Δεύτερο κύμα ή κατακλυσμός 2
Γράφει ο ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ ΚΑΛΑΡΓΑΛΗΣ
Δημοσίευση 14/12/2020

Πολλές φορές ξαναδιαβάζω τα γραπτά μου, μετά από κάποιο χρονικό διάστημα. Για να κρίνω και να συγκρίνω αν αυτά που έγραψα είχαν βάση ή ήταν εν θερμώ γραμμένα. Έγραψα πριν ένα μήνα κείμενο με τον τίτλο «Δεύτερο κύμα ή κατακλυσμός», το οποίο δημοσιεύθηκε στις 13 Νοεμβρίου «στο Νησί». Δυστυχώς το διαζευκτικό του τίτλου έγινε πραγματικότητα. Το δεύτερο κύμα του κορονοϊού έγινε κατακλυσμός. Μετά τόσες βδομάδες καραντίνας και μέτρων τα κρούσματα συνεχίζουν να είναι πολλά· θετικών στο υιό, διασωληνωμένων και κυρίως θανάτων.
Κοινή διαπίστωση είναι ότι συνολικά η κυβέρνηση και οι αντίστοιχοι υπουργοί έχουν χάσει τον έλεγχο, είναι σε κατάσταση πανικού. Σε αυτό συμφωνούν πολλοί και από διάφορους χώρους, ειδικά οι εργαζόμενοι στα νοσοκομεία. Δειλά, δειλά κάποια στελέχη του κυβερνώντος κόμματος λένε αλήθειες ή διαχωρίζουν τη θέση τους. Πρόσφατα ο βουλευτής και γιατρός Νικήτας Κακλαμάνης δήλωσε ότι «τον Ιούνιο έγινε το σημαντικό λάθος». Ναι, τότε που περιχαρής ο πρωθυπουργός, από τη Σαντορίνη, εγκαινίασε την τουριστική περίοδος, χωρίς κανένα έλεγχο των εισερχόμενων τουριστών στη χώρα μας.
Σήμερα τα αρνητικά νούμερα είναι πολλά. 3.000, περίπου, είναι οι νεκροί τον τελευταίο μήνα. Αυτοί οι συνάνθρωπόι μας δεν είναι ένας αριθμός, έχουν όνομα, συγγενείς φίλους. Και δυστυχώς η χώρα μας είναι στις πρώτες θέσεις σε θανάτους ανά εκατό χιλιάδες κατοίκους στην Ευρώπη.
Ακούμε ότι αυξήθηκαν οι ΜΕΘ. Πώς γίνεται να λειτουργήσουν νέες μονάδες χωρίς γιατρούς με ειδικότητα εντατικολόγου και ειδικευμένους νοσηλευτές. Οι υπάρχοντες γιατροί δεν μπορούν να καλύψουν αυτές τις νέες μονάδες. Να ξαναπούμε ότι δεν έγιναν προσλήψεις γιατρών και νοσηλευτών. Χρειάζονται κάποιες χιλιάδες προσωπικό τα νοσοκομεία. Και να πληρωθούν αυτοί οι άνθρωποι τις υπερωρίες που δούλεψαν, αλλά και να τους δοθεί δώρο. Οι ήρωες όπως τους αποκάλεσαν, δεν πρέπει να μείνουν με το χειροκρότημα και τα τραγούδια. Πρέπει να θυμηθούμε ακόμα ότι η παρούσα κυβέρνηση έκλεισε νοσοκομεία, λιγόστεψε τις θέσεις του ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού μέχρι το 2014. Φρόντισε με διάφορους τρόπους να απαξιώσει το ΕΣΥ. Επίσης ακόμα είναι κρυφές οι εισηγήσεις της ειδικής επιστημονικής επιτροπής αντιμετώπισης του κορονοϊού. Ακόμα και στον ΕΟΔΥ δεν είναι γνωστό πώς καταγράφονται τα κρούσματα. Έγινε γνωστό ότι υπάρχουν δυο καταγραφές.
Σήμερα, με αυτή την αρνητική κατάσταση στην αντιμετώπιση του κορονοϊού δεν πρέπει κάποιος να αναλάβει την ευθύνη; Στην προηγούμενη καραντίνα η κυβέρνηση ήταν όλο χαρές για την αντιμετώπιση της πανδημίας. Τώρα φταίνε οι πολίτες, κατά ομάδες. Παράλληλα ακούμε πολλές φτηνές δικαιολογίες. Για τη βόλτα του κ. Μητσοτάκη στην Πάρνηθα δεν φταίει ο ίδιος, αλλά μόνο ότι φωτογραφήθηκε! Οι πολίτες τηρούνε στην πλειοψηφία τους τα μέτρα, γιατί κατάλαβαν ότι έτσι πρέπει να γίνει.
Η σιωπή, η απόκρυψη κι η προπαγάνδα από τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης συνεχίζεται. Γιατί τα 22 (είκοσι δύο) εκατομμύρια ευρώ που πήραν είναι πολλά. Τώρα μας έχουν μπουκώσει στο να παρουσιάζουν τον τρόπο, το πρόγραμμα εμβολιασμού. Σχέδια, πίνακες, φωτογραφίες, ανακοινώσεις ακόμα κι απ’ το μικρότερο κέντρο Υγείας. Κάνουν πως αγνοούν ότι ο μαζικός εμβολιασμός των κατοίκων, σε περίοδο πανδημίας, είναι στις υποχρεώσεις του Υπουργείου Υγείας και της κυβέρνησης.
Στην εκπαίδευση η κατάσταση παραμένει η ίδια. Οι μάσκες φτιάχνονται, τα εκατομμύρια δόθηκαν. Τα τάμπλετ αναμένονται, θα έρθουν εν καιρώ. Άλλες χώρες, όπως η Ιταλία, η Πορτογαλία, το Βέλγιο, ζήτησαν και πήραν κονδύλια από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Σήμερα το υπουργείο ζητά να γίνουν εξετάσεις και τεστ στους μαθητές της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και να μπούνε βαθμοί, σαν να μην άλλαξε κάτι. Οι εκπαιδευτικοί καταβάλουν μεγάλο κόπο, προσπάθεια, πιέζονται από τις καταστάσεις, όμως το αποτέλεσμα είναι οριακό. Κανένας εκπαιδευτικός δεν έχει επιμορφωθεί στο να διδάσκει μέσω υπολογιστή. Γιατί δεν είναι πολλοί αυτοί που κατέχουν αυτό το αντικείμενο. Άλλο πράγμα είμαι συνδεδεμένος ψηφιακά με τους μαθητές μου κι άλλο τους διδάσκω μέσω υπολογιστή το κάθε μάθημα. Η διαφορά είναι πολύ μεγάλη. Για να γίνει το ψηφιακό μάθημα χρειάζεται επιμόρφωση, άλλα βιβλία, άλλο πρόγραμμα, γιατί το ψηφιακό μαθησιακό περιβάλλον είναι διαφορετικό και άγνωστο. Δεν είναι διάλεξη, ούτε και ανακοίνωση. Εννοείται προηγουμένως να έχουν αντιμετωπιστεί τα γνωστά τεχνικά θέματα και προβλήματα.
Ελπίζουμε να σταματήσει εδώ η αρνητική κατάσταση και κάποιοι να αναλάβουν την ευθύνη και να πούνε απλά τη λέξη συγγνώμη, κάναμε και λάθη.