Το 3ο Νηπιαγωγείο Μυτιλήνης ανοίγει τον δρόμο για το σχολείο του αύριο
Προσεγγίζοντας τη γνώση αλλιώς: Τεχνητή Νοημοσύνη στην προσχολική αγωγή από την Ιωάννα Πατιού
Από το NEWSROOM Δημοσίευση 22/6/2025

Μια φρέσκια ματιά στην εκπαιδευτική καθημερινότητα και τις δυνατότητες που προσφέρουν οι νέες τεχνολογίες, παρουσίασε η προϊσταμένη του 3ου Νηπιαγωγείου Μυτιλήνης, κ. Ιωάννα Πατιού, στο Σεμινάριο Καλών Πρακτικών και Απολογισμού του σχολικού έτους 2024-2025, που διοργάνωσε η Σύμβουλος Νηπιαγωγών κ. Ευανθία Χατζηγιάννη στο Υπουργείο Νησιωτικής Πολιτικής για τις εκπαιδευτικούς προσχολικής αγωγής της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου.
Η τεχνολογία στην υπηρεσία του παιχνιδιού και της μάθησης
Με κεντρικό άξονα την παιδαγωγική αξιοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης, η κ. Πατιού παρουσίασε σύγχρονα εργαλεία που μπορούν να στηρίξουν τον σχεδιασμό εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων, την οπτικοποίηση εννοιών, την παραγωγή πρωτότυπου υλικού και –κυρίως– να ενισχύσουν τη δημιουργική έκφραση των παιδιών στο νηπιαγωγείο.
Η εισήγηση επικεντρώθηκε σε εφαρμογές και πρακτικές μέσα από τα ευρωπαϊκά προγράμματα eTwinning, που ενσωματώνουν τη συνεργασία, τη φαντασία και τη μάθηση σε διαδραστικό περιβάλλον. Το μήνυμα ήταν ξεκάθαρο: η τεχνολογία δεν αντικαθιστά τον/την εκπαιδευτικό — ενισχύει το παιδαγωγικό του/της έργο, προσφέροντας ευελιξία, έμπνευση και νέα παιδαγωγικά εργαλεία.
«Η τεχνολογία δεν είναι κάτι ξεχωριστό από τη μάθηση – είναι ήδη εδώ και επηρεάζει τον τρόπο που τα παιδιά αλληλεπιδρούν με τον κόσμο», σημείωσε χαρακτηριστικά η εισηγήτρια, προτείνοντας τρόπους με τους οποίους η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να ενσωματωθεί με νόημα στην εκπαιδευτική πρακτική.
Από τη θεωρία στην πράξη
Οι παρευρισκόμενοι/ες είχαν την ευκαιρία να δουν συγκεκριμένα παραδείγματα χρήσης εργαλείων AI, από απλές εφαρμογές δημιουργίας εικόνας και ήχου μέχρι τη χρήση εργαλείων υποστήριξης σχεδιασμού δραστηριοτήτων. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην ενδυνάμωση του ρόλου του εκπαιδευτικού ως καθοδηγητή, σχεδιαστή και εμψυχωτή της μαθησιακής διαδικασίας.
Ένα νηπιαγωγείο ανοιχτό στην καινοτομία
Η παρουσίαση της κ. Πατιού ανέδειξε μια νέα, αισιόδοξη κατεύθυνση στην προσχολική εκπαίδευση: ένα σχολείο ανοιχτό στη δημιουργία, τη συνεργασία και τις δυνατότητες που φέρνει η τεχνολογική εξέλιξη, χωρίς να χάνει την παιδαγωγική του ουσία.
Το 3ο Νηπιαγωγείο Μυτιλήνης αποδεικνύει ότι ακόμη και στην πιο τρυφερή ηλικία, η φαντασία και η μάθηση μπορούν να συμβαδίσουν με την καινοτομία, όταν οι εκπαιδευτικοί εμπνέονται και αξιοποιούν τα εργαλεία της εποχής με υπευθυνότητα, έμπνευση και όραμα.