Συνάντηση με τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρίστο Δήμα, πραγματοποίησαν την Παρασκευή 8 Αυγούστου, στο περιθώριο της επίσκεψής του στη Λέσβο, εκπρόσωποι της «Πρωτοβουλίας πολιτών για την υλοποίηση της Νότιας παράκαμψης». Τον Υπουργό συνάντησαν ο πρώην αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων, Παντελής Πατερέλλης, και ο μελετητής του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου, Ηρακλής Πιτσιλαδής, μαζί με άλλους υποστηρικτές του έργου και μέλη της πρωτοβουλίας, παραδίδοντάς του σχετικό υπόμνημα.
Η «Πρωτοβουλία» εξέφρασε την έντονη ανησυχία της για τη στασιμότητα που παρατηρείται στην προώθηση και οριστικοποίηση της μελέτης του μεγάλου αυτού έργου, το οποίο χαρακτηρίζεται ως «η μεγαλύτερη αναγκαιότητα που έχει η πόλη της Μυτιλήνης». Σύμφωνα με το υπόμνημα, από τη σύσκεψη της 10ης Φεβρουαρίου 2025 με τον υφυπουργό κ. Ταχιάο, είχε δοθεί δέσμευση για άμεση επικαιροποίηση του κτηματολογίου, ώστε η Περιφέρεια να μπορέσει να προχωρήσει σε βελτιώσεις και τροποποιήσεις στα επίμαχα σημεία εντός της εγκεκριμένης ζώνης διέλευσης του έργου. Ωστόσο, έξι μήνες μετά, δεν έχει προχωρήσει καμία σχετική ενέργεια.
Ο κ. Δήμας αναγνώρισε πως υπάρχουν εκκρεμότητες με το κτηματολόγιο που ολοκληρώνονται, ενώ τόνισε ότι η επικαιροποίηση των μελετών θα γίνει σε συνεργασία με την τοπική αυτοδιοίκηση και την Περιφέρεια, ώστε να εξασφαλιστεί «το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα». Δεν θέλησε να δεσμευτεί σε συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα, αλλά διαβεβαίωσε ότι το ζήτημα εξετάζεται άμεσα.
Από την πλευρά του, ο κ. Πατερέλλης υπογράμμισε ότι η ανάγκη για τη Νότια Παράκαμψη είναι καθημερινή πραγματικότητα για τους κατοίκους, επισημαίνοντας ότι ακόμη και ένα μικρό συμβάν, όπως μια βλάβη φορτηγού ή έργα στην προκυμαία, μπορεί να κόψει την πόλη στα δύο. Τόνισε ότι πρόκειται για το πιο ώριμο και σημαντικό έργο για την αποσυμφόρηση της Μυτιλήνης, το οποίο έχει περάσει και τον έλεγχο του Συμβουλίου της Επικρατείας και μπορεί να ενταχθεί άμεσα σε χρηματοδότηση, όπως από το Ταμείο Ανάκαμψης.
Ο Ηρακλής Πιτσιλαδής σημείωσε ότι η χάραξη της Νότιας Παράκαμψης δεν είναι μια τυχαία επιλογή, αλλά αποτέλεσμα πολεοδομικού σχεδιασμού που ξεκινά ήδη από τη δεκαετία του 1980, όταν οι πρώτοι μελετητές του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου είχαν προτείνει τη συγκεκριμένη λύση. Όπως είπε, η αύξηση της κυκλοφορίας όλα αυτά τα χρόνια έχει καταστήσει το έργο απολύτως αναγκαίο και η καθυστέρησή του στερεί από την πόλη μια βασική υποδομή που θα εξασφαλίσει την ομαλή σύνδεση του νότου με τον βορρά της Μυτιλήνης, παρακάμπτοντας το κέντρο.
Η «Πρωτοβουλία πολιτών» κάλεσε το Υπουργείο να δώσει άμεσα εντολή στον μελετητή για την επικαιροποίηση του κτηματολογίου, ώστε να παραδοθεί στην Περιφέρεια και να αποφευχθεί ο κίνδυνος καθυστερήσεων ή ακύρωσης του έργου. Όπως αναφέρει, η πλειοψηφία των κατοίκων της Μυτιλήνης στηρίζει την υλοποίησή του, κάτι που αποτυπώθηκε και στη συγκέντρωση 880 υπογραφών μέσα σε μία εβδομάδα.