Σοβαρά προβλήματα στην κάλυψη κινητής τηλεφωνίας και στο διαδίκτυο αντιμετώπισε η Σκάλα Ερεσού από την Παρασκευή 8 έως και τη Δευτέρα 11 Αυγούστου, την κορύφωση δηλαδή της θερινής σεζόν, με αποτέλεσμα να προκληθεί μεγάλη αναστάτωση σε κατοίκους, εργαζόμενους, επιχειρηματίες αλλά και επισκέπτες.
Η «Πρωτοβουλία Ερεσού – Περιβαλλοντικός Κοινωνικός Σύλλογος» απέστειλε σήμερα, Σάββατο 16 Αυγούστου, επίσημο έγγραφο προς τον Δήμο Δυτικής Λέσβου, την Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου και την Εισαγγελία Πρωτοδικών Λέσβου, ενώ τις επόμενες ημέρες θα κοινοποιηθεί και στους ιδιωτικούς παρόχους κινητής τηλεφωνίας και διαδικτύου. Το κείμενο συνυπογράφεται από 61 επιχειρήσεις της περιοχής, γεγονός που αναδεικνύει το εύρος της δυσφορίας που προκάλεσε το πρόβλημα.
Σύμφωνα με το έγγραφο, η Σκάλα Ερεσού, ως ένας από τους πιο γνωστούς τουριστικούς προορισμούς της Λέσβου, υποδέχθηκε χιλιάδες επισκέπτες το τριήμερο 8-10 Αυγούστου, όμως η ξαφνική «σιγή» σε σήμα και ίντερνετ οδήγησε σε αλυσιδωτές αρνητικές συνέπειες. Πολλές επιχειρήσεις υπέστησαν σημαντικές οικονομικές απώλειες, αφού τα συστήματα POS τέθηκαν εκτός λειτουργίας. Εργαζόμενοι που βασίζονται στην εξ αποστάσεως εργασία βρέθηκαν αδύναμοι να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους. Οικογένειες και ηλικιωμένοι αντιμετώπισαν δυσκολίες στην επικοινωνία σε επείγουσες περιπτώσεις υγείας, ενώ γενικότερα το αίσθημα δυσαρέσκειας ήταν έντονο, τόσο για τους κατοίκους όσο και για τους επισκέπτες, οι οποίοι βρέθηκαν σε συνθήκες ταλαιπωρίας μέσα στην πιο κρίσιμη περίοδο του καλοκαιριού.
Ο Σύλλογος ζητά την άμεση αναβάθμιση των υποδομών κινητής και διαδικτύου στην Ερεσό, ώστε να ανταποκρίνονται στις αυξημένες ανάγκες της τουριστικής περιόδου αλλά και της καθημερινότητας των κατοίκων καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. «Η οριστική επίλυση αυτού του χρόνιου προβλήματος είναι απαραίτητη για την εύρυθμη λειτουργία της τοπικής κοινωνίας και οικονομίας», τονίζεται χαρακτηριστικά στο κείμενο.