× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ

Πειραιάς – Χίος – Μυτιλήνη: Λιγότερα οχήματα και επιβάτες

Μείωση 3% στους επιβάτες και 7% στα οχήματα το 2024, την ώρα που η κίνηση οχημάτων και επιβατών αυξήθηκε στο σύνολο της χώρας

Γράφει ο ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ Δημοσίευση 13/9/2025

Πειραιάς – Χίος – Μυτιλήνη: Λιγότερα οχήματα και επιβάτες
' χρόνος ανάγνωσης

Εξαιρετικά προβληματική αποδεικνύεται η ακτοπλοϊκή γραμμή Πειραιάς – Χίος – Μυτιλήνη, καθώς το 2024 (σε σχέση με το 2023) καταγράφηκε μείωση των επιβατών που μεταφέρθηκαν κατά 3% και των οχημάτων κατά 7%. Την ίδια χρονιά η συνολική επιβατική κίνηση των πλοίων της ακτοπλοΐας παρουσίασε αύξηση 4% και των οχημάτων 3%, όπως προκύπτει από την 24η Ετήσια Μελέτη για την Ελληνική Ακτοπλοΐα με τίτλο «Ελληνική Ακτοπλοΐα 2025: Εκκολάπτοντας τις σύγχρονες θαλάσσιες μεταφορές», που εκπόνησε και δημοσίευσε η XRTC Business Consultants Ltd.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στην κύρια γραμμή του Βορείου Αιγαίου διακινήθηκαν το 2024 492.505 επιβάτες, από 510.345 το 2023 — δηλαδή μείωση 3% (περίπου –17.840 επιβάτες). Το μερίδιο της γραμμής στη συνολική επιβατική κίνηση της χώρας παρέμεινε στο 3% και στα δύο έτη. Η κίνηση οχημάτων υποχώρησε εντονότερα: 152.752 το 2024, από 163.825 το 2023 — μείωση 7% (περίπου –11.073 οχήματα). Το μερίδιο στη συνολική κίνηση οχημάτων διατηρήθηκε στο 4%.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συχνά πυκνά λέγεται και γράφεται πως τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια στην κύρια γραμμή του Βορείου Αιγαίου είναι από τα ακριβότερα της χώρας. Στην πραγματικότητα, τα εισιτήρια στη γραμμή είναι ακριβά σε σχέση με τα εισοδήματα των νησιωτών και το επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών στα πλοία. Ωστόσο, δεν είναι τα ακριβότερα, καθώς πολύ εύκολα μπορεί κανείς να βρει υψηλότερες τιμές σε άλλες γραμμές του Αιγαίου. Η συγκράτηση των τιμών στη γραμμή αποδίδεται στους κανόνες που έχει θεσπίσει η Επιτροπή Ανταγωνισμού και εξακολουθούν να ισχύουν έως σήμερα.

Με βάση τα παραπάνω δεδομένα, είναι εξαιρετικά προβληματικό το γεγονός ότι στην εν λόγω ακτοπλοϊκή γραμμή καταγράφεται πτώση της επιβατικής κίνησης, την ώρα που σε άλλες γραμμές με ακριβότερα εισιτήρια και συχνές ανατιμήσεις παρατηρείται ανοδική πορεία. Η εξέλιξη αυτή μπορεί να εξηγηθεί τόσο από την τάση των τουριστών να επιλέγουν κοντινότερους προορισμούς από τα μεγάλα αστικά κέντρα, όσο και από το επίπεδο υπηρεσιών που προσφέρουν τα πλοία που είναι δρομολογημένα στη γραμμή Πειραιάς – Χίος – Μυτιλήνη.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ορισμένα από τα προβλήματα που εντοπίζονται συστηματικά στην γραμμή είναι τα εξής:

  • Πλοία μεγάλης ηλικίας, μη φιλικά σε επιβάτες με κινητικά προβλήματα.

    ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
  • Μεγάλη διάρκεια ταξιδιού, ιδίως για τους επιβάτες με προορισμό τη Μυτιλήνη, το μεγαλύτερο νησί της γραμμής που δίνει και τους περισσότερους επιβάτες.

  • Λιμάνια μικρά και ακατάλληλα για μεγάλα πλοία (βλέπε Χίος, Ψαρά, Οινούσσες).

  • Πρόσθετα κόστη για τους επιβάτες κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, που κάνουν ακριβότερη τη μετακίνησή τους με πλοίο σε σύγκριση με το αεροπλάνο.

  • Πλοία με μικρό αριθμό καμπινών, που δεν καλύπτουν τη ζήτηση τόσο τη θερινή όσο και τη χειμερινή περίοδο.

  • Αδυναμία των ακτοπλοϊκών εταιρειών να δρομολογήσουν νέα και ταχύτερα πλοία.



ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Συνάντηση επαγγελματιών τουρισμού Λήμνου με φορείς από τη Σμύρνη

Θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη 16 Σεπτεμβρίου
ΕΛΛΑΔΑ

Συντάξεις πείνας στην Ελλάδα

Τα στοιχεία του συστήματος Ήλιος δείχνουν πως η μέση κύρια σύνταξη τον Ιούλιο διαμορφώθηκε στα 783 ευρώ
ΕΛΛΑΔΑ

Μέρισμα 0,07 ευρώ ανά μετοχή δίνει η Group Attica

Ο μεγάλος ακτοπλοϊκός όμιλος της χώρας κατέγραψε κέρδη 17,5 εκατ. ευρώ το 2024 και δίνει σε μερίσματα 17,02 εκατ. ευρώ
ΕΛΛΑΔΑ

Αποδείξεις που μετράνε και δίνουν έκπτωση φόρου

Δείτε εδώ πώς θα μειώσετε τον φόρο που σας αναλογεί έως και 2.200 ευρώ
ΕΛΛΑΔΑ

Οι πληρωμές από ΕΦΚΑ και ΔΥΠΑ ως 19 Σεπτεμβρίου

Πάνω από 74,6 εκατ. ευρώ θα καταβληθούν σε 88.722 δικαιούχους
ΕΛΛΑΔΑ

Αυξήσεις φωτιά στα αεροπορικά εισιτήρια

Μεγάλη επιβάρυνση του κόστους ζωής για τους νησιώτες και πλήγμα για τον εσωτερικό τουρισμό
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΑΓΡΟΤΕΣ

Ισπανία: ‑43,7% στο ελαιόλαδο, Ελλάδα: ‑33%

Οι Ισπανοί καταναλωτές πληρώνουν φθηνότερα το ελαιόλαδο από τους Έλληνες
ΑΓΡΟΤΕΣ

Τέλος στα ιστορικά δικαιώματα;

Επιδοτήσεις με βάση την παραγωγή προανήγγειλε ο Τσιάρας
ΕΛΛΑΔΑ

Ανοδος 10,3% στο μισθολογικό κόστος το δεύτερο τρίμηνο 2025

Ο Δείκτης Μισθολογικού Κόστους δείχνει την ποσοστιαία μεταβολή του ωρομισθίου, δηλαδή πόσο αλλάζει το μέσο κόστος ανά ώρα εργασίας για τους εργοδότες
ΑΓΡΟΤΕΣ

Κόλλησε στο «δεν πληρώνω, δεν πληρώνω» ο ΟΠΕΚΕΠΕ

Τεράστια προβλήματα σε αγρότες και επιχειρήσεις παροχής εφοδίων δημιουργεί το πάγωμα των πληρωμών από τον Οργανισμό
ΠΑΙΔΙΑ + ΓΟΝΕΙΣ

Σχολικές αγορές με σύνεση και προγραμματισμό

Οδηγίες της Ένωσης Εργαζομένων Καταναλωτών για σωστή οργάνωση και εξοικονόμηση
ΑΓΡΟΤΕΣ

Νέο αίτημα αποζημίωσης για τους ελαιοπαραγωγούς της Λέσβου

Η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου ζητά άμεση στήριξη λόγω ξηρασίας και ακαρπίας – «Δεν χρειαζόμαστε άλλα pass, αλλά ουσιαστικά μέτρα» τονίζει η Αντιπεριφερειάρχης Πρωτογενούς Τομέα Αναστασία Αντωνέλλη