Ενα ευρωπαϊκό ταξίδι στον κόσμο των παραδοσιακών χορών
Με το Γενικό Λύκειο Μανταμάδου
Από το NEWSROOM Δημοσίευση 25/6/2025

Στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού eTwinning έργου «Dancing Across Borders: A Celebration of Folk Dance Traditions», μαθητές και καθηγητές από το ΓΕΛ Μανταμάδου Λέσβου, το Alexandru cel Bun της Μολδαβίας και το Λύκειο Cağaloğlu Anadolu Κωνσταντινουπόλεως συνεργάστηκαν για να γνωρίσουν και να αναδείξουν την πολιτιστική κληρονομιά των λαϊκών χορών.
Από τον Φεβρουάριο έως τον Μάιο, μαθητές από τις τρεις χώρες, ηλικίας 15 έως 18 ετών, συμμετείχαν σε μια σειρά από δραστηριότητες που τους επέτρεψαν να εξερευνήσουν τις παραδοσιακές τους χορευτικές πρακτικές και να ανακαλύψουν νέες πολιτιστικές εκφράσεις. Οι δραστηριότητες περιλάμβαναν την παρουσίαση των σχολικών τους κοινοτήτων, την έρευνα και παρουσίαση τοπικών χορών μέσω βίντεο και παρουσιάσεων, την εκμάθηση βασικών βημάτων από τις παραδόσεις των εταίρων τους και τη δημιουργία πρωτότυπων ερμηνειών χορών, συνδυάζοντας κίνηση, μουσική και αφήγηση.
Βασικός στόχος του έργου «Dancing Across Borders» ήταν να συμβάλλει στην άρση των στερεοτύπων, προβάλλοντας τη διαφορετικότητα μέσα από τον λαϊκό χορό, ο οποίος αποτελεί αυθεντική έκφραση κάθε κουλτούρας. Μέσα από την ανταλλαγή παραδόσεων και τη συνεργασία μεταξύ μαθητών από διαφορετικές χώρες, ενισχύθηκε ο σεβασμός και η αποδοχή του «άλλου», καταρρίφθηκαν προκαταλήψεις και δομήθηκε μια γέφυρα κατανόησης πέρα από πολιτισμικά σύνορα. Η εμπειρία αυτή απέδειξε πως οι πολιτισμικές διαφορές δεν μας χωρίζουν, αλλά μας εμπλουτίζουν.
Ψηφιακά αποτελέσματα του έργου:
Διαδραστικός Χάρτης Παρουσιάσεων
Δείτε τον χάρτη εδώΔιαδραστική Παρουσίαση Genially
Παρακολουθήστε την παρουσίασηΔΙΑΦΗΜΙΣΗΟπτικοακουστικό Υλικό μέσω Canva
Αφίσα και συνοδευτικό υλικό
Το πρόγραμμα καλλιέργησε τη συνεργατικότητα, ενίσχυσε τη διαπολιτισμική κατανόηση και ενδυνάμωσε τις δεξιότητες των μαθητών στον ψηφιακό γραμματισμό και την καλλιτεχνική έκφραση. Το έργο πραγματοποιήθηκε μέσω της πλατφόρμας eTwinning, με την υποστήριξη του European School Education Platform.