× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

Δεμένα για δυο μέρες τα πλοία στα λιμάνια

48ωρη Πανελλαδική Απεργία ανακοίνωσε η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία

Από το NEWSROOM Δημοσίευση 2/10/2024

Δεμένα για δυο μέρες τα πλοία στα λιμάνια
' χρόνος ανάγνωσης

Πανελλαδική προειδοποιητική απεργία για τις 22 και 23 Οκτωβρίου, με προοπτική κλιμάκωσης, ανακοίνωσε την Τετάρτη (2/10) η ΠΝΟ.

Συγκεκριμένα, σε σχετική ανακοίνωση η ΠΝΟ ανέφερε - μεταξύ άλλων - τα εξής: «Πραγματοποιήθηκε σήμερα συνάντηση μεταξύ των Διοικήσεων του ΣΕΕΝ και της ΠΝΟ. Αντικείμενο της συνάντησης, όπως και εξωδίκως είχαν ενημερωθεί, ήταν η ανανέωση και υπογραφή της Σ.Σ.Ε. Ακτοπλοϊκών Οχηματαγωγών Επιβατικών Διεθνών Πλοών & Κρουαζιεροπλοίων για το έτος 2025. Πέρα από το ποσοστό αύξησης, τέθηκαν στο τραπέζι και μια σειρά πολύ σοβαρών ζητημάτων που διέπουν το εργασιακό καθεστώς των συνάδελφων μας στις συγκεκριμένες κατηγορίες πλοίων. Δυστυχώς, η συνάντηση ναυάγησε με αποκλειστική ευθύνη της εργοδοσίας, ύστερα από την αδιάλλακτη στάση τους. Στο ποσοστό αύξησης του 12% που είχε ζητήσει η Ομοσπονδία μας, αντιπρότειναν 3% αύξηση για το 2025. Επίσης, δεν δέχτηκαν να συζητήσουν και μια σειρά άλλων προβλημάτων».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ


Ακόμα, η ΠΝΟ τόνισε: «Μετά το πέρας της συνάντησης, συνεδρίασε εκτάκτως η Εκτελεστική Επιτροπή της ΠΝΟ και αφού συζήτησε την προκλητικά αδιάλλακτη στάση της εργοδοσίας που, με διάφορα τερτίπια, οδήγησαν την διαπραγμάτευση σε αδιέξοδο, πιστεύοντας ότι με αυτό το τρόπο θα ξεφύγουν από την ικανοποίηση των απόλυτα δίκαιων αιτημάτων μας. Δεν μπορούμε να αγνοήσουμε την υψηλή κερδοφορία των εταιρειών, τα 150.000.000 ευρώ που εισπράττουν ετησίως από το κρατικό ταμείο για τις επιδοτήσεις των άγονων γραμμών, τον μποναμά που τους ετοιμάζει η κυβέρνηση για την ανανέωση και εκσυγχρονισμό του στόλου τους λόγω της περίφημης μετάβασης στη πράσινη ναυτιλία. Δεν μπορούμε να αγνοήσουμε ακόμα ότι σε όλα τα πλοία παραβιάζονται σε βάρος των ναυτεργατών ακόμα και αυτά τα ελάχιστα που περιλαμβάνονται στη ναυτεργατική νομοθεσία.

Η ΠΝΟ, στη συνέχεια, σημείωσε: «Επίσης, επισημάνθηκε ιδιαιτέρως το άθλιο καθεστώς που επιβλήθηκε από τον Νόμο 41/50 με βάση τον οποίο, στο τέλος Οκτωβρίου, απολύεται, χωρίς καν να αποζημιώνεται, το 50% του πληρώματος του ξενοδοχειακού προσωπικού, όπως επίσης και το τετράμηνο δρομολόγησης των ταχυπλόων που έχει επιφέρει σημαντικές αλλαγές στην εργασία των συναδέλφων μας, ενώ πολλούς από αυτούς τους καθιστά εποχιακούς ναυτεργάτες. Έγινε ιδιαίτερη αναφορά από αρκετά μέλη της Διοίκησης της ΠΝΟ ότι μέλη του Δ.Σ. του ΣΕΕΝ αγοράζουν πλοία αξίας δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η ανακοίνωση της ΠΝΟ για την απεργία
«Πραγματοποιήθηκε σήμερα συνάντηση μεταξύ των Διοικήσεων του ΣΕΕΝ και της ΠΝΟ. Αντικείμενο της συνάντησης, όπως και εξωδίκως είχαν ενημερωθεί, ήταν η ανανέωση και υπογραφή της Σ.Σ.Ε. Ακτοπλοϊκών Οχηματαγωγών Επιβατικών Διεθνών Πλοών & Κρουαζιεροπλοίων για το έτος 2025.

Πέρα από το ποσοστό αύξησης, τέθηκαν στο τραπέζι και μια σειρά πολύ σοβαρών ζητημάτων που διέπουν το εργασιακό καθεστώς των συνάδελφων μας στις συγκεκριμένες κατηγορίες πλοίων. Δυστυχώς, η συνάντηση ναυάγησε με αποκλειστική ευθύνη της εργοδοσίας, ύστερα από την αδιάλλακτη στάση τους. Στο ποσοστό αύξησης του 12% που είχε ζητήσει η Ομοσπονδία μας, αντιπρότειναν 3% αύξηση για το 2025. Επίσης, δεν δέχτηκαν να συζητήσουν και μια σειρά άλλων προβλημάτων.

Μετά το πέρας της συνάντησης, συνεδρίασε εκτάκτως η Εκτελεστική Επιτροπή της ΠΝΟ και αφού συζήτησε την προκλητικά αδιάλλακτη στάση της εργοδοσίας που, με διάφορα τερτίπια, οδήγησαν την διαπραγμάτευση σε αδιέξοδο, πιστεύοντας ότι με αυτό το τρόπο θα ξεφύγουν από την ικανοποίηση των απόλυτα δίκαιων αιτημάτων μας. Δεν μπορούμε να αγνοήσουμε την υψηλή κερδοφορία των εταιρειών, τα 150.000.000 ευρώ που εισπράττουν ετησίως από το κρατικό ταμείο για τις επιδοτήσεις των άγονων γραμμών, τον μποναμά που τους ετοιμάζει η κυβέρνηση για την ανανέωση και εκσυγχρονισμό του στόλου τους λόγω της περίφημης μετάβασης στη πράσινη ναυτιλία. Δεν μπορούμε να αγνοήσουμε ακόμα ότι σε όλα τα πλοία παραβιάζονται σε βάρος των ναυτεργατών ακόμα και αυτά τα ελάχιστα που περιλαμβάνονται στη ναυτεργατική νομοθεσία.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ


Επίσης, επισημάνθηκε ιδιαιτέρως το άθλιο καθεστώς που επιβλήθηκε από τον Νόμο 41/50 με βάση τον οποίο, στο τέλος Οκτωβρίου, απολύεται, χωρίς καν να αποζημιώνεται, το 50% του πληρώματος του ξενοδοχειακού προσωπικού, όπως επίσης και το τετράμηνο δρομολόγησης των ταχυπλόων που έχει επιφέρει σημαντικές αλλαγές στην εργασία των συναδέλφων μας, ενώ πολλούς από αυτούς τους καθιστά εποχιακούς ναυτεργάτες. Έγινε ιδιαίτερη αναφορά από αρκετά μέλη της Διοίκησης της ΠΝΟ ότι μέλη του Δ.Σ. του ΣΕΕΝ αγοράζουν πλοία αξίας δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ.

Στον αντίποδα όλων αυτών, οι συνάδελφοί μας είναι αντιμέτωποι με ένα δυσβάσταχτο κύμα ακρίβειας σε βασικά αγαθά διαβίωσης, ενέργεια, παιδεία, υγεία. Ειδικά οι συνάδελφοί μας που εργάζονται στα ταχύπλοα σκάφη, έρχονται αντιμέτωποι με αυτό το τερατούργημα της τετράμηνης δρομολόγησης, το οποίο εξυπηρετεί συγκεκριμένα κέντρα και όχι το επιβατικό κοινό σε ετήσια βάση και τους νησιώτες μας.

Λαμβάνοντας υπόψη όλα τα παραπάνω, η Εκτελεστική Επιτροπή ομόφωνα αποφάσισε την αποστολή εξωδίκων για την κήρυξη 48ωρης πανελλαδικής προειδοποιητικής απεργίας, με προοπτική κλιμάκωσης, στις 22 και 23 Οκτωβρίου στις παραπάνω κατηγορίες πλοίων και την αποστολή κλιμακίων σε όλα τα λιμάνια.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ


Διεκδικούμε υπογραφή ΣΣΕ με ποσοστό αύξησης 12%,

Απαιτούμε:

Κατάργηση του Νόμου 41/50

Άμεση τροποποίηση του άρθρου για τη τετράμηνη δρομολόγηση των ΕΓ/ΟΓ, ταχυπλόων πλοίων

Επιβολή επτάμηνης υποχρεωτικής δρομολόγησης

Στην πράξη και όχι στα χαρτιά χωρίς αντίκρισμα, τη μη έγκριση δρομολογίων από το Σ.Α.Σ. και τον υπουργό, ενόψει της νέας δρομολογιακής περιόδου, χωρίς την απαρέγκλιτη τήρηση της ναυτεργατικής νομοθεσίας

Στο όνομα των συμφερόντων δεν μπορεί και δεν έχει το δικαίωμα κάνεις να καταστρατηγεί τα ναυτεργατικά δικαιώματα, αλλά και να υπονομεύει μέσω αυτής της διαδικασίας την ασφάλεια και την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα. Απευθύνουμε πλατύ κάλεσμα στους ναυτεργάτες, στους νησιώτες και σε όλους τους φορείς να σταθούν δίπλα στην απόφαση της Ομοσπονδίας για να υπερασπιστούμε όλοι μαζί τα δίκαια δικαιώματά μας. Ασφαλείς θαλάσσιες μεταφορές δεν νοούνται χωρίς ναυτεργάτες με συγκροτημένα δικαιώματα».

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Γενική Συνέλευση και εκλογές στον ΕΟΣ Σάμου

Το Σαββατοκύριακο 18 και 19 Οκτωβρίοου
ΕΛΛΑΔΑ

Οι πληρωμές από ΕΦΚΑ και ΔΥΠΑ ως 17 Οκτωβρίου

Θα μοιραστούν 66,7 εκατ. ευρώ σε 51.499 δικαιούχους
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

«Στις επιχειρήσεις η διαχείριση απορριμμάτων – αναξιοποίητα τα Θέρμα»

Κριτική από τη Λαϊκή Συσπείρωση στη δημοτική αρχή Λήμνου για τη συγχώνευση της διαδημοτικής επιχείρησης και την αδράνεια στα ιαματικά λουτρά
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Παρέμβαση στη Βουλή για τα σχολεία της Λήμνου

Η Μαρία Κομνηνάκα και βουλευτές του ΚΚΕ κατέθεσαν την επιστολή του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης “Αργύριος Μοσχίδης”, ζητώντας άμεση κάλυψη κενών και αναστολή υποβαθμίσεων σχολικών μονάδων
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Λέσβος και Σάμος «σήκωσαν» το βάρος της απασχόλησης στο Βόρειο Αιγαίο

7 στις 10 νέες θέσεις εργασίας δημιουργήθηκαν στα δύο νησιά. Εποχικού χαρακτήρα και με κατεύθυνση των τουρισμό η πλειοψηφία των νέων θέσεων που δημιουργήθηκαν το πρώτο οκτάμηνο του 2025
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Αλλαγές στα δρομολόγια των πλοίων φέρνει η απεργία

Δείτε πως διαμορφώνονται οι ώρες αναχώρησης και άφιξης στα πλοία με προορισμό την Λέσβο στις 14 Οκτωβρίου
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Ο Χαράλαμπος Αθανασίου στις εκδηλώσεις για την απελευθέρωση της Λήμνου

Συνοδεία του Προέδρου της Δημοκρατίας Κωνσταντίνου Τασούλα στις επετειακές εκδηλώσεις
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

SOS από τους δασκάλους της Λήμνου για τα σχολεία του νησιού

Ζητούν μόνιμους διορισμούς, ανάκληση συγχωνεύσεων και επαρκή χρηματοδότηση, προειδοποιώντας ότι η εκπαίδευση δεν μπορεί να λειτουργεί με «μπαλώματα» και ελλείψεις
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Χρηματοδότηση 230.000 ευρώ πήρε ο Δήμος Αγίου Ευστρατίου

Με τους πόρους που δίνει το Υπουργείο Εσωτερικών θα γίνει επέκταση του αποχετευτικού δικτύου
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Παράταση των συμβάσεων για τις άγονες γραμμές

Το θέμα περιλαμβάνεται στην ημερήσια διάταξη της συνεδρίασης του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΚΟΣΜΟΣ

Η γαλλική παραγωγή κρασιού του 2025 σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα

Τα κρασοστάφυλα της φετινής χρονιάς είναι κατά 16% λιγότερα από τον μέσο όρο της τελευταίας πενταετίας
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Ερώτηση της «Νέας Δυναμικής» για τον καθαρισμό χειμάρρων στα νησιά

Μετά τις πρώτες έντονες βροχοπτώσεις, η παράταξη ζητά πλήρη ενημέρωση για τα έργα και τον σχεδιασμό