντιμετωπίσει τη ζέστη. Ωστόσο, μία από τις αρνητικές επιπτώσεις του αλκοόλ είναι η διαστολή των αιμοφόρων αγγείων μας, με αποτέλεσμα να αυξάνεται η θερμοκρασία του δέρματος και, μαζί με αυτήν, η υποκειμενική αίσθηση της ζέστης.

Οι καύσωνες είναι μια σημαντική πρόκληση και μας αναγκάζουν να προσαρμοστούμε στο ιδιαίτερα θερμό κλίμα με διάφορους τρόπους. Μια διατροφή πλούσια σε φρούτα και λαχανικά, ελαφριά και φρέσκια, είναι εξίσου σημαντική με τη διατήρηση της ενυδάτωσης και της προστασίας από τις ακτίνες του ήλιου.

ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ
Tο stonisi.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΑΤΖΕΝΤΑ

Αποκριές με πάρτι για μικρούς και μεγάλους στον Δήμο Μυτιλήνης

Διασκέδαση για καρναβαλιστές και μη υπόσχεται η αντιδήμαρχος Μυτιλήνης, Εριφύλη Χιωτέλλη- Πάνω από 15 πληρώματα δήλωσαν συμμετοχή
ΑΤΖΕΝΤΑ

Ανοιξιάτικο Σαββατοκύριακο στο Απολιθωμένο Δάσος

Γνωριμία με τα μοναδικά απολιθώματα και την ανθοφορία της Λέσβου
ΠΑΙΔΙΑ + ΓΟΝΕΙΣ

Ψυχική ενδυνάμωση παιδιών και εφήβων

Από το Κέντρο Παιδιού και Εφήβου στο Γενικό Λύκειο Καλλονής
ΑΤΖΕΝΤΑ

Αποκριάτικο πάρτι του 5ου Νηπιαγωγείου Μυτιλήνης

Με χορό, μουσική, λιχουδιές και κλήρωση 70 δώρων
ΠΑΙΔΙΑ + ΓΟΝΕΙΣ

Διατροφή, υγιεινή, κίνηση, ψυχολογία και... Πανελλήνιες

Με χαμόγελο και ενσυναίσθηση διεξήχθη το Σάββατο η ημερίδα για τη διαχείριση του άγχους στην αίθουσα τελετών των Κεντρικών Λυκείων Μυτιλήνης
ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ

Στο λάκκο της Κουκούγας

Εξερευνώντας τον καταρράκτη του Σκουτάρου-Γράφει ο ΣΤΡΑΤΗΣ ΖΓΟΥΡΝΙΟΣ
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΑΤΖΕΝΤΑ

Ολα τα «SOS» των πανελλαδικών εξετάσεων σε μία εκδήλωση

Αγχος και διαχείρισή του για τους υποψήφιους και τους γονείς τους, στο επίκεντρο της εκδήλωσης που οργανώνουν Νοσοκομείο Μυτιλήνης, Διεύθυνση Εκπαίδευσης και Ενωση Γονέων, λέει η ψυχολόγος Στέλλα Σπύρου
ΑΝΘΗ ΠΑΖΙΑΝΟΥ
ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ

Μαθήματα Συριακής κουζίνας στη Συνύπαρξη

To πρώτο μάθημα θα γίνει την Κυριακή 3 Μαρτίου στις 6.00 το απόγευμα.
ΠΑΙΔΙΑ + ΓΟΝΕΙΣ

Ζητούν να μη χαθούν άλλες εκδρομές για τα παιδιά τους

Βρέθηκε λύση για τα δημοτικά σχολεία, αλλά όχι για τα νηπιαγωγεία- Τι μας λένε εκπρόσωποι των Γονέων Βαρειάς και Ταξιαρχών και της Ενωσης Λέσβου
ΑΝΘΗ ΠΑΖΙΑΝΟΥ
ΠΑΙΔΙΑ + ΓΟΝΕΙΣ

Μαρτάκια… για παιδάκια!

Στο Μουσείο Βιομηχανικής Ελαιουργίας Αγίας Παρασκευής Λέσβου