Το ΓΕΛ Παμφίλων συμμετέχει στο πρόγραμμα eTwinning
Οι μαθητές έγιναν γέφυρα πολιτισμών στην Ευρώπη
Από το NEWSROOM Δημοσίευση 10/5/2025

Μια δημιουργική εμπειρία διαπολιτισμικής συνεργασίας βίωσαν οι μαθητές και οι μαθήτριες του Γενικού Λυκείου Παμφίλων κατά το σχολικό έτος 2024-2025, συμμετέχοντας στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα eTwinning με τίτλο "Bridging European Cultures through Senses". Στην εκπαιδευτική αυτή δράση έλαβαν μέρος 16 μαθητές και μαθήτριες του τμήματος Β1, υπό την καθοδήγηση της φιλολόγου Βασιλείας Βρικέλλη και της καθηγήτριας Αγγλικών Μαρίας Αντωνέλλου.
Το εγκεκριμένο έργο eTwinning ξεκίνησε με πρωτοβουλία του Πρότυπου ΕΠΑ.Λ. Ξάνθης, σε συνεργασία με το Ödemiş Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi από την Τουρκία, με στόχο την ενίσχυση της ευρωπαϊκής διάστασης στην εκπαίδευση και την προώθηση της διαπολιτισμικής συνείδησης. Εκτός από το ΓΕ.Λ. Παμφίλων, στο έργο συμμετείχαν σχολεία από την Ελλάδα, την Τουρκία και την Κύπρο: το 9ο Γυμνάσιο Νίκαιας, το Λύκειο Λατσιών και το Λύκειο Ακροπόλεως στη Λευκωσία. Συνολικά, συνεργάστηκαν 16 εκπαιδευτικοί και 74 μαθητές και μαθήτριες.
Το έργο είχε στο επίκεντρό του τις πολιτιστικές ομοιότητες μεταξύ των ευρωπαϊκών –κυρίως μεσογειακών– χωρών, όπως η Ελλάδα, η Κύπρος και η Τουρκία, και την ανάδειξη της κοινής πολιτιστικής ταυτότητας μέσα από τις πέντε αισθήσεις: γεύση, όσφρηση, όραση, ακοή και αφή. Οι μαθητές ασχολήθηκαν με στοιχεία τόσο του απτού όσο και του άυλου πολιτισμού του τόπου τους, όπως μνημεία, τοπικά έθιμα, γλώσσα, μουσική και παραδοσιακή χειροτεχνία.
Μέσα από συνεργατικές δραστηριότητες, ανταλλαγή πολιτιστικών εμπειριών, τραγούδι, χορό και δημιουργικές δράσεις, οι συμμετέχοντες γνώρισαν διαφορετικούς πολιτισμούς, εντόπισαν τις ομοιότητες μεταξύ τους και ανέπτυξαν δεξιότητες σε ψηφιακό, γνωστικό και κοινωνικό επίπεδο. Το έργο συνέβαλε στην καλλιέργεια της ανεκτικότητας και του αλληλοσεβασμού, ενώ οι μαθητές συνειδητοποίησαν πως τα κοινά πολιτισμικά στοιχεία είναι περισσότερα από εκείνα που τους διαφοροποιούν.
Η δουλειά των μαθητών του ΓΕ.Λ. Παμφίλων καταγράφεται αναλυτικά στο ιστολόγιο του σχολείου, ενώ το τελικό αποτέλεσμα του έργου παρουσιάζεται στον συνεργατικό ιστότοπο που δημιουργήθηκε από όλα τα συμμετέχοντα σχολεία, προσφέροντας μια ολοκληρωμένη εικόνα της συνεργασίας και των δράσεων του προγράμματος.