Στην ημερίδα «Πράσινα Λιμάνια και το Μέλλον της Βιώσιμης Ναυτιλίας», που διοργανώθηκε στο λιμάνι της Κυλλήνης από το “RouteLab” σε συνεργασία με το Ionian TV, συμμετείχε ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Στέφανος Γκίκας.
Ο κ. Γκίκας τόνισε ότι η αναβάθμιση των περιφερειακών και νησιωτικών λιμένων αποτελεί στρατηγική επιλογή του Υπουργείου, καθώς «προσδίδουν προστιθέμενη αξία στις τοπικές κοινωνίες, ενισχύουν τον τουρισμό και τις τοπικές οικονομίες». Αναφέρθηκε ιδιαίτερα στο λιμάνι της Κυλλήνης, το οποίο, όπως σημείωσε, θα συγκαταλέγεται μέχρι το 2029 στα 12 ελληνικά λιμάνια που θα διαθέτουν πλήρεις υποδομές ηλεκτροδότησης πλοίων (cold ironing) στο πλαίσιο του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών. Πρόκειται για τα 12 μεγαλύτερα λιμάνια της χώρας.
Στο δίκτυο αυτό θα ενταχθούν τα λιμάνια της Μυτιλήνης και της Χίου πιθανότητα στο δεύτερο κύκλο ανάπτυξης του δικτύου. Δηλαδή όταν τα λιμάνια με υποδομές ηλεκτροδρότησης θα γίνουν 23. Πιθανότατα η ανάπτυξη αυτών των υποδομών στα δύο παραπάνω λιμάνια θα συνδυαστούν με την ολοκλήρωση των έργων ηλεκτρικής διασύνδεσης του Βορείου Αιγαίου με το ηλεκτρικό δίκτυο της ηπειρωτικής Ελλάδας.
Παράλληλα, ο κ. Γκίκας αναφέρθηκε στο πρόγραμμα κατασκευής νέων περιβαλλοντικά φιλικών ferry boats μέσω ΣΔΙΤ, με εκτιμώμενο κόστος έως 1 δισ. ευρώ, καθώς και στη χρηματοδότηση 1 δισ. ευρώ που έχει εξασφαλιστεί (300 εκατ. από το Ταμείο Εκσυγχρονισμού της ΕΕ και 700 εκατ. από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων) για τον εκσυγχρονισμό του ακτοπλοϊκού στόλου.
Ειδική αναφορά έκανε στην αύξηση της επιδότησης των άγονων γραμμών, που ανέρχεται πλέον στα 167 εκατ. ευρώ για 77 γραμμές, έναντι 90 εκατ. το 2019, καθώς και στις κοινωνικές παροχές για ευαίσθητες ομάδες και τους αθλητές νησιωτικών ερασιτεχνικών σωματείων.
Τέλος, σημείωσε ότι με το νέο εξοπλιστικό πρόγραμμα «ΑΙΓΙΣ 2», το Λιμενικό Σώμα – Ελληνική Ακτοφυλακή εισέρχεται σε μία νέα εποχή επιχειρησιακής ετοιμότητας, ενισχύοντας καταλυτικά τις δυνατότητές του.