Με εξαιρετικά κατεπείγον διάβημα προς τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λέσβου, ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του Δημοτικού Σχολείου και Νηπιαγωγείου Παναγιούδας εκφράζει την έντονη ανησυχία και αγανάκτησή του για το γεγονός ότι το σχολείο ξεκίνησε τη νέα σχολική χρονιά χωρίς να λειτουργεί ολοήμερο πρόγραμμα, λόγω σοβαρών εκπαιδευτικών κενών.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση, στο σχολείο παραμένουν ακάλυπτες οι θέσεις Εικαστικών, Γαλλικών καθώς και μία θέση Παράλληλης Στήριξης, γεγονός που – όπως επισημαίνουν οι γονείς – δεν επιτρέπει ούτε τη λειτουργία της σχολικής βιβλιοθήκης. Από τους 96 μαθητές του σχολείου, οι 48 έχουν δηλώσει συμμετοχή στο ολοήμερο πρόγραμμα και «μένουν ξεκρέμαστοι» καθώς οι περισσότεροι γονείς εργάζονται.
Οι γονείς καταγγέλλουν ότι η καθυστέρηση στους διορισμούς αναπληρωτών, που σύμφωνα με το Υπουργείο δεν θα γίνουν πριν τα τέλη Σεπτεμβρίου, οδηγεί σε μια παρατεταμένη και «απαράδεκτη» κατάσταση. Παράλληλα, στηλιτεύουν το γεγονός ότι επιχειρείται η κάλυψη των κενών με «πρόχειρες λύσεις», δηλαδή με απασχόληση εκπαιδευτικών άλλων ειδικοτήτων ή με άτυπες υπερωρίες, κάτι που – όπως υποστηρίζουν – παραβιάζει το ισχύον νομικό πλαίσιο και το άρθρο 16 του Συντάγματος.
Ιδιαίτερα αιχμηροί είναι και για την αδυναμία του Υπουργείου να καλύψει έγκαιρα τις ανάγκες των σχολείων, παρά τις επανειλημμένες επισημάνσεις. «Η φετινή κατάσταση είναι ιδιαίτερα οξυμένη και χωρίς προηγούμενο», σημειώνουν, τονίζοντας πως η ολιγωρία της πολιτείας υποβαθμίζει το δικαίωμα των παιδιών σε ισότιμη και ποιοτική εκπαίδευση.
Οι γονείς χαρακτηρίζουν «οξύμωρο» το γεγονός ότι την ίδια στιγμή που η κυβέρνηση μιλά για αναβάθμιση της παιδείας και για «αριστεία», τα σχολεία ξεκινούν χωρίς δασκάλους, με κενά και με αδυναμία λειτουργίας βασικών δομών. Επιπλέον, υπογραμμίζουν ότι η Παναγιούδα επωμίζεται δυσανάλογο βάρος λόγω της λειτουργίας του «προσωρινού» ΚΥΤ Καρά Τεπέ, χωρίς κανένα αντισταθμιστικό όφελος για την τοπική κοινωνία.
Με βάση όλα τα παραπάνω, οι γονείς αξιώνουν:
την άμεση έναρξη λειτουργίας του ολοήμερου από την ερχόμενη Δευτέρα,
την κάλυψη όλων των κενών με μόνιμο ή αναπληρωτικό προσωπικό,
τον προγραμματισμό νόμιμων λύσεων αναπλήρωσης,
και την πρόσληψη προσωρινών αναπληρωτών για τη διασφάλιση της ομαλής λειτουργίας του σχολείου.
Όπως καταλήγουν, «τα παιδιά μας δικαιούνται ένα σχολείο πλήρως στελεχωμένο, σύγχρονο και λειτουργικό», που θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες της εποχής.