ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Ζητείται μέλλον για το Smyrna di Levante
Ζημιές εκατομμυρίων ευρώ θα γράψει στον ισολογισμό της η Levante Ferries αν δεν καταφέρει να βρει τρόπο αξιοποίησης του πλοίου
Γράφει ο ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ Δημοσίευση 5/5/2023
Ήταν Δευτέρα 24 Απριλίου, όταν τα Shippax Awards βράβευσαν την Levante Ferrries για την μετασκευή του Smyrna di Levante, ως την καλύτερη μετασκευή πλοίου για το 2022. Η βράβευση πραγματοποιήθηκε στην Βαρκελώνη, στο πλαίσιο του ετήσιου συνεδρίου του ομώνυμου ναυτιλιακού φορέα. «Οι εργασίες έλαβαν χώρα στον Νέο Μόλο Δραπετσώνας, στα ναυπηγεία Αυλίδας και στα ναυπηγεία Περάματος, με τη συμβολή πληθώρας συνεργείων και ναυτικών μας, καθώς και των Molindris & Associates και Kopoukis Naval architects, που έδωσαν πνοή στο όραμα μας, ενώ χρησιμοποιήθηκαν υψηλής αισθητικής και κορυφαίας ποιότητας υλικά, τόσο εσωτερικά όσο και εξωτερικά, ώστε σήμερα να μιλάμε για ένα πλοίο-κόσμημα» αναφέρει στην σχετική ανακοίνωση η Levante Ferries.
Λίγες μέρες μετά την βράβευση του πλοίου, η εταιρεία κατέβασε από το site της οτιδήποτε θύμιζε πως τον περασμένο χρόνο το συγκεκριμένο πλοίο πραγματοποιούσε δρομολόγια στην γραμμή Θεσσαλονίκη – Σμύρνη. Έτσι έκλεισε και τυπικά η προσπάθεια της εταιρείας να καθιερώσει την συγκεκριμένη γραμμή. Το Smyrna di Levante βρίσκεται εδώ και πολλούς μήνες δεμένο στο Πέραμα – Αττικής και κανείς δεν γνωρίζει ποια θα είναι η τύχη του. Η Levante Ferries ψάχνει εναγώνια να βρει μια λύση είτε με δρομολόγηση του πλοίου σε κάποια γραμμή, είτε με ναύλωση του. Ωστόσο είναι δύσκολο να βρεθεί κάποια εταιρεία που θα ναυλώσει ένα πλοίο ηλικίας 46 ετών, που έχει μικρό γκαράζ (300 Ι.Χ.) και μικρή μεταφορική ικανότητα επιβατών (948). Κι επιπλέον είναι μικρή η ταχύτητα που αναπτύσσει, μόλις 20 κόμβοι η μέγιστη και 18 κόμβοι η υπηρεσιακή.
Θα πάει στο Μαρόκο;
Κάποιες φήμες θέλουν την Levante Ferries να συζητά την ναύλωση του πλοίου στην Group Attica προκειμένου η τελευταία να το δρομολογήσει στο Μαρόκο μέσω της Africa Morocco Link. Ωστόσο, βρισκόμαστε ήδη στις αρχές του Μάη και δεν έχει ανακοινωθεί κάποια συμφωνία μεταξύ των δύο εταιρειών για ναύλωση του πλοίου. Κι όσο περνάει ο καιρός τόσο μειώνονται οι πιθανότητες επιβεβαίωσης αυτού του σεναρίου.
Η αξιοποίηση του πλοίου είναι κρίσιμο ζήτημα για την Levante Ferries γιατί έχει επενδύσει πολλά εκατομμύρια ευρώ στο πλοίο και πρέπει με κάποιο τρόπο να κάνει απόσβεση της επένδυσης της χωρίς να καταγράψει ζημιές στον ισολογισμό της. Καθώς η μετασκευή του πλοίου κόστισε πολλά εκατομμύρια ευρώ.