Πέρασαν 3 μήνες από τη μέρα που τέθηκε σε λειτουργία το σύστημα κοινόχρηστων ποδηλάτων στη Μυτιλήνη.
Σίγουρα τώρα πια μιλάμε για ένα τεράστιο και πολυαναμενόμενο μέτρο υποστήριξης της χρήσης του ποδηλάτου μέσα στην πόλη. Ένα μέτρο που αναγκαστικά υπάγεται στα έργα ΣΒΑΚ, που κάθε δήμος είναι υποχρεωμένος να υλοποιήσει μέσω Ευρωπαϊκών χρηματοδοτικών προγραμμάτων και οδηγιών.
Από τις πρώτες μέρες του έργου μέχρι σήμερα, άλλαξαν πολλά στον τρόπο που οι κάτοικοι της Μυτιλήνης είδαν το μέτρο. Οι πρώτες εντυπώσεις του κόσμου ήταν απαξιωτικές με έντονα και αρνητικά σχόλια. Ήταν αδύνατον να οραματιστούν που θα οδηγήσει όλο αυτό. Αδυνατούσαν να φανταστούν την προοπτική του και όπως πάντα μπροστά σε κάθε τι καινούριο, δεν έβλεπαν τίποτα θετικό!
Από το Σεπτέμβρη όμως μέχρι και σήμερα, οι πρώτες αρνητικές εντυπώσεις έδωσαν τη θέση τους στην αναγνώριση. Ήρθαν οι αριθμοί! 1.700 σχεδόν ενεργοί χρήστες!! Πάνω από 3.000 εγγεγραμμένοι στην εφαρμογή. Σχεδόν 11.000 μισθώσεις! 45.000 χιλιόμετρα.
Ένα μέτρο που δεν απευθύνεται σε ήδη χρήστες ποδηλάτου μια και αυτοί ήδη έχουν τα ποδήλατά τους! Αλλά σε αυτοκινητιστές που αφήνουν το αυτοκίνητο σπίτι (ή σε κάποιο πάρκινγκ), σε ανθρώπους που δεν έχουν μέσο και πάνω απ' όλα σε ανθρώπους που ζουν εκτός ή μακριά από την πόλη κι ενώ ήρθαν με αυτοκίνητο επιθυμούν να μην μπλέξουν με το κυκλοφοριακό πρόβλημα του κέντρου. Απευθύνεται σε ανθρώπους που επιλέγουν να μη τριπλοπαρκάρουν για να κάνουν μια δουλειά, αλλά να σεβαστούν τους συμπολίτες τους και να μειώσουν το αστικό κοινό πρόβλημα κατά ένα αυτοκίνητο λιγότερο ή ένα μηχανοκίνητο γενοκότερα. Απευθύνεται σε ανθρώπους που δεν επιλέγουν το αυτοκίνητο ή το μηχανάκι για τα 500 μέτρα από το σπίτι στο κέντρο. Και δεν είναι μόνο το Πάρκινγκ και οι δουλειές. Λίγο αν μελετήσουμε την στρατηγική τοποθέτηση των θέσεων θα καταλάβουμε τις ανάγκες που ήρθε το μέτρο των κοινόχρηστων ποδηλάτων να καλύψει. Σταθμοί φόρτισης λειτουργούν στην Πλατεία Μηλένα Κοντού (στην αρχή του πάρκινγκ), στο Δημαρχείο (πάρκινγκ κέντρο), στην Πλατεία Σαπφούς, στο Λιμάνι (κοντά στο πάρκινγκ), στο Πάρκο Επάνω Σκάλας, στις φοιτητικές εστίες (μέσα στο πάρκινγκ) και στον Λόφο του Πανεπιστημίου Αιγαίου.
Κάθε ποδήλατο που κινείται στο κέντρο, είναι ένα αυτοκίνητο και ένα μηχανάκι λιγότερο. Κι αυτός είναι ένας στόχος που επιτεύχθηκε. Φανταστείτε πόσο χειρότερο θα ήταν αυτούς τους 3 μήνες το κέντρο της Μυτιλήνης, με ακόμα 11.000 μετακινήσεις αυτοκινήτων (αυτές που κερδήθηκαν) συν τις πολλαπλάσιες βόλτες που απαιτούνται για εύρεση στάθμευσης, συν την καθυστέρηση που θα προκαλούσαν όλα τα τριπλοπαρκαρισμένα στους υπόλοιπους. Γι αυτό αν αναρωτηθείτε εκ νέου για τα δωρεάν κοινόχρηστα ηλεκτρικά ποδήλατα της Μυτιλήνης, σκεφτείτε το ανυπολόγιστο κέρδος. Σίγουρα κάποιοι δεν πρόκειται να τα χρησιμοποιήσουν ποτέ, αλλά ακόμα και γι αυτούς θα είναι καλύτερα. Όταν όλοι βρίσκουν ένα δρόμο με 122 αυτοκίνητα τη μέρα λιγότερα, όταν οι δρόμοι της πόλης απαλλάσσονται ημερησίως από 216 ώρες μετακίνησης αυτοκινήτων, τότε το μέτρο είναι ένα παιχνίδι που ξεκινάει με επιτυχία και κέρδος από την πρώτη του πεταλιά. Επόμενο μεγάλο κεφάλαιο, που θα πλαισιώσει το έργο, είναι ένα εκτενές δίκτυο ασφαλών ποδηλατόδρομων σε κάθε γειτονιά. Τότε πια θα μπορούμε να πούμε με ασφάλεια, οτι ο κύκλος θα έχει κλείσει με 100% επιτυχία για το έργο που θα κάνει ένα τεράστιο βήμα προς την μετατροπή της πόλης σε ανθρώπινη.
Στατιστικά του πρώτου τριμήνου χρήσης του Συστήματος Κοινόχρηστων Ποδηλάτων του Δήμου από τους κατοίκους και τους επισκέπτες της πόλης της Μυτιλήνης, όπως τα ανακαοίνωσε ο Δήμος Μυτιλήνης
Στο διάστημα Αύγουστος - Οκτώβριος 2025 είχαμε:

3.254 εγγραφές με 1.687 ενεργούς χρήστες να χρησιμοποιούν τακτικά το σύστημα.

10.718 μισθώσεις ποδηλάτων, που συνεπάγεται πως κατά μέσο όρο κάθε ποδήλατο μισθώνεται 3,97 φορές κάθε ημέρα.

109' μέσο χρόνο μίσθωσης

4,2 χιλιόμετρα μέση διανυθείσα απόσταση ανά μίσθωση
Διαβάστε τα προηγούμενά μας άρθρα για την πορεία εξέλιξης του μέτρου.
Μην ξεχάσετε την σημερινή μας αστική ποδηλατάδα. Ξεκινάμε στις 20:30 από την πλατεία Σαπφούς, για να κάνουμε ποδήλατο μέσα στην πόλη, να αναδείξουμε το σύστημα των κοινόχρηστων ηλεκτρικών ποδηλάτων και τη σημασία της αστικής μετακίνησης με μέσο το ποδήλατο, αλλά και την αναγκαιότητα δημιουργίας ευρύτερου δικτύου ποδηλατοδρόμων στην πόλη μας. Σας περιμένουμε.