× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

Για την εκπαίδευση των εκπαιδευτών, μεταναστών και προσφύγων

Γράφει η ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΚΑΛΦΟΠΟΥΛΟΥ*

Δημοσίευση 21/9/2021

Για την εκπαίδευση των εκπαιδευτών, μεταναστών και προσφύγων

Αν και τα τελευταία δύο χρόνια το μεγάλο πρόβλημα που απασχολεί τα κράτη της Ευρώπης είναι η πανδημία, το προσφυγικό-μεταναστευτικό παραμένει ένα μείζον θέμα, το οποίο μάλιστα λόγω των συνθηκών έχει γίνει ακόμη οξύτερο και φαίνεται πως «οι ροές των προσφύγων» θα συνεχίσουν να συρρέουν για πολύ στην … πολλά υποσχόμενη Ευρώπη!

Πρόκειται όμως πράγματι για «ροές»; Ο Θεοφάνης Τάσης στο βιβλίο του «Ψηφιακός Ανθρωπισμός» και συγκεκριμένα στο κεφάλαιο με τίτλο «Καλλιεργώντας την γη της επαγγελίας: Μερικές παρατηρήσεις για το προσφυγικό ζήτημα», επικρίνει φράσεις όπως «οι ροές των προσφύγων» που έχουν επικρατήσει, επειδή -όπως λέει- κάθε άνθρωπος που εγκαταλείπει την πατρίδα του και ζητά άσυλο σε μια άλλη χώρα κουβαλά τη δική του ιστορία και αποτελεί μια διακριτή μονάδα.

Πράγματι, έτσι είναι. Ο κάθε πρόσφυγας που καταφτάνει στην Ευρώπη διαθέτει το δικό του «πολιτισμικό κεφάλαιο» και μέσω αυτού επιδιώκει να ενταχθεί σε μια νέα γι’ αυτόν κοινωνικοπολιτικοοικονομική κατάσταση και να ξεκινήσει μια καινούρια, ή μη τι άλλο ασφαλέστερη, ζωή.

Ανάμεσά τους υπάρχουν πολλοί άνθρωποι με υψηλά πνευματικά εφόδια, με σπουδές, με γνώσεις, με δεξιότητες και, κυρίως, με διάθεση να προσφέρουν. Σε αυτούς πρωτίστως, αλλά όχι μόνο, απευθύνεται το πρόγραμμα «Training The Trainer of Immigrants» (ΤΤΤ-Ι),που εκπαιδεύει του εκπαιδευτές των μεταναστών, γενικότερα.

Εκπαιδεύει, δηλαδή, προσοντούχους μετανάστες και πρόσφυγες, που είναι πρόθυμοι να λειτουργήσουν πολλαπλασιαστικά, για να βοηθήσουν τους υπόλοιπους να αποκτήσουν εκείνα τα εφόδια που θα συμβάλλουν στην ένταξή τους σε μια καινούρια γι’ αυτούς κοινωνία.

Πρόκειται για ένα ευρωπαϊκό πρόγραμμα, Erasmus+, στο οποίο συμμετέχει το Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας Μυτιλήνης, μαζί με άλλους τρεις φορείς, έναν από την Αθήνα, (Active Citizens Partnership), έναν από την Ισπανία(Fundación Universitat Jaume I-Empresa) και έναν από την Πολωνία (Fundacja Ad MERITUM).

Οι συμμετέχοντες φορείς, μετά από τις προγραμματισμένες διαδικτυακές, αλλά και δια ζώσης συναντήσεις, τουλάχιστον όσες από αυτές δεν ακύρωσαν τα επιβεβλημένα lockdown, προχώρησαν στην παραγωγή υλικού το οποίο διατίθεται σε όλους τους ενδιαφερόμενους.

Στις συναντήσεις μελετήθηκαν, παρουσιάστηκαν και υλοποιήθηκαν νέες, καινοτόμες μέθοδοι για την μη τυπική διδασκαλία της Γλώσσας σε ενήλικες, όπως το LanguageCafé, (Fundacja Ad MERITUM), καθώς και χρήση της τεχνολογίας για την εκμάθηση καλών διδακτικών πρακτικών, όπως το CyberCafé (ActiveCitizensPartnership).

Επί πλέον, και δεδομένου ότι οι άνθρωποι στους οποίους απευθυνόμαστε έχουν βιώσει διωγμό, πόλεμο, κακοποίηση, κ.ά., ένα σημαντικό μέρος του προγράμματος αφορούσε την αντιμετώπιση και διαχείριση τραυματικών καταστάσεων, άμεσων και έμμεσων, θέμα το οποίο ανέπτυξε και παρουσίασε η φιλόλογος Κατερίνα Ευσταθίου Σελάχα, εκπαιδευτικός του Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας.

Τέλος, το Fundación Universitat Jaume I-Empresa παρουσίασε το οικονομικό και πολιτισμικό καθεστώς της Ευρώπης, ως βασική γνώση για όποιον καταφτάνει στη γηραιά ήπειρο, αναζητώντας ένα καλύτερο μέλλον.

Με την ελπίδα πως η όλη δράση θα προσθέσει ένα λιθαράκι στην προσπάθεια διαμόρφωσης μιας ισόνομης και ισότιμης κοινωνίας για όλους μας, συνεχίζουμε δυναμικά. Για το σκοπό αυτό οι τέσσερις εμπλεκόμενοι φορείς προγραμματίζουν στις 26 Οκτωβρίου webinar με ανοιχτή συμμετοχή για όποιον ενδιαφέρεται να παρακολουθήσει και να ενημερωθεί για την εφαρμογή των εργαλείων και των πρακτικών που αναπτύχθηκαν κατά τη διάρκεια της συνεργασίας.

* Η Κατερίνα Καλφοπούλου είναι εκπαιδευτικός

ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ
Tο stonisi.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΑΧΙΝΟΣ

Πάτησε τον Αχινό,4/12/2021

Το καυστικό σχόλιο της ημέρας
ΜΕ ΥΠΟΓΡΑΦΗ

Τι να φταίει;

Γράφει ο ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ ΚΑΛΑΡΓΑΛΗΣ
ΜΕ ΥΠΟΓΡΑΦΗ

Εδώ Λήμνος:Φράγμα Κάσπακα(Ξανά)

Γράφει ο ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΛΑΔΙΤΗΣ
ΜΕ ΥΠΟΓΡΑΦΗ

Γίνε η φωνή τους

Γράφει η ΕΙΡΗΝΗ ΛΑΓΟΥΤΑΤΖΗ
ΤΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΑ ΜΠΛΟΥΖ

Ο πατέρας μου έμαθε να λέω ιστορίες κι ο Αρης μου έμαθε να τρέχω…

Δυο «ανάπηροι» της ζωής μου με αφορμή τη σημερινή, 3η Δεκεμβρίου, παγκόσμια και εθνική ημέρα των ατόμων με αναπηρία
ΣΤΡΑΤΗΣ ΜΠΑΛΑΣΚΑΣ
ΜΕ ΥΠΟΓΡΑΦΗ

Η πόρτα κλείνει

Γράφει η ΣΕΒΑΣΤΗ ΣΚΟΥΦΟΓΛΟΥ
ΜΕ ΥΠΟΓΡΑΦΗ

Υγειονομική κάλυψη ανασφάλιστων

Γράφει ο ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΚΟΜΝΗΝΑΚΑΣ
ΜΕ ΥΠΟΓΡΑΦΗ

Η Γεωγραφία των Έργων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης

Γράφει ο ΡΑΦΑΗΛ ΠΑΛΑΙΟΠΑΝΗΣ*
ΜΕ ΥΠΟΓΡΑΦΗ

Κατόπιν ενεργειών...του

Γράφει ο ΑΓΙΑΠΑΡΑΣΚΕΥΩΤΗΣ