× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

Να κλαις ή να γελάς

Γράφει ο ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΛΑΔΙΤΗΣ

Δημοσίευση 16/10/2021

Να κλαις ή να γελάς
' χρόνος ανάγνωσης

Λόφος Ξενία, φοιτητική λέσχη, γύρω στις εφτά το βράδυ.
Ο φίλος μας , εκτός των άλλων ''ενασχολήσεων'' του, είναι και φοιτητής στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Από τις έξι το πρωί είναι στο πόδι. Έχει προηγηθεί ένα εξαντλητικό δωδεκάωρο - δουλειά και μετά απ' ευθείας σχολή - και αποφασίζει να πάει για φαγητό.

Φτάνει στο εστιατόριο και νοιώθει λίγο τυχερός γιατί δεν έχει τη συνηθισμένη ουρά. Δίνει το χαρτί του εμβολιασμού για τον έλεγχο, κάνει να μπει μέσα, όμως ...
- Συγνώμη, δεν μπορείτε να μπείτε. Το μηχάνημα δεν μπορεί να ''διαβάσει '' το χαρτί.
- Γιατί χάλασε; Και τι φταίω εγώ;
-Όχι, δεν χάλασε, αλλά με τα χαρτιά έχει πρόβλημα. Αν είχατε τηλέφωνο...
Βγάζει το κινητό του και
-Έχω τηλέφωνο, νάτο , αλλά τι το θέλετε;
-Όχι τέτοιο . Αν είχατε από τα καινούργια, και είχατε και την εφαρμογή, τότε το μηχάνημα θα το διάβαζε.
-Δηλαδή. τώρα που δεν έχω από τα καινούργια , και σεις είστε ανίκανοι να κάνετε τη δουλειά σας, δηλαδή το μηχάνημα, εγώ θα μείνω νηστικός;
-Δυστυχώς... λόγω κορωνοιού... τέτοιες εντολές έχουμε.
Έμεινε εμβρόντητος και δίβουλος. Το δίλλημα του τίτλου του κειμένου, επιτακτικό. Να βάλει τα κλάματα για το μέγεθος της ''βλακείας'' που αντιμετώπιζε η τα γέλια; Προτίμησε το δεύτερο.
-Ρε δεν πάτε να ''πνιγείτε'', άχρηστοι.( Βέβαια ,άλλο τους έστειλε να κάνουν, αλλά τέλος πάντων...) Τους σιχτίρισε κι' έφυγε.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μια μέρα αργότερα, πάλι στο λόφο, εννιά το βράδυ. Μόλις έχει τελειώσει το μάθημα. Όρθιο πτώμα από τη κούραση, όμως από φαί , εντάξει. Σήμερα έκανε τα κουμάντα του έγκαιρα. Χτύπησε ένα σάντουιτς κατά τις τρεις, και τώρα τρέχει να προλάβει το τελευταίο λεωφορείο.
Το προλαβαίνει ,όμως ... χαμός. Ο ορισμός του ''πατείς με - πατώ σε''.
Μέσα, εκατό πενήντα δύο άνθρωποι, κι' ένας αυτός, ο τελευταίος, εκατό πενήντα τρεις.

Η κατάσταση, αυτή τη φορά, δεν ήταν ούτε καν για γέλια. Αγανακτεί, σκυλοβρίζει, στέλνει ακόμα μια φορά τους υπεύθυνους γι' αυτό το ρεζιλίκι να πάνε να ''πνιγούν'', προτιμά να μη γίνει ο εκατοστός πεντηκοστός τρίτος επιβάτης του λεωφορείου, και το κόβει με τα πόδια.
Στο δρόμο σκέφτεται '' Εντάξει, εγώ στάθηκα τυχερός. Ήμουνα τελευταίος, είδα τι γινόταν και τη κοπάνησα. Οι άλλοι όμως; Αυτοί που ήταν παστωμένοι μέσα σ'αυτή τη κονσέρβα με ρόδες, τι φταίνε; Όχι μάσκες, αλλά στολές κοσμοναυτών να φορούσαν, πάλι δεν θα τη γλύτωναν. Έστω κι' ένας μόνο να ήταν ''φορέας'' δεν τη γλυτώνει ούτε ο βενζινάς που έβαλε στο λεωφορείο πετρέλαιο.''

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ύστερα ,θυμήθηκε τα χτεσινά, τάβαλε δίπλα - δίπλα με τα σημερινά, και ότι ''γαλλικά'' ήξερε του ανέβηκαν στο στόμα.

Μπιπ- μπιπ, μπιπ-μπιπ, μπιπ- μπιπ, ο εκνευριστικός, ηλεκτρονικός ήχος του κινητού του τον ξύπνησε. Η ώρα ήταν έξη το πρωί και στις εφτά έπρεπε να ήταν στη δουλειά του.

Σηκώνεται, αρχίζει να ετοιμάζει τον καφέ του, και πατά το το κουμπί της τηλεόρασης ,έτσι από συνήθεια, για να μουρμουρίζει κάποιος στο δωμάτιο.
Εκεί, ανάμεσα στη δεύτερη και τρίτη γουλιά καφέ, το μάτι του πήρε, στα πεταχτά, στο γυαλί κάποιες φάτσες που κάτι λέγανε για τον κορωνοϊό.
Με σοβαρό- λυπητερό ύφος κάποια έλεγε κάτι νούμερα για κρούσματα και θύματα, και κάτι για κλίνες και ΜΕΘ.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ύστερα κάποιοι άλλοι, με ύφος δημοδιδασκάλου της δεκαετίας του πενήντα, αρχίζουν να κουνούν το δάχτυλο, γιατί, λέει, κάποιοι νεαροί κάνανε κορωνοπάρτυ στην ταράτσα του σπιτιού τους, και κάποια ταβέρνα, που την κλείσανε όμως μετά, είχε μουσική, και κάποια άτομα ήταν όρθια, και κάποιοι άλλοι αρνούνται να κάνουν εμβόλια, και όλοι αυτοί είναι ανεύθυνοι, κι αυτοί που είναι υπεύθυνοι, δεν πρέπει, λέει, να συγχρωτίζονται και να μαζεύονται πολλοί, και πρέπει λέει να μην είμαστε ανεύθυνοι, και λέει,λέει.λέει.

Νευρίασε. Του' ρθαν στο μυαλό όλα μαζί.
Το πάστωμα στο λεωφορείο, το ολίγον πάστωμα στις αίθουσες, το πάστωμα στις ουρές για να μπουν στις αίθουσες, το πάστωμα στην ουρά για να μπουν στην λέσχη.

Θυμήθηκε το πάστωμα μέσα στο αεροπλάνο όταν πήγαινε κι όταν γυρνούσε απ' την Αθήνα, το πάστωμα στο λεωφορείο για να πάει στο αεροπλάνο και για να φύγει απ' το αεροπλάνο, θυμήθηκε το πάστωμα στο μετρό, στο τρόλευ, στο λεωφορείο, ακόμα και στο ταξί που πήρε ακριβώς για ν' αποφύγει το πάστωμα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τα θυμήθηκε όλα μονομιάς.

- Βρε, άι σιχτίρ πρωί πρωί, Φαρισαίοι. Δεν πα να... λέω εγώ;

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΜΕ ΥΠΟΓΡΑΦΗ

Η Παγκόσμια Ημέρα του Παιδιού υπενθυμίζει όσα δεν είναι αυτονόητα για τα παιδιά μας

Γράφει ο ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΛΥΜΠΟΣ, πρόεδρος της Ένωσης Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων της Μυτιλήνης
ΜΕ ΥΠΟΓΡΑΦΗ

Το μέλλον είναι παρόν.Η φροντίδα του παιδιού ως ευθύνη και υπόσχεση

Γράφει η ΞΕΝΙΑ ΒΑΡΒΑΡΕΣΟΥ, Κλινική Ψυχολόγος Επ. Υπεύθυνη της ΚΜΨΥ Παιδιού & Εφήβου Β. Αιγαίου ΑμΚΕ Αγκαλιά
ΜΕ ΥΠΟΓΡΑΦΗ

Ο δημόσιος χώρος των σχολείων ως ιδιωτικός

Γράφει ο ΣΤΕΡΓΙΟΣ ΨΗΦΗΣ, υποψήφιος Διδάκτορας στο Τμήμα Γεωγραφίας του Πανεπιστημίου Αιγαίου
ΜΕ ΥΠΟΓΡΑΦΗ

Η θυσία που υπενθυμίζει ότι η δημοκρατία απαιτεί εγρήγορση

Γράφει ο ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΥΡΟΓΙΑΝΝΗΣ, ανιψιός του Μιχάλη Μυρογιάννη
ΜΕ ΥΠΟΓΡΑΦΗ

Πώς να ζήσει μια μάνα όταν χάνει τα δύο της παιδιά;

Γράφει η μητέρα τους, ΙΩΑΝΝΑ ΚΑΡΑΧΡΗΣΤΟΥ, με αφορμή τη σημερινή Παγκόσμια Ημέρα Μνήμης Θυμάτων Τροχαίων Συγκρούσεων
ΜΕ ΥΠΟΓΡΑΦΗ

Όταν πέφτουν οι μάσκες

Γράφει ο ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΛΑΔΙΤΗΣ*
ΜΕ ΥΠΟΓΡΑΦΗ

Με αφορμή τη «Μυγδαλιά» του Δημήτρη Σιμιτσή*

Γράφει ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΩΣΤΟΥΛΑΣ, φιλόλογος, μουσικός ερευνητής
ΜΕ ΥΠΟΓΡΑΦΗ

Φυλακισμένος λόγος

Γράφει ο ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ ΚΑΛΑΡΓΑΛΗΣ
ΜΕ ΥΠΟΓΡΑΦΗ

Ρασοφόροι «Ρασπούτιν»

Γράφει ο ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ
ΜΕ ΥΠΟΓΡΑΦΗ

Ιστορικό μαρίνας Μυτιλήνης, 30 χρόνια από την χωροθέτηση της

Γράφει ο πρώην Υπουργός ΝΙΚΟΣ ΣΗΦΟΥΝΑΚΗΣ
ΜΕ ΥΠΟΓΡΑΦΗ

Ποιος χτίζει στην καρδιά της περιοχής Natura στη Καλλονή;

Γράφει ο ΜΙΧΑΛΗΣ ΜΠΑΚΑΣ, περιβαλλοντολόγος
ΜΕ ΥΠΟΓΡΑΦΗ

Τα ΕΛΤΑ: Οι ψυχικές συντεταγμένες της υπαίθρου χώρας

Γράφει η ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΖΗΣΗ, Καθηγήτρια Ψυχολογίας στο Τμήμα Κοινωνιολογίας του Πανεπιστημίου Αιγαίου