Η εκμάθηση ξένων γλωσσών αποτελεί πλέον απαραίτητο εφόδιο για την προσωπική και επαγγελματική εξέλιξη κάθε ανθρώπου. Σε έναν κόσμο που χαρακτηρίζεται από παγκοσμιοποίηση, κινητικότητα και συνεχή ανταλλαγή πληροφοριών, η γνώση μίας ή περισσότερων ξένων γλωσσών δεν θεωρείται απλώς χρήσιμη, αλλά αναγκαία.
Διευρύνει τους ορίζοντες, ενισχύει την αυτοπεποίθηση, δημιουργεί νέες ευκαιρίες και καθιστά τον νέο άνθρωπο περισσότερο προσαρμοστικό στις απαιτήσεις της εποχής.
Η γλωσσική εκπαίδευση δεν περιορίζεται στη μηχανιστική αποστήθιση ή στη στείρα γραμματικοσυντακτική προσέγγιση. Η πραγματική πρόοδος έρχεται μέσα από τη βιωματική μάθηση, την ενεργό συμμετοχή και τη συναισθηματική εμπλοκή. Η ξένη γλώσσα δεν είναι απλώς ένας κώδικας επικοινωνίας, αλλά μια πύλη σε έναν διαφορετικό πολιτισμό, μια εμπειρία εξερεύνησης και ανακάλυψης. Για τον λόγο αυτό, τα σύγχρονα εκπαιδευτικά κέντρα καλούνται να καλλιεργούν θετική στάση απέναντι στη μάθηση, προσφέροντας στα παιδιά όχι μόνο γνώσεις αλλά και κίνητρα, χαρά και δημιουργικότητα.
2251026941- Φροντιστήριο Ξένων Γλωσσών Μπουλάς, στη Μυτιλήνη
Η διαδικασία αυτή μπορεί να παρομοιαστεί με ένα ταξίδι. Όπως κάθε ταξιδιώτης ανυπομονεί να γνωρίσει νέους τόπους και ανθρώπους, έτσι και ο μαθητής ξεκινά το δικό του ταξίδι στη γλώσσα με προσδοκίες και ενθουσιασμό. Στη διαδρομή αυτή συναντά συνοδοιπόρους –τους συμμαθητές και τους δασκάλους–, μοιράζεται εμπειρίες, συμμετέχει σε δραστηριότητες και προχωρά βήμα-βήμα προς τον τελικό προορισμό: την κατάκτηση της γλωσσικής επάρκειας και, συχνά, την απόκτηση αναγνωρισμένων πιστοποιήσεων.
Για να είναι το ταξίδι αυτό ευχάριστο και αποτελεσματικό, κρίσιμα είναι τέσσερα σημεία:
1. Καλλιέργεια ενθουσιασμού.
Η μάθηση ξεκινά με θετική στάση και προσδοκία. Ο ρόλος του εκπαιδευτικού είναι να εμπνέει, να μεταδίδει τη χαρά της γνώσης και να δημιουργεί ένα περιβάλλον που προκαλεί ενδιαφέρον και δημιουργικότητα.
2. Ενίσχυση της ομαδικότητας.
Η συνεργασία με συμμαθητές καλλιεργεί δεξιότητες επικοινωνίας, ενθαρρύνει τη συμμετοχή και κάνει τη μαθησιακή εμπειρία πιο ουσιαστική.
3. Σχεδιασμός ευχάριστων προγραμμάτων.
Η εκμάθηση ξένων γλωσσών με ευχάριστο τρόπο προϋποθέτει ένα πρόγραμμα, ένα σχεδιασμό στα πλαίσια της όλης διδακτικής διαδικασίας. Αυτός ο σχεδιασμός υπάρχει στο Κέντρο μας καθώς καθορίζει από πριν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα και τα εκπαιδευτικά του εργαλεία. Δεν κάνει εκπτώσεις στην μαθησιακή διαδικασία και το πιο σημαντικό, μένει πιστό στο σύστημα ποιότητας για το οποίο έχει δεσμευτεί προς τους γονείς. Δραστηριότητες όπως παιχνίδια, συζητήσεις, ρόλοι και δημιουργικές ασκήσεις συμβάλλουν ώστε το παιδί να βιώνει τη μάθηση ως χαρά και όχι ως καταναγκασμό.
4. Συνεχής στήριξη.
Η παρουσία του εκπαιδευτικού ως καθοδηγητή και αρωγού είναι απαραίτητη για να αντιμετωπίζονται δυσκολίες, να λύνονται απορίες και να ενισχύεται η αυτοπεποίθηση του μαθητή. Με αυτό το πλαίσιο, η εκμάθηση ξένων γλωσσών μετατρέπεται σε ένα δημιουργικό και απολαυστικό ταξίδι, το οποίο προετοιμάζει τον νέο άνθρωπο όχι μόνο για την επαγγελματική του πορεία αλλά και για την ουσιαστική συμμετοχή του σε μια κοινωνία που απαιτεί επικοινωνία, συνεργασία και πολιτισμική κατανόηση.