«Όσοι εκπαιδευτικοί αρνούνται την αξιολόγηση δεν έχουν θέση στην δημόσια εκπαίδευση»
«Πόρτα εξόδου» στους εκπαιδευτικούς που αρνούνται την αξιολόγηση έδειξαν οι σημερινές δηλώσεις Μητσοτάκη από το Υπουργείο Παιδείας
Από το NEWSROOM Δημοσίευση 25/4/2025

Αυστηρό μήνυμα για τις διαδικασίες της αξιολόγησης και την αρνητική στάση των εκπαιδευτικών έστειλε ο πρωθυπουργός στο πλαίσιο της σημερινής του επίσκεψης στο Υπουργείο Παιδείας. Μετά το πέρας της συνάντησης με την ηγεσία του υπουργείου και την ενημέρωση για την πορεία υλοποίησης της εκπαιδευτικής πολιτικής, ο Κυριάκος Μητσοτάκης εμφανίστηκε αιχμηρός και λάβρος κατά των εκπαιδευτικών που όλο αυτό το διάστημα απέχουν συστηματικά από την αξιολόγηση.
Όπως δήλωσε «Συζητήσαμε την πορεία της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και εδώ πρέπει να είμαστε ειλικρινείς είναι μια νέα διαδικασία που δεν έχει φέρει τα προσδοκώμενα αποτελέσματα. Υπάρχει κατηγορία εκπαιδευτικών που αρνούνται επί της αρχής να αξιολογηθούν». «Αν κάποιος αρνείται επί της αρχής να αξιολογηθεί δεν πρέπει να έχει θέση στο σύστημα εκπαίδευσης» διεμήνυσε προς πάσα κατεύθυνση.
Το ζήτημα της αξιολόγησης αποτελεί βασικό σημείο διαφωνίας της εκπαιδευτικής κοινότητας. Νηπιαγωγοί, δάσκαλοι και καθηγητές αντιδρούν σθεναρά σε κάθε αξιολογική διαδικασία τονίζοντας από πλευράς τους ότι «ποιος θα μας αξιολογήσει και με βάση ποια κριτήρια, σε μια σχολική καθημερινότητα με υπερπληθώρα μαθητών ανά τμήμα, έλλειψη μέσων και προσωπικού κι άλλα προβλήματα;». Η σημερινή δήλωση του πρωθυπουργού «ανάβει φωτιές» και αναμένεται να φέρει υψηλούς τόνους και νέο γύρο αντιδράσεων από πλευράς εκπαιδευτικών.
Προσεχώς μείωση της ύλης και έμφαση στον επαγγελματικό προσανατολισμό
Παράλληλα έγινε αναφορά και στην σχεδιαζόμενη μείωση της ύλης προς όφελος των μαθητών. «Πιστεύω ότι θα πρέπει να ασχοληθούμε περισσότερο και το συζητήσαμε με την Υπουργό στο ωρολόγιο πρόγραμμα, με την ποιότητα αλλά και την ποσότητα της ύλης. Και με ικανοποίηση άκουσα ότι εξετάζονται προτάσεις από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής για μια λελογισμένη μείωση της ύλης, έτσι ώστε να δώσουμε μεγαλύτερη έμφαση στην ποιότητα και όχι στην ποσότητα» επεσήμανε ο πρωθυπουργός.
Τέλος αναφέρθηκε και στο μάθημα του επαγγελματικού προσανατολισμού για τους μαθητές της τελευταίας τάξης του Γυμνασίου. «Ένα ζήτημα το οποίο πιστεύω ότι απασχολεί όλους τους γονείς αλλά και όλα τα παιδιά που έχει να κάνει με τον επαγγελματικό προσανατολισμό και πώς μπορούμε να βοηθήσουμε τα παιδιά ενδεχομένως σε μια νεότερη ηλικία. Στην τρίτη γυμνασίου ίσως είναι η κατάλληλη εκείνη τη στιγμή να εντοπίσουμε τις κλίσεις τους, τις δεξιότητές τους και τα ενδιαφέροντά τους, ώστε να τους κατευθύνουμε ως προς το ακαδημαϊκό αλλά και το επαγγελματικό τους μέλλον» τόνισε ο πρωθυπουργός.