Η Κοινότητα Ιππείου αντιδρά στην κατάργηση ολιγομελών τμημάτων της Γ` Λυκείου
Μαθητές από επτά χωριά καλούνται να μετακινηθούν σε απομακρυσμένα σχολεία
Από το NEWSROOM Δημοσίευση 20/9/2024

Η Κοινότητα Ιππείου εκφράζει έντονη διαμαρτυρία για την αιφνιδιαστική απόφαση κατάργησης ολιγομελών τμημάτων της Γ' Λυκείου στο Γενικό Λύκειο (ΓΕΛ) Ιππείου, κίνηση που έχει προκαλέσει αναστάτωση στην τοπική κοινωνία. Σύμφωνα με την απόφαση, οι μαθητές των Ανθρωπιστικών και Σπουδών Υγείας καλούνται να μετακινηθούν σε σχολεία άλλων περιοχών, γεγονός που δημιουργεί σοβαρές ανησυχίες για την εκπαιδευτική και προσωπική τους πρόοδο.
Το ΓΕΛ Ιππείου, το οποίο εξυπηρετεί μαθητές από επτά χωριά της περιοχής (Ίππειος, Συκούντα, Κεραμειά, Κάτω Τρίτος, Ασώματος, Λάμπου Μύλοι, Μυχού), διαδραματίζει κομβικό ρόλο στην τοπική εκπαίδευση.
Παρά την γεωγραφική διασπορά των χωριών αυτών και τη μεγάλη χιλιομετρική απόσταση που τα χωρίζει, το σχολείο έχει καταφέρει να διατηρήσει την ποιότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας, με πλήρη επάρκεια σε καθηγητές όλων των ειδικοτήτων (Ανθρωπιστικών, Θετικών και Οικονομικών σπουδών). Επιπλέον, η επιτυχία των μαθητών του στις πανελλαδικές εξετάσεις όλα αυτά τα χρόνια καταδεικνύει την ισχυρή του παρουσία στον εκπαιδευτικό τομέα, ενώ η συμμετοχή του σε δράσεις της τοπικής κοινωνίας υπογραμμίζει τη σύνδεση και την αλληλεπίδρασή του με αυτήν.
Ωστόσο, η ξαφνική απόφαση για την κατάργηση των ολιγομελών τμημάτων της Γ' Λυκείου, μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς και ενώ όλα τα εκπαιδευτικά κενά είχαν καλυφθεί, έχει πυροδοτήσει προβληματισμό.
Οι μαθητές που φοιτούν στα τμήματα αυτά υποχρεούνται να αλλάξουν σχολικό περιβάλλον σε μία ιδιαίτερα κρίσιμη περίοδο για τη μελλοντική τους πορεία. Τα σχολεία στα οποία καλούνται να μετακινηθούν βρίσκονται σε μεγάλη απόσταση από τον τόπο κατοικίας τους, γεγονός που προσθέτει επιπλέον άγχη και δυσκολίες, τόσο για την εκπαιδευτική τους απόδοση όσο και για την οργάνωση της οικογενειακής τους ζωής.
Η Κοινότητα Ιππείου ζητά την άμεση άρση του μέτρου αυτού, χαρακτηρίζοντάς το αιφνιδιαστικό και διαταρακτικό για την ομαλή λειτουργία του σχολείου. Όπως υποστηρίζουν οι κάτοικοι και οι εκπαιδευτικοί της περιοχής, η απόφαση αυτή δεν λαμβάνει υπόψη τις ιδιαιτερότητες της τοπικής κοινωνίας και τις εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών, οι οποίοι κινδυνεύουν να πληγούν ανεπανόρθωτα τόσο στην ακαδημαϊκή τους πορεία όσο και στην ψυχολογική τους ευημερία.
Η κοινότητα συνεχίζει να αγωνίζεται για την ανατροπή της απόφασης, τονίζοντας την ανάγκη διατήρησης των ολιγομελών τμημάτων και την εξασφάλιση ισότιμης πρόσβασης των μαθητών σε ποιοτική εκπαίδευση, χωρίς γεωγραφικούς ή κοινωνικούς αποκλεισμούς.