× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

Τερατολογίες και δημαγωγία

Γράφει ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΛΜΠΑΝΗΣ

Δημοσίευση 22/1/2021

Τερατολογίες και δημαγωγία
' χρόνος ανάγνωσης
Αν μιλήσεις υπέρ των προσφύγων, είσαι συνεταιράκι των διακινητών.
Αν διαφωνήσεις με την πανεπιστημιακή αστυνομία, στηρίζεις αυτούς που διαπόμπευσαν τον πρύτανη της ΑΣΟΕΕ.
Αν συμφωνούσες το 2019 με τα 12 μίλια στο Ιόνιο ήσουν προδότης, αν διαφωνείς με τα 12 μίλια στο Ιόνιο το 2020 είσαι και πάλι προδότης.
Αν θεωρείς ότι δεν υπάρχει λόγος ο Δ. Κουφοντίνας να είναι φυλακισμένος στον Δομοκό και όχι στον Κορυδαλλό, είσαι συνεργός της τρομοκρατίας -δεν υπάρχει αμφιβολία περί αυτού.
Το να μην απαντάς σε αυτό που όντως λέει ο πολιτικός σου αντίπαλος, αλλά να τον κατηγορείς για κάτι που (καταφανώς) δεν είναι, αποτελεί ένα παλιό κόλπο της δημαγωγίας. Κόλπο που έχει τρία προτερήματα:
-Δημιουργείς μια καρικατούρα του αντιπάλου.
-Δεν απαντάς στα επιχειρήματά του.
-Αλλάζεις το θέμα της συζήτησης.
Εν προκειμένω, στη (ο Πανάγαθος να την κάνει) δημόσια συζήτηση για την απεργία πείνας του Κουφοντίνα δεν έχει κατατεθεί ούτε ένα (1) επιχείρημα γιατί το ειδικό καθεστώς κράτησης ενός ισοβίτη που έχει εκτίσει ήδη δεκαεννιά χρόνια (19) φυλακή, εξυπηρετεί το δημόσιο συμφέρον και συμβάλλει στην ισορροπία του σωφρονιστικού συστήματος. Δεν κατατίθεται γιατί απλώς δεν υπάρχει.
Αυτό που προφανώς υπάρχει, είναι μια εκδικητική διάθεση και η προσπάθεια μέσω «παραδειγματικών υποθέσεων» να φαλκιδευτούν οι φιλελεύθερες και ανθρωπιστικές μεταρρυθμίσεις του σωφρονιστικού συστήματος, όπως είναι οι άδειες, οι μειωμένοι χρόνο ποινής και η έκτιση σε αγροτικές φυλακές. Ελλείψει επιχειρημάτων, υιοθετούνται η τερατολογία, ο επικοινωνιακός θόρυβος και η δολοφονία χαρακτήρων ακόμα και όσων απλώς διατυπώνουν (αυτά που θα έπρεπε είναι) αστικοδημοκρατικά αυτονόητα.
Η συνεχής χρησιμοποίηση της δημαγωγικής τερατολογίας οδηγεί εντέλει σε ένα κλίμα ιδιότυπου μακαρθισμού που περιορίζει ασφυκτικά την ελευθερίας της γνώμης, με σκοπό την επιβολή της σιωπής στους διαφωνούντες. Είναι η ελληνική εκδοχή της λογικής Όρμπαν.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΜΕ ΥΠΟΓΡΑΦΗ

«Κοιμητήριο Παναγιούδας: Η αδιαφορία δύο δεκαετιών και η πρόκληση της δημοτικής αρχής»

Του ΝΙΚΟΥ ΧΩΡΙΑΤΕΛΛΗ, δικηγόρου, κατοίκου Παναγιούδας
ΜΕ ΥΠΟΓΡΑΦΗ

Γερνάμε κύριε… Διαφημιστή

Γράφει η ΜΑΡΙΝΑ ΠΟΛΛΑΤΟΥ
ΜΕ ΥΠΟΓΡΑΦΗ

Καταγραφές, επιδόματα κι απόγνωση

Γράφει ο ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ ΚΑΛΑΡΓΑΛΗΣ
ΜΕ ΥΠΟΓΡΑΦΗ

Η κοινωνία που δημιουργεί την αναπηρία και η ανάγκη για ένα μέλλον συμπερίληψης

Γράφει ο ΑΝΔΡΕΑΣ ΜΠΑΜΠΗΣ, μεταπτυχιακός φοιτητής Κοινωνιολογίας του Πανεπιστημίου Αιγαίου
ΜΕ ΥΠΟΓΡΑΦΗ

Βιβλία και πολιτισμός!

Γράφει ο ΜΙΧΑΗΛ ΚΑΠΙΩΤΑΣ πρώην Δντης Β/θμιας Εκπαίδευσης Λέσβου &Σάμου
ΜΕ ΥΠΟΓΡΑΦΗ

Κείμενο διαμαρτυρίας για την προτεινόμενη μετατροπή σχολείων

Γράφει ο ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΙΧΑΛΑΚΗΣ
ΜΕ ΥΠΟΓΡΑΦΗ

Παναγιώτης Ν. Βέης: Χωρίς πυξίδα (2025)*

Γράφει ο Δημήτρης Κωστούλας , φιλόλογος , μουσικός ερευνητής