Για την ταλαιπωρία από το έργο του ρέματος της Λαγκάδας
Για πόσο καιρό ακόμα θα κρατήσει η ταλαιπωρία, από την εκτέλεση του αναγκαίου έργου στην Βουρνάζων, στην Αλυσίδα και στην Αεροπόρου Γιανναρέλλη;
Δημοσίευση 15/7/2021
του ΣΤΡΑΤΗ ΜΠΑΛΑΣΚΑ*
Κοντά ένα χρόνο τώρα εκτελείται το απολύτως αναγκαίο έργο του ρέματος της Λαγκάδας μέσα από την πόλη της Μυτιλήνης, ένα έργο που βέβαια έπρεπε να έχει εκτελεστεί αρκετά χρόνια πριν.
Πέρα από την ταλαιπωρία οδηγών και πεζών, πολλοί επαγγελματίες έχουν υποστεί σοβαρή οικονομική ζημιά, χωρίς να έχει προβλεφτεί κάποια αποζημίωσή τους. Και ας μην μας πουν ότι… «δεν προβλέπεται» γιατί άμα υπάρχει πολιτική βούληση, όλα γίνονται. (Όπως για παράδειγμα η απαλλαγή από δημοτικά τέλη, ύδρευσης και αποχέτευσης για τα καταστήματα).
Προχθές, οι επαγγελματίες της περιοχής ξεσηκώθηκαν για ακόμα μια φορά και ζήτησαν επιτάχυνση του έργου με εφαρμογή διπλής βάρδιας στις εργασίες. Πέρα από το λογικό του αιτήματος, η διπλή βάρδια εργασιών προβλέπεται στη σύμβαση του έργου και η μη εφαρμογή της προκαλεί εύλογα ερωτηματικά. Ποιόν συμφέρει να μην γίνονται οι εργασίες με διπλή βάρδια, ενέργεια που θα επισπεύσει την ολοκλήρωση του έργου και θα συντομεύσει την λήξη της ταλαιπωρίας; Ο συμβατικός χρόνος εκτέλεσης του έργου προβλέπεται μέχρι τέλους του 2022, που με τις συνήθεις καθυστερήσεις και παρατάσεις, θα μας πάει μέσα στο 2023!
Από τα 1300 συνολικά μέτρα του έργου, έχει εκτελεστεί περίπου το ¼. Σήμερα κοντεύουν να ολοκληρωθούν τα έργα στη Πλατεία Αλυσίδας, ώστε να ανοίξει η έξοδος από τη πόλη προς τα χωριά, οπότε η ταλαιπωρία θα συνεχιστεί στην Αεροπόρου Γιανναρέλλη και στην είσοδο από τα χωριά στη πόλη.
Αν όμως εφάρμοζαν την προβλεπόμενη διπλή βάρδια από το ξεκίνημα του έργου, σήμερα θα είχε κατασκευαστεί τουλάχιστον το μισό και θα είχαν περιορισθεί οι δυσμενείς επιπτώσεις. Την ίδια ώρα ασφαλείς πληροφορίες αναφέρουν ότι ελεγκτές από την Ευρωπαϊκή Ένωση, εντόπισαν τις αδυναμίες στην εκτέλεση του έργου, όπως το ότι δεν προηγούνται εγκαίρως οι εργασίες οργανισμών κοινής ωφέλειας (ΟΤΕ, ΔΕΗ, κ.λ.π.), ώστε να μην καθυστερούν οι κυρίως εργασίες, όταν συναντιούνται τα αντίστοιχα δίκτυα. Επισημάνθηκε επίσης η αναγκαιότητα ύπαρξης εβδομαδιαίου αυστηρού χρονοδιαγράμματος συντονισμού όλων των εμπλεκομένων συνεργείων, ώστε να μην χάνονται ώρες και μέρες.
Σήμερα οι δυνατότητες κυκλοφοριακών ρυθμίσεων είναι βέβαια περιορισμένες, αλλά το κύριο είναι η καθυστέρηση στην συνολική χρονική διάρκεια του έργου. Οι δε διέξοδοι που δίνονται από πολύ στενούς δρόμους, φαίνονται αποσπασματικές. Πριν το ξεκίνημα του έργου είχε συνταχθεί κυκλοφοριακή μελέτη για τη διάρκεια εκτέλεσής του, που κόστισε 18.000 ευρώ. Ποιες ρυθμίσεις προέβλεπε στα διάφορα στάδια του έργου; Ήταν εφαρμόσιμες; Όλοι συμφωνούν πως είναι απολύτως αναγκαία τα έργα αντιμετώπισης προβλημάτων υποδομών, αλλά οι συνέπειες σε επαγγελματίες και οδηγούς, πρέπει να μειώνονται με καλό προγραμματισμό και τη γρηγορότερη δυνατή εξέλιξη των εργασιών.
Δυστυχώς και σε αυτή την περίπτωση παρατηρούνται δυσλειτουργίες, που αν συνεχιστούν θα οξύνουν τα επιπλέον προβλήματα που δημιουργούν.
* Ο ΣΤΡΑΤΗΣ ΜΠΑΛΑΣΚΑΣ είναι αιρετός μέλος του Συμβουλίου της Κοινότητας Μυτιλήνης, πλειοψηφών της παράταξης «Δημοκρατική Μυτιλήνη»