Το Δημοτικό Σχολείο Ιππείου σε διεθνή συνεργασία για τα προσωπικά δεδομένα
Σε συνεργασία με το PrivaSi Lab του Πανεπιστημίου Αιγαίου, καθώς και εκπαιδευτικά ιδρύματα από τη Γαλλία, τη Δανία και την Πορτογαλία
Από το NEWSROOM Δημοσίευση 28/5/2025

Το Δημοτικό Σχολείο Ιππείου συμμετέχει σε ευρωπαϊκό έργο Erasmus+ ΚΑ220 με τίτλο “GDPR App - Teaching GDPR through a Serious Game”, που στοχεύει στην ευαισθητοποίηση και εκπαίδευση μαθητών, εκπαιδευτικών και γονέων σχετικά με τον Γενικό Κανονισμό Προστασίας Δεδομένων (GDPR), μέσα από παιγνιώδεις και καινοτόμες μεθόδους.
Στο πλαίσιο του έργου GDPRApp, η Διευθύντρια του σχολείου κα Πηνελόπη Καράμπελα και η εκπαιδευτικός Αγγλικής Γλώσσας κα Αγγελική Τσακύρη συμμετείχαν στη δεύτερη διεθνική συνάντηση των εταίρων, που πραγματοποιήθηκε με φυσική παρουσία στο Τμήμα Tεχνολογίας κι Επιστημών της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης της Μαδέρα, στην Πορτογαλία.
Το έργο υλοποιείται σε συνεργασία με το PrivaSi Lab του Πανεπιστημίου Αιγαίου, καθώς και εκπαιδευτικά ιδρύματα από τη Γαλλία, τη Δανία και την Πορτογαλία. Σκοπός της συνάντησης ήταν η παρουσίαση και αξιολόγηση της προόδου του έργου, καθώς και ο σχεδιασμός των επόμενων δράσεων.
Μεταξύ των αποτελεσμάτων της μέχρι τώρα συνεργασίας περιλαμβάνονται:
- Η ολοκλήρωση του πρώτου διαδικτυακού μαθήματος (MOOC) για εκπαιδευτικούς, με στόχο τη χρήση του παιχνιδιού ως εκπαιδευτικού εργαλείου για την ενσωμάτωση του GDPR στη σχολική τάξη.
- Η μετάφραση και διανομή Οδηγού Γονέων για τον GDPR σε όλες τις γλώσσες των εταίρων.
- Η ανάπτυξη demo του ψηφιακού παιχνιδιού που θα αποτελέσει βασικό εκπαιδευτικό εργαλείο του έργου.
- Η υποβολή άρθρων ανασκόπησης για παρουσίαση στο 18ο Διεθνές Συνέδριο Εκπαίδευσης, Έρευνας και Καινοτομίας (ICERI), που θα πραγματοποιηθεί στη Σεβίλλη τον Νοέμβριο του 2025.
Παράλληλα, μέσω του επίσημου ιστότοπου του έργου παρέχεται συνεχής ενημέρωση για την πρόοδο και τα παραδοτέα του προγράμματος.
Η εμπειρία από τη Μαδέρα ενίσχυσε tην επιστημονική συνεργασία αλλά και τις διαπολιτισμικές σχέσεις μεταξύ των εταίρων, αναδεικνύοντας τη σημασία της διεθνούς συνεργασίας στην εκπαίδευση του 21ου αιώνα.