Κριτική στην κυβέρνηση για τον τρόπο με τον οποίο υλοποιεί την ίδρυση οργανικών θέσεων στην Ειδική Αγωγή ασκεί, με ανακοίνωσή της, η Νομαρχιακή Επιτροπή Λέσβου του ΣΥΡΙΖΑ–Προοδευτική Συμμαχία.
Όπως επισημαίνεται, η δημιουργία οργανικών θέσεων ειδικών παιδαγωγών αποτελεί διαχρονικό αίτημα της εκπαιδευτικής κοινότητας, καθώς η στήριξη μαθητών με μαθησιακές και άλλες δυσκολίες από εξειδικευμένους εκπαιδευτικούς είναι αυτονόητη σε κάθε ευρωπαϊκή χώρα. Παρά το γεγονός ότι η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας φάνηκε να ανταποκρίνεται στο αίτημα, «ο τρόπος εφαρμογής κινδυνεύει να μετατρέψει την εξαγγελία σε κενό γράμμα».
Τμήματα Ένταξης: Στήριξη ή Υποβάθμιση;
Σύμφωνα με τον ΣΥΡΙΖΑ–ΠΣ, τα Τμήματα Ένταξης έχουν στόχο να ενισχύουν την εκπαιδευτική διαδικασία και όχι να αντικαθιστούν την Παράλληλη Στήριξη με έναν «φθηνότερο θεσμό». Αν χρησιμοποιηθούν για εξοικονόμηση πόρων εις βάρος της Παράλληλης Στήριξης, «δεν πρόκειται για αναβάθμιση αλλά για υποβάθμιση της εκπαίδευσης».
Ίδρυση χωρίς σχεδιασμό
Η ανακοίνωση καταγγέλλει ότι το Υπουργείο Παιδείας αγνόησε τις εισηγήσεις Διευθυντών σχολείων, Προϊσταμένων, Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, προχωρώντας σε «τυχαίες ιδρύσεις» νέων θέσεων. Αυτό έχει οδηγήσει, όπως υποστηρίζεται, σε:
Έλλειψη ειδικών παιδαγωγών σε σχολεία που τους έχουν ανάγκη.
Πλεονάζον προσωπικό σε σχολεία χωρίς μαθητές που χρειάζονται υποστήριξη.
Κίνδυνο οι νέες δομές να μείνουν στα χαρτιά.
Λάθος χρονοδιάγραμμα και αδικίες
Η Νομαρχιακή Επιτροπή καταλογίζει στην κυβέρνηση ότι αντί να δημιουργήσει πρώτα τις οργανικές θέσεις και στη συνέχεια να προχωρήσει σε υπηρεσιακές μεταβολές (μεταθέσεις, αποσπάσεις), έκανε το αντίθετο. Το αποτέλεσμα, σύμφωνα με την ανακοίνωση, είναι:
Αδικίες στις μετακινήσεις των εκπαιδευτικών.
Αβεβαιότητα λίγες ημέρες πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς.
Ανισότητες, καθώς κάθε ΠΥΣΠΕ καλείται να βρει μόνο του λύση.
Έλλειψη συνέπειας
Κλείνοντας, ο ΣΥΡΙΖΑ–ΠΣ κατηγορεί το Υπουργείο ότι, ενώ διακηρύσσει μεταρρυθμίσεις, η μόνη που εφάρμοσε με συνέπεια είναι η κατάργηση του νόμου της προηγούμενης κυβέρνησης για μείωση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα. Αυτό, κατά την ανακοίνωση, οδηγεί στο «στοίβαγμα μαθητών» για εξοικονόμηση πόρων, οι οποίοι «καταλήγουν σε απευθείας αναθέσεις».