× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

Ο γιατρός της καρδιάς που κέρδισε τις καρδιές των ανθρώπων

Το 24ο Πανελλήνιο Καρδιολογικό Συνέδριο βράβευσε τον Παναγιώτη Ανδρόνικο έναν γιατρό που αφιέρωσε τη ζωή του στη δημόσια υγεία

Γράφει ο ΘΡΑΣΟΣ ΑΒΡΑΑΜ Δημοσίευση 23/5/2026

Ο γιατρός της καρδιάς που κέρδισε τις καρδιές των ανθρώπων
' χρόνος ανάγνωσης

Προσθέστε το Νησί στις αναζητήσεις σας

Add stonisi.gr on Google ↗

Σε μια ιδιαίτερα φορτισμένη και συγκινητική ατμόσφαιρα πραγματοποιήθηκε το απόγευμα της Παρασκευής 22 Μαΐου, στο Δημοτικό Θέατρο Μυτιλήνης, η τιμητική βράβευση του Διευθυντή της Καρδιολογικής Κλινικής του Νοσοκομείου Μυτιλήνης, Παναγιώτη Ανδρόνικου, στο πλαίσιο του 24ου Πανελληνίου Καρδιολογικού Συνεδρίου της Καρδιολογικής Εταιρείας Βορείου Ελλάδος, το οποίο διεξάγεται φέτος στη Λέσβο.

Η εκδήλωση αποτέλεσε μία από τις πιο ξεχωριστές στιγμές του συνεδρίου, καθώς η επιστημονική κοινότητα, οι συνάδελφοί του και οι τοπικοί φορείς τίμησαν έναν άνθρωπο που έχει ταυτίσει την πορεία του με τη δημόσια υγεία στη Λέσβο και συνολικά στη νησιωτική Ελλάδα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι ομιλητές που προηγήθηκαν της απονομής μίλησαν όχι μόνο για την επιστημονική διαδρομή του Παναγιώτη Ανδρόνικου αλλά και για το ήθος, την αφοσίωση και την ανθρώπινη παρουσία του όλα αυτά τα χρόνια μέσα στο Εθνικό Σύστημα Υγείας.

Η διαδρομή από τον Παπάδο στη Θεσσαλονίκη και πίσω στη Λέσβο

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στην ομιλία που προηγήθηκε της βράβευσης έγινε εκτενής αναφορά στη μακρά γνωριμία και συνεργασία με τον Παναγιώτη Ανδρόνικο, η οποία ξεκίνησε το 1995 στη Θεσσαλονίκη, όταν ο ίδιος βρισκόταν ακόμη στα πρώτα βήματα της ειδικότητάς του στην Καρδιολογία.

Ο ομιλητής περιέγραψε τον Διευθυντή της Καρδιολογικής Κλινικής ως «παιδί της Μυτιλήνης», που γεννήθηκε στον Παπάδο και μεγάλωσε στη Λέσβο, πριν φύγει για να σπουδάσει στην Ιατρική Σχολή Θεσσαλονίκης, από όπου αποφοίτησε το 1987. Παρά τις επαγγελματικές δυνατότητες που είχε εκτός νησιού, επέλεξε να επιστρέψει στη Λέσβο για να υπηρετήσει τον τόπο του.

Ακολούθησε η ειδικότητα στην Καρδιολογία στα νοσοκομεία «Άγιος Παύλος» και «Παπανικολάου» της Θεσσαλονίκης, ενώ στη συνέχεια εργάστηκε στο Νοσοκομείο Κατερίνης, αφήνοντας, όπως τονίστηκε, εξαιρετικές εντυπώσεις στους συναδέλφους και στους ασθενείς.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η επιστροφή του στη Μυτιλήνη αποτέλεσε, όπως ειπώθηκε, μια συνειδητή επιλογή προσφοράς προς το νησί που τον μεγάλωσε. Από τη θέση του επιμελητή μέχρι τη διεύθυνση της Καρδιολογικής Κλινικής, ο Παναγιώτης Ανδρόνικος παρέμεινε σταθερά προσηλωμένος στην αναβάθμιση των υπηρεσιών υγείας στο Βόρειο Αιγαίο.

Η δημιουργία του Αιμοδυναμικού Εργαστηρίου

Ξεχωριστή θέση στις τοποθετήσεις των ομιλητών είχε το έργο που πραγματοποιήθηκε τα τελευταία χρόνια στην Καρδιολογική Κλινική του Νοσοκομείου Μυτιλήνης και ειδικά η δημιουργία και λειτουργία του Αιμοδυναμικού Εργαστηρίου.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όπως αναφέρθηκε, μέσα στα τελευταία 4 χρόνια πραγματοποιήθηκαν περισσότερες από 1.500 στεφανιογραφίες και περίπου 600 αγγειοπλαστικές στο Νοσοκομείο Μυτιλήνης, δίνοντας τη δυνατότητα σε εκατοντάδες ασθενείς να αντιμετωπίζονται άμεσα στο νησί χωρίς να απαιτούνται επείγουσες αεροδιακομιδές ή μετακινήσεις στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη.

Οι ομιλητές σημείωσαν ότι η λειτουργία του εργαστηρίου άλλαξε ουσιαστικά την εικόνα της καρδιολογικής περίθαλψης στο Βόρειο Αιγαίο, ενώ έγινε ειδική αναφορά και στην εισαγωγή νέων τεχνικών και σύγχρονων μεθόδων παρακολούθησης ασθενών με καρδιακή ανεπάρκεια.Ιδιαίτερη αναφορά έγινε και στον Αντιπλοίαρχο Τάσο Μίλκα, καθώς και στους συνεργάτες του νοσοκομείου που στήριξαν την ανάπτυξη της μονάδας.

«Ένας άνθρωπος που συνδέθηκε με την προσφορά και το ήθος»

Ο πρόεδρος του Ιατρικού Συλλόγου Λέσβου, Παναγιώτης Προβέτζας, μιλώντας στην εκδήλωση, χαρακτήρισε τη βράβευση «ιδιαίτερη ημέρα για το νησί, την πόλη και τον Ιατρικό Σύλλογο». Τόνισε πως ο Παναγιώτης Ανδρόνικος δεν είναι μόνο ένας καταξιωμένος επιστήμονας αλλά και ένας άνθρωπος που συμμετέχει ενεργά στην ιατρική κοινότητα και έχει κερδίσει τον σεβασμό συναδέλφων και ασθενών.

Ο ίδιος ανέφερε πως η βράβευση αποτελεί μια ελάχιστη πράξη αναγνώρισης για έναν γιατρό που επέλεξε να υπηρετήσει τη Μυτιλήνη και τη Λέσβο, παραμένοντας σταθερά δίπλα στους κατοίκους του νησιού όλα αυτά τα χρόνια.

Η συγκινητική ομιλία του Παναγιώτη Ανδρόνικου

Εμφανώς συγκινημένος, ο Παναγιώτης Ανδρόνικος ευχαρίστησε την Καρδιολογική Εταιρεία Βορείου Ελλάδος για την τιμητική διάκριση αλλά και για την επιλογή της Μυτιλήνης ως τόπου διεξαγωγής του φετινού συνεδρίου. Όπως είπε, πρόκειται για μία από τις σημαντικότερες επιστημονικές διοργανώσεις που έχουν πραγματοποιηθεί στο νησί.

Αναφερόμενος στη δική του πορεία, σημείωσε πως φέτος συμπληρώνει 30 χρόνια ως καρδιολόγος στο ΕΣΥ και συνολικά περίπου 37 χρόνια παρουσίας στα νοσοκομεία. Περιέγραψε την επαγγελματική του διαδρομή ως μια ζωή γεμάτη δύσκολες στιγμές, άγχος, αγωνία αλλά και χαρές και ικανοποίηση από την προσφορά στον άνθρωπο.

Σε ένα από τα πιο δυνατά σημεία της ομιλίας του, τόνισε πως η τιμή αυτή δεν αφορά μόνο τον ίδιο αλλά όλους τους γιατρούς που υπηρετούν σε επαρχιακά και νησιωτικά νοσοκομεία, μακριά από τα μεγάλα αστικά κέντρα, κάτω από δύσκολες συνθήκες.

«Στο πρόσωπό μου τιμώνται όλοι οι καρδιολόγοι και οι γιατροί της νησιωτικής Ελλάδας», ανέφερε χαρακτηριστικά, αποσπώντας θερμό χειροκρότημα από το κοινό.

Οι ευχαριστίες στους συνεργάτες και στην οικογένειά του

Ο Παναγιώτης Ανδρόνικος δεν παρέλειψε να ευχαριστήσει έναν προς έναν τους συνεργάτες του στην Καρδιολογική Κλινική, το ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό αλλά και όσους συνέβαλαν στη λειτουργία του Αιμοδυναμικού Εργαστηρίου.

Με ιδιαίτερη συγκίνηση μίλησε και για την οικογένειά του, ευχαριστώντας τους γονείς του, τη σύζυγό του και τον γιο του για τη στήριξη που του παρείχαν όλα αυτά τα χρόνια, παρά τις απαιτήσεις και τις απουσίες που συνεπάγεται η ζωή ενός γιατρού στο ΕΣΥ.

Η βραδιά ολοκληρώθηκε μέσα σε θερμό χειροκρότημα, με τη βράβευση να μετατρέπεται σε μια δημόσια αναγνώριση της διαδρομής ενός ανθρώπου που επί δεκαετίες υπηρετεί αθόρυβα αλλά ουσιαστικά τη δημόσια υγεία στη Λέσβο.

Δείτε περισσότερα άρθρα μας στα αποτελέσματα αναζήτησης

Add stonisi.gr on Google ↗
ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Βραβείο κυκλικής οικονομίας για το 6ο Δημοτικό Σχολείο Μυτιλήνης

Διάκριση για το τμήμα Α΄1 και τις πρωτοποριακές περιβαλλοντικές δράσεις των μαθητών
Βραβείο κυκλικής οικονομίας για το 6ο Δημοτικό Σχολείο Μυτιλήνης
ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΜΟΣ

Αναστέλλεται η πανελλαδική απεργία των εργαζομένων στους Δήμους

Την απόφαση αυτή έλαβε η ΠΟΕ – ΟΤΑ μετά τις δεσμεύσεις του Υπουργείου Εσωτερικών για ικανοποίηση των αιτημάτων
Αναστέλλεται η πανελλαδική απεργία των εργαζομένων στους Δήμους
ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΜΟΣ

Μήνυμα κατά της εργασιακής εξουθένωσης από τη Δικαιοσύνη

Η απόφαση για εργαζόμενη της Τράπεζας Πειραιώς αναδεικνύει την προστασία της ψυχικής υγείας ως θεμελιώδες εργασιακό δικαίωμα
Μήνυμα κατά της εργασιακής εξουθένωσης από τη Δικαιοσύνη
ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΜΟΣ

Στις κάλπες της 16ης Ιουνίου με σύνθημα την ανανέωση το Αυτόνομο Δίκτυο Εκπαιδευτικών

Η παράταξη δημοσιοποίησε το πλήρες ψηφοδέλτιό της και απευθύνει κάλεσμα συμμετοχής στους εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
Στις κάλπες της 16ης Ιουνίου με σύνθημα την ανανέωση το Αυτόνομο Δίκτυο Εκπαιδευτικών
ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΜΟΣ

«Όχι στο Πολλαπλό Βιβλίο» λέει η Αγωνιστική Παρέμβαση

Οι εκπαιδευτικοί κάνουν λόγο για αιφνιδιαστική διαδικασία επιλογής βιβλίων και καλούν συλλόγους διδασκόντων και γονείς να αντιδράσουν.
«Όχι στο Πολλαπλό Βιβλίο» λέει η Αγωνιστική Παρέμβαση
ΥΓΕΙΑ

Ευριβιάδης Μπαϊραμίδης: «Οποιος άλλος έχει ανάγκη, πείτε του εδώ είμαι»

Ο «γιατρός των φτωχών» στο Βοστάνειο Γενικό Νοσοκομείο Μυτιλήνης και η ιστορία της 55χρονης Ι. από την Ξάνθη σε δημοσίευμα της εφημερίδας Καθημερινή
Ευριβιάδης Μπαϊραμίδης: «Οποιος άλλος έχει ανάγκη, πείτε του εδώ είμαι»
ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΜΟΣ

«Το δημόσιο σχολείο κρατιέται όρθιο από το φιλότιμο και την αφοσίωση των εκπαιδευτικών»

Ο Αχιλλέας Ζορμπάς Οργανωτικός Γραμματέας της ΔΟΕ και στέλεχος της παράταξης Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών αναφέρεται στις εκλογές της 16ης Ιουνίου και στις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι δασκαλοι στο σημερινό σχολείο
«Το δημόσιο σχολείο κρατιέται όρθιο από το φιλότιμο και την αφοσίωση των εκπαιδευτικών»
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΜΟΣ

«Θέλουν σχολείο της αγοράς, εμείς υπερασπιζόμαστε το δημόσιο σχολείο»

Ο εκπρόσωπος των Παρεμβάσεων, Κώστας Τουλγαρίδης περιγράφει το διακύβευμα της κάλπης της 16ης Ιουνίου και τις προκλήσεις για τον κλάδο
«Θέλουν σχολείο της αγοράς, εμείς υπερασπιζόμαστε το δημόσιο σχολείο»
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΥΓΕΙΑ

«Να αποκτήσει ξανά φωνή ο ιατρικός κόσμος της Λέσβου»

Οι υποψήφιοι του «Ενωτικού Κινήματος για την Ανατροπή» Γιάννης Ζερδελής, Στέλιος Τσόχατζης, Ιωάννα Κακκαβά και Αλέξανδρος Ζάμπρας περιγράφουν μια δύσκολη πραγματικότητα για γιατρούς και ασθενείς και ζητούν ενεργό ρόλο του Ιατρικού Συλλόγου
«Να αποκτήσει ξανά φωνή ο ιατρικός κόσμος της Λέσβου»
ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ

Κυνηγετικό όπλο, ξιφολόγχη και 140 φυσίγγια

Παρτίδες με την δικαιοσύνη άνοιξε ένας 55χρονος άνδρας στη Μυτιλήνη
Κυνηγετικό όπλο, ξιφολόγχη και 140 φυσίγγια
ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ

Συνελήφθη ιδιοκτήτρια καταστήματος στη Γέρα

Αιτία η λειτουργία μουσικών οργάνων σε επιχείρηση της χωρίς να πληρούνται οι νόμιμες προϋποθέσεις
Συνελήφθη ιδιοκτήτρια καταστήματος στη Γέρα
ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ

Σύλληψη στη Μυτιλήνη για απάτη με τραπεζική κάρτα

Άσχημη κατάληξη είχαν τα ψώνια που έκανε ένας άνδρας όταν πλήρωσε κάρτα που κατείχε παράνομα
Σύλληψη στη Μυτιλήνη για απάτη με τραπεζική κάρτα