Η Μαρία Κομνηνάκα και άλλοι βουλευτές του ΚΚΕ κατέθεσαν ως ΑΝΑΦΟΡΑ την Επιστολή του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λήμνου “Αργύριος Μοσχίδης”, στην οποία ζητούν μεταξύ άλλων να μην πραγματοποιηθεί καμία συγχώνευση τμημάτων και υποβάθμιση Δημοτικών Σχολείων στην Λήμνο, να καλυφθούν όλα τα κενά σε εκπαιδευτικούς και να στελεχωθούν τα τμήματα ένταξης.
Η επιστολή των εκπαιδευτικών της Λήμνου αναφέρει:
«Με χειρότερους όρους για εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές, ξεκίνησε η νέα σχολική χρονιά. Το Υπουργείο Παιδείας από το καλοκαίρι προχώρησε στο μεγαλύτερο κύμα συγχωνεύσεων μετά την υπουργό της φωτοτυπίας – την κα Διαμαντοπούλου – επιχειρώντας να βάλει λουκέτο σε εκατοντάδες τμήματα σχολείων, να περικόψει προσλήψεις. Βάζει τη μόρφωση των μαθητών στο ζύγι του κόστους.
Οι επικοινωνιακές εξαγγελίες για το «ψηφιακό σχολείο», οι «11 τομές» (τα κινητά στην τσάντα, ο κανονισμός λειτουργίας, οι ψηφιακές πλατφόρμες, το πολλαπλό βιβλίο), όχι μόνο δεν ανταποκρίνονται στις πραγματικές ανάγκες των εκπαιδευτικών και των μαθητών μας, αλλά στην ουσία προσπαθούν να κρύψουν τα εκρηκτικά προβλήματα που έχουν συσσωρευθεί με ευθύνη όλων των κυβερνήσεων στα σχολεία.
Η πολιτική αυτή αντανακλάται σε μεγάλο βαθμό και στα σχολεία της Λήμνου και του Αγίου Ευστρατίου. Δεν φτάνουν οι αντιπαιδαγωγικές συγχωνεύσεις και υποβαθμίσεις δημοτικών σχολείων στα πλαίσια της «εξοικονόμησης» εκπαιδευτικών τις οποίες έχουμε καταγγείλει ως Σύλλογος από το καλοκαίρι, αλλά υπάρχουν και πολλά κενά σε εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων στα περισσότερα σχολεία της Λήμνου. Χαρακτηριστική είναι η παντελής έλλειψη εκπαιδευτικού Θεατρικής Αγωγής στα σχολεία της Λήμνου.
Υπάρχουν επίσηςκενά σε εκπαιδευτικούς παράλληλης στήριξης και τμημάτων ένταξης, σχολικούς νοσηλευτές και ψυχολόγους.
Χαρακτηριστικές είναι περιπτώσεις του Δημοτικού Σχολείου Νέας Κούταληςόπου είναι κλειστό το ολοήμερο τμήμα του σχολείου, το Τμήμα Ένταξης και η τάξη Υποδοχής Αλλοδαπών μαθητών, του Δημοτικού Σχολείου Κοντοπουλίου όπου είναι κλειστό το Τμήμα Ένταξης, του Δημοτικού Σχολείου Κάσπακαόπου είναι κλειστό το εργαστήριο πληροφορικής λόγω έλλειψης εκπαιδευτικού πληροφορικής (αυτό είναι το «ψηφιακό σχολείο» της κυβέρνησης!).
Προχωρούν με απόφαση Υπουργείου Παιδείας και Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Βορείου Αιγαίου την υποβάθμιση του 1ου Δημοτικού Σχολείου Μύρινας σταδιακά ως 6/θέσιου (φέτος το υποβάθμισαν σε 8/θέσιο), με τη δικαιολογία ίδρυσης ενός νέου 4ου Δημοτικού σχολείου στη Μύρινα, τη στιγμή που δεν έχουν κάνει καμιά ενέργεια γι’ αυτό! Κοροϊδεύουν ωμά γονείς και εκπαιδευτικούς!
Καταγγέλλουμε την υποβάθμιση των εκπαιδευτικών ειδικοτήτων και κυρίως αυτών των καλλιτεχνικών μαθημάτων από το Υπουργείο Παιδείας και τις Διευθύνσεις. Αντί να διορίσουν εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων, πιέζουν τις δασκάλες και τους δασκάλους να διδάξουν τα μαθήματα των ειδικοτήτων από τις ώρες που τους περισσεύουν, αντί να κάνουν ενισχυτική διδασκαλία, δηλαδή δωρεάν φροντιστήριο σε μαθητές που έχουν ανάγκη μέσα στο δημόσιο σχολείο.
Μας πηγαίνουν πίσω 60 χρόνια, τότε που ο δάσκαλος δίδασκε ιχνογραφία, χειροτεχνία και ωδική!
Η πολιτική τους είναι «εξοικονόμηση» εκπαιδευτικών και οι γονείς να βάζουν βαθιά το χέρι στην τσέπη για φροντιστήρια για τα παιδιά τους και δραστηριότητες καλλιτεχνικών μαθημάτων σε ιδιώτες, από την ηλικία του δημοτικού!
Παράλληλα συνεχίζονται και φέτος τα προβλήματα με την ασφαλή και δωρεάν μεταφορά των μαθητών στα σχολεία, καθώς και τα κτιριακά προβλήματα των νηπιαγωγείων και δημοτικών σχολείων της Λήμνου.
Χαιρετίζουμε τις μαζικές κινητοποιήσεις εκπαιδευτικών, γονιών και μαθητών σε κάθε γωνιά της Ελλάδας και στη Λήμνο, σε δ/νσεις εκπαίδευσης, σε περιφερειακές δ/νσεις και στο Υπουργείο Παιδείας, απέναντι στην ολομέτωπη επίθεση που έχει εξαπολύσει η κυβέρνηση χτυπώντας τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας αλλά και τα εργασιακά μας δικαιώματα. Αυτές οι κινητοποιήσεις πρέπει το επόμενο διάστημα να πυκνώσουν, να δυναμώσουν, να αποκτήσουν μαζικότητα και κοινό βηματισμό με τους γονείς και τους υπόλοιπους εργαζόμενους.
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ: