× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

Δεμένα για δυο μέρες τα πλοία στα λιμάνια

48ωρη Πανελλαδική Απεργία ανακοίνωσε η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία

Από το NEWSROOM Δημοσίευση 2/10/2024

Δεμένα για δυο μέρες τα πλοία στα λιμάνια

Πανελλαδική προειδοποιητική απεργία για τις 22 και 23 Οκτωβρίου, με προοπτική κλιμάκωσης, ανακοίνωσε την Τετάρτη (2/10) η ΠΝΟ.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συγκεκριμένα, σε σχετική ανακοίνωση η ΠΝΟ ανέφερε - μεταξύ άλλων - τα εξής: «Πραγματοποιήθηκε σήμερα συνάντηση μεταξύ των Διοικήσεων του ΣΕΕΝ και της ΠΝΟ. Αντικείμενο της συνάντησης, όπως και εξωδίκως είχαν ενημερωθεί, ήταν η ανανέωση και υπογραφή της Σ.Σ.Ε. Ακτοπλοϊκών Οχηματαγωγών Επιβατικών Διεθνών Πλοών & Κρουαζιεροπλοίων για το έτος 2025. Πέρα από το ποσοστό αύξησης, τέθηκαν στο τραπέζι και μια σειρά πολύ σοβαρών ζητημάτων που διέπουν το εργασιακό καθεστώς των συνάδελφων μας στις συγκεκριμένες κατηγορίες πλοίων. Δυστυχώς, η συνάντηση ναυάγησε με αποκλειστική ευθύνη της εργοδοσίας, ύστερα από την αδιάλλακτη στάση τους. Στο ποσοστό αύξησης του 12% που είχε ζητήσει η Ομοσπονδία μας, αντιπρότειναν 3% αύξηση για το 2025. Επίσης, δεν δέχτηκαν να συζητήσουν και μια σειρά άλλων προβλημάτων».


Ακόμα, η ΠΝΟ τόνισε: «Μετά το πέρας της συνάντησης, συνεδρίασε εκτάκτως η Εκτελεστική Επιτροπή της ΠΝΟ και αφού συζήτησε την προκλητικά αδιάλλακτη στάση της εργοδοσίας που, με διάφορα τερτίπια, οδήγησαν την διαπραγμάτευση σε αδιέξοδο, πιστεύοντας ότι με αυτό το τρόπο θα ξεφύγουν από την ικανοποίηση των απόλυτα δίκαιων αιτημάτων μας. Δεν μπορούμε να αγνοήσουμε την υψηλή κερδοφορία των εταιρειών, τα 150.000.000 ευρώ που εισπράττουν ετησίως από το κρατικό ταμείο για τις επιδοτήσεις των άγονων γραμμών, τον μποναμά που τους ετοιμάζει η κυβέρνηση για την ανανέωση και εκσυγχρονισμό του στόλου τους λόγω της περίφημης μετάβασης στη πράσινη ναυτιλία. Δεν μπορούμε να αγνοήσουμε ακόμα ότι σε όλα τα πλοία παραβιάζονται σε βάρος των ναυτεργατών ακόμα και αυτά τα ελάχιστα που περιλαμβάνονται στη ναυτεργατική νομοθεσία.

Η ΠΝΟ, στη συνέχεια, σημείωσε: «Επίσης, επισημάνθηκε ιδιαιτέρως το άθλιο καθεστώς που επιβλήθηκε από τον Νόμο 41/50 με βάση τον οποίο, στο τέλος Οκτωβρίου, απολύεται, χωρίς καν να αποζημιώνεται, το 50% του πληρώματος του ξενοδοχειακού προσωπικού, όπως επίσης και το τετράμηνο δρομολόγησης των ταχυπλόων που έχει επιφέρει σημαντικές αλλαγές στην εργασία των συναδέλφων μας, ενώ πολλούς από αυτούς τους καθιστά εποχιακούς ναυτεργάτες. Έγινε ιδιαίτερη αναφορά από αρκετά μέλη της Διοίκησης της ΠΝΟ ότι μέλη του Δ.Σ. του ΣΕΕΝ αγοράζουν πλοία αξίας δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η ανακοίνωση της ΠΝΟ για την απεργία
«Πραγματοποιήθηκε σήμερα συνάντηση μεταξύ των Διοικήσεων του ΣΕΕΝ και της ΠΝΟ. Αντικείμενο της συνάντησης, όπως και εξωδίκως είχαν ενημερωθεί, ήταν η ανανέωση και υπογραφή της Σ.Σ.Ε. Ακτοπλοϊκών Οχηματαγωγών Επιβατικών Διεθνών Πλοών & Κρουαζιεροπλοίων για το έτος 2025.

Πέρα από το ποσοστό αύξησης, τέθηκαν στο τραπέζι και μια σειρά πολύ σοβαρών ζητημάτων που διέπουν το εργασιακό καθεστώς των συνάδελφων μας στις συγκεκριμένες κατηγορίες πλοίων. Δυστυχώς, η συνάντηση ναυάγησε με αποκλειστική ευθύνη της εργοδοσίας, ύστερα από την αδιάλλακτη στάση τους. Στο ποσοστό αύξησης του 12% που είχε ζητήσει η Ομοσπονδία μας, αντιπρότειναν 3% αύξηση για το 2025. Επίσης, δεν δέχτηκαν να συζητήσουν και μια σειρά άλλων προβλημάτων.

Μετά το πέρας της συνάντησης, συνεδρίασε εκτάκτως η Εκτελεστική Επιτροπή της ΠΝΟ και αφού συζήτησε την προκλητικά αδιάλλακτη στάση της εργοδοσίας που, με διάφορα τερτίπια, οδήγησαν την διαπραγμάτευση σε αδιέξοδο, πιστεύοντας ότι με αυτό το τρόπο θα ξεφύγουν από την ικανοποίηση των απόλυτα δίκαιων αιτημάτων μας. Δεν μπορούμε να αγνοήσουμε την υψηλή κερδοφορία των εταιρειών, τα 150.000.000 ευρώ που εισπράττουν ετησίως από το κρατικό ταμείο για τις επιδοτήσεις των άγονων γραμμών, τον μποναμά που τους ετοιμάζει η κυβέρνηση για την ανανέωση και εκσυγχρονισμό του στόλου τους λόγω της περίφημης μετάβασης στη πράσινη ναυτιλία. Δεν μπορούμε να αγνοήσουμε ακόμα ότι σε όλα τα πλοία παραβιάζονται σε βάρος των ναυτεργατών ακόμα και αυτά τα ελάχιστα που περιλαμβάνονται στη ναυτεργατική νομοθεσία.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ


Επίσης, επισημάνθηκε ιδιαιτέρως το άθλιο καθεστώς που επιβλήθηκε από τον Νόμο 41/50 με βάση τον οποίο, στο τέλος Οκτωβρίου, απολύεται, χωρίς καν να αποζημιώνεται, το 50% του πληρώματος του ξενοδοχειακού προσωπικού, όπως επίσης και το τετράμηνο δρομολόγησης των ταχυπλόων που έχει επιφέρει σημαντικές αλλαγές στην εργασία των συναδέλφων μας, ενώ πολλούς από αυτούς τους καθιστά εποχιακούς ναυτεργάτες. Έγινε ιδιαίτερη αναφορά από αρκετά μέλη της Διοίκησης της ΠΝΟ ότι μέλη του Δ.Σ. του ΣΕΕΝ αγοράζουν πλοία αξίας δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ.

Στον αντίποδα όλων αυτών, οι συνάδελφοί μας είναι αντιμέτωποι με ένα δυσβάσταχτο κύμα ακρίβειας σε βασικά αγαθά διαβίωσης, ενέργεια, παιδεία, υγεία. Ειδικά οι συνάδελφοί μας που εργάζονται στα ταχύπλοα σκάφη, έρχονται αντιμέτωποι με αυτό το τερατούργημα της τετράμηνης δρομολόγησης, το οποίο εξυπηρετεί συγκεκριμένα κέντρα και όχι το επιβατικό κοινό σε ετήσια βάση και τους νησιώτες μας.

Λαμβάνοντας υπόψη όλα τα παραπάνω, η Εκτελεστική Επιτροπή ομόφωνα αποφάσισε την αποστολή εξωδίκων για την κήρυξη 48ωρης πανελλαδικής προειδοποιητικής απεργίας, με προοπτική κλιμάκωσης, στις 22 και 23 Οκτωβρίου στις παραπάνω κατηγορίες πλοίων και την αποστολή κλιμακίων σε όλα τα λιμάνια.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ


Διεκδικούμε υπογραφή ΣΣΕ με ποσοστό αύξησης 12%,

Απαιτούμε:

Κατάργηση του Νόμου 41/50

Άμεση τροποποίηση του άρθρου για τη τετράμηνη δρομολόγηση των ΕΓ/ΟΓ, ταχυπλόων πλοίων

Επιβολή επτάμηνης υποχρεωτικής δρομολόγησης

Στην πράξη και όχι στα χαρτιά χωρίς αντίκρισμα, τη μη έγκριση δρομολογίων από το Σ.Α.Σ. και τον υπουργό, ενόψει της νέας δρομολογιακής περιόδου, χωρίς την απαρέγκλιτη τήρηση της ναυτεργατικής νομοθεσίας

Στο όνομα των συμφερόντων δεν μπορεί και δεν έχει το δικαίωμα κάνεις να καταστρατηγεί τα ναυτεργατικά δικαιώματα, αλλά και να υπονομεύει μέσω αυτής της διαδικασίας την ασφάλεια και την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα. Απευθύνουμε πλατύ κάλεσμα στους ναυτεργάτες, στους νησιώτες και σε όλους τους φορείς να σταθούν δίπλα στην απόφαση της Ομοσπονδίας για να υπερασπιστούμε όλοι μαζί τα δίκαια δικαιώματά μας. Ασφαλείς θαλάσσιες μεταφορές δεν νοούνται χωρίς ναυτεργάτες με συγκροτημένα δικαιώματα».

ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ
Tο stonisi.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΕΛΛΑΔΑ

H ΕΣΗΕΠΗΝ αποχαιρετά τον Νίκο Ψιλάκη

Έφυγε πρόωρα από τη ζωή
ΚΟΣΜΟΣ

Στους 211 οι νεκροί από τις πλημμύρες στην Ισπανία

Συνεχίζεται η αναζήτηση των αγνοουμένων. Σοκάρει ο απολογισμός που έκανε η Ισπανική κυβέρνηση
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Το «πρασίνισμα» θα κάνει πιο ακριβές τις θαλάσσιες μεταφορές

Μείωση του ΑΕΠ των νησιών κατά 650 εκατ. ευρώ ως το 2031 βλέπει μελέτη που εκπόνησε το ΙΟΒΕ και έδωσε στην δημοσιότητα ο Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΕΛΛΑΔΑ

Έρχεται μείωση εισφορών από την 1/1/2025

Τι κερδίζουν οι εργαζόμενοι και τι οι επιχειρήσεις
ΚΟΣΜΟΣ

Όχι στην υποβάθμιση λέει η Λήμνος

Ομόφωνο ψήφισμα διαμαρτυρίας από το Δημοτικό Συμβούλιο του νησιού. Σειρά άκαρπων διαβουλεύσεων και παρεμβάσεων για το καυτό θέμα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Λήμνου και του Αη Στράτη με το Λαύριο
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΚΟΣΜΟΣ

Επιστροφή στα μετρητά για Σουηδούς και Νορβηγούς

Κυβερνητικές συστάσεις στους πολίτες να κρατούν ένα ποσό χρημάτων σε μετρητά για περιπτώσεις όπου δεν θα λειτουργούν τα συστήματα ηλεκτρονικών πληρωμών
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Χάθηκαν 2.787 θέσεις εργασίας στο Βόρειο Αιγαίο τον Σεπτέμβριο

Το τέλος της τουριστικής σεζόν μειώνει τις θέσεις εργασίας και δείχνει την μεγάλη εξάρτηση των νησιωτικών οικονομιών από την τουριστική κίνηση
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΕΛΛΑΔΑ

ΕΦΚΑ και ΔΥΠΑ θα καταβάλουν 67.788.737 ευρώ

Θα πληρωθούν από 4 έως 8 Νοεμβρίου σε περισσότερους από 79.000 δικαιούχους
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

«Σε απομόνωση η Λήμνος και ο Αγιος Ευστράτιος»

Ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ Παναγιώτης Δουδωνής καταγγέλλει την αποκοπή των νησιών από την πρωτεύουσα, τονίζοντας τις σοβαρές συνέπειες για τους κατοίκους και ζητώντας άμεση επίλυση του προβλήματος
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Ενιαίος φορέας διαχείρισης αποβλήτων για όλο το Βόρειο Αιγαίο

Ψηφίστηκε το νομοσχέδιο του υπουργείου Περιβάλλοντος που συγχωνεύει τη ΔΙΑΝΟΧ με τη ΔΕΔΑΠΑΛ
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Η δημογραφία των επιχειρήσεων του Βορείου Αιγαίου

Το 2022, την χρονιά μετά την πανδημία, δημιουργήθηκαν στο Βόρειο Αιγαίο 1.161 επιχειρήσεις
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΕΛΛΑΔΑ

Έρχονται οι πολυπόθητες βροχές

Ο Σάκης Αρναουτογλου στην πρόβλεψη του έφερε τα ευχάριστα νέα