Ένα ζήτημα που αφορά χιλιάδες νησιώτες που ταξιδεύουν για επαγγελματικούς ή προσωπικούς λόγους στο εξωτερικό φέρνει στο φως ο Δημήτρης Μάντζαρης, με αφορμή την πρόσφατη εμπειρία του με την Aegean Airlines.
Όπως καταγγέλλει, πριν από περίπου δύο μήνες χρειάστηκε να ταξιδέψει στη Λισσαβώνα για επαγγελματικούς λόγους. Η κράτησή του αφορούσε το δρομολόγιο Μυτιλήνη – Αθήνα – Λισσαβώνα και επιστροφή. Ωστόσο, στο σκέλος Μυτιλήνη – Αθήνα, δεν υπήρχε η δυνατότητα να εισαγάγει τον Μοναδικό Αριθμό Νησιώτη (ΜΑΝ), ώστε να επωφεληθεί από το Μεταφορικό Ισοδύναμο, όπως δικαιούται.
Μετά από διαμαρτυρία του στο Υπουργείο Ναυτιλίας, παραπέμφθηκε στην Aegean Airlines, η οποία του απάντησε πως δεν δικαιούται την επιδότηση, καθώς η κράτηση περιλάμβανε διεθνή προορισμό.
Στην επίσημη απάντησή της, την οποία υπογράφει η εκπρόσωπος εξυπηρέτησης πελατών, η εταιρεία εξηγεί ότι «το μέτρο του Μεταφορικού Ισοδύναμου αφορά σε πτήσεις εντός Ελλάδας, από και προς το νησί που διαμένει κάθε νησιώτης» και ότι, καθώς η κράτηση αφορούσε διεθνή ταξιδιωτικό προορισμό, δεν ήταν εφικτή η καταχώριση του ΜΑΝ κατά την κράτηση ούτε και εκ των υστέρων.
Ο κ. Μάντζαρης θέτει εύλογα ερωτήματα:
Αν είχε ταξιδέψει Μυτιλήνη – Αθήνα με πλοίο πριν φύγει για Λισσαβώνα, θα έπαιρνε το Μεταφορικό Ισοδύναμο για το ακτοπλοϊκό εισιτήριο;
Αν στην Αθήνα άλλαζε αεροπορική εταιρεία, θα έπαιρνε το Μεταφορικό Ισοδύναμο για το σκέλος Μυτιλήνη – Αθήνα;
Τελικά, όσοι νησιώτες ταξιδεύουν στο εξωτερικό δεν δικαιούνται το Μ.Ι. για τη μετακίνησή τους μέχρι την πρωτεύουσα;
«Ποιος όμως να ασχοληθεί με τέτοιες λεπτομέρειες;» σχολιάζει σκωπτικά, υπογραμμίζοντας την ανάγκη να αποσαφηνιστεί το πλαίσιο ώστε να μην αδικούνται οι νησιώτες.
Το θέμα εγείρει προβληματισμούς για το κατά πόσο το ισχύον σύστημα καλύπτει πραγματικά τις ανάγκες των μόνιμων κατοίκων των νησιών, ειδικά όταν οι μετακινήσεις τους συνδέονται με διεθνή ταξίδια, είτε για δουλειά είτε για άλλους λόγους.