× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

Όχι πλαφόν στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων λέει ο Στυλιανίδης

Στα 154 εκατομμύρια ευρώ οι κρατικές δαπάνες για τις άγονες γραμμές

Από το NEWSROOM Δημοσίευση 29/7/2024

Όχι πλαφόν στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων λέει ο Στυλιανίδης

Αρνητικός ήταν ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στην επιβολή πλαφόν στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων. Απαντώντας σε ερώτηση στην Βουλή τόνισε πως οι κοινοτικοί κανονισμοί δεν επιτρέπουν την επιβολή πλαφόν. Χαρακτηριστικά ο υπουργός σημείωσε «Την ίδια στιγμή με την ιδιότητα μου ως πρώην Επίτροπος της Ευρωπαϊκής Ένωσης έκανα κρούσεις στην DG Competition και σας ομολογώ ότι είναι απογοητευτικές οι ενδείξεις για να μπορέσω να προχωρήσω ή εγώ ή ο Υπουργός Οικονομικών σε πλαφόν».

Επιπρόσθετα χαρακτήρισε ως καθοριστική τη συμβολή του Παρατηρητηρίου Τιμών, το οποίο σχεδιάζεται προσεκτικά και τις προσεχείς ημέρες θα λειτουργήσει πλήρως και δημόσια. Κατέθεσε μάλιστα στα Πρακτικά και πρόσφατη Έκθεση, που έχει τη μορφή Εβδομαδιαίου Δελτίου Τύπου, στην οποία καταγράφονται οι μέσες εβδομαδιαίες τιμές ναύλων και οι μέγιστες τιμές αυτών σε ενδεικτικές συνδέσεις, για το διάστημα από 03 Ιουνίου 2024 έως 09 Ιουνίου 2024. Επίσης ο υπουργός υποστήριξε πως οι τιμές στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι σταθερές και ελαφρά μειούμενες στα εισιτήρια των συμβατικών πλοίων ενώ είναι αυξημένες στα ταχύπλοα και στις ενδονησιωτικές συνδέσεις. Σε ότι αφορά τις δαπάνες του κρατικού προϋπολογισμού για τις άγονες γραμμές ανέφερε πως αυξήθηκαν από τα 90 εκατ. ευρώ σε 154 εκατ. ευρώ το 2024. Ο Υπουργός παρατήρησε πάντως πως από πλευράς συνθηκών ανταγωνισμού η ελληνική αγορά δεν ανήκει ακόμα στις ώριμες αγορές. Όπως επισήμανε «είναι παρατηρημένο εδώ και πολλά χρόνια πως σε όλους τους διαγωνισμούς δεν προσέρχονται ξένες εταιρείες. Αυτό συμβαίνει λόγω μικρών περιθωρίων για κέρδος, αλλά και λόγω της ιδιαιτερότητας και των απαιτήσεων των ελληνικών θαλασσών».

Ο κ. Στυλιανίδης ανακοίνωσε επίσης ότι είναι σε επαφή με τις ακτοπλοϊκές εταιρείες προκειμένου να επεκτείνουν τις ειδικές εκπτώσεις και προσφορές. Όπως δήλωσε, «γίνεται παράλληλα διαπραγμάτευση με το Υπουργείο Οικονομικών προκειμένου να εναρμονιστεί ο ΦΠΑ που επιβάλλεται στα Ιδιωτικής Χρήσης οχήματα και στις μηχανές, με βάση την Ευρωπαϊκή Οδηγία 2022/542». Αναφέρθηκε μάλιστα και στην πρόσφατη επιστολή που απηύθυνε στην Επιτροπή Ανταγωνισμού, με την οποία ζήτησε στενότερη συνεργασία και τη διερεύνηση συγκεκριμένης καταγγελίας για ενδεχόμενη παράνομη συμπεριφορά (εναρμονισμένες πρακτικές κ.α.).

Ο κ. Στυλιανίδης δήλωσε ότι οι εταιρείες έχουν υποχρέωση ενημέρωσης του Υπουργείου, εντός 3 ημερών, για κάθε αναπροσαρμογή των τιμών και για την εφαρμογή των ανώτατων τιμών στις άγονες γραμμές. Στα πλαίσια δε του ελέγχου της υποχρέωσής τους αυτής από 01 Ιουνίου 24 έως 19 Ιουλίου 2024 έγιναν 1.456 έλεγχοι και βεβαιώθηκαν 21 περιπτώσεις αντικανονικότητας.

Και κατέληξε: «Οφείλουμε να λειτουργούμε μέσα στα πλαίσια των ευρωπαϊκών οδηγιών και της ευρωπαϊκής νομοθεσίας. Είμαι μιας γενιάς που έζησε τι σημαίνει σοβιετικό μοντέλο και υπαρκτός σοσιαλισμός. Υπάρχει ενδεχόμενο αν περάσουμε σε μια τέτοια λογική και να έχουμε πλαφόν για όλα, να καταλήξουμε να ελέγχουμε την αισχροκέρδεια αλλά να μην έχουμε προϊόντα. Κι εγώ ως Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής δεν θέλω ποτέ να δω νησιά να μην έχουν διασυνδεσιμότητα ούτε με την ηπειρωτική Ελλάδα αλλά ούτε και με τα άλλα νησιά».

ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ
Tο stonisi.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Η ανάδειξη της φυσικής κληρονομιάς και η τοπική ανάπτυξη πάνε μαζί

Μια ενδιαφέρουσα ημερίδα διοργάνωσαν η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου και το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Απολιθωμένου Δάσους Λέσβου όπου παρουσίασαν τις δράσεις προώθησης του εναλλακτικού τουρισμού που έχουν χρηματοδοτηθεί από το ΠΕΠ Βορείου Αιγαίου
ΑΓΡΟΤΕΣ

Μεγάλο ζήτηση για χρηματοδότηση ομάδων παραγωγών

Κατατέθηκαν 247 προτάσεις με προϋπολογισμό 52,3 εκατ. ευρώ
ΕΛΛΑΔΑ

Η Lidl Ελλάς αυξάνει τον κατώτατο μισθό στα 1.050€ για τους εργαζομένους της

Επιπλέον, η εταιρεία προχωρά σε ενίσχυση του εισοδήματος της ομάδας της με επιπρόσθετες παροχές 5,5 εκατομμύρια ευρώ.
ΑΓΟΡΑ

Το Φυλλάδιο Lidl έχει βγει

Υψηλή ποιότητα, μοναδική φρεσκάδα και πάντα χαμηλές τιμές!
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Δριμεία επίθεση Σινάνη σε Στυλιανίδη

«Ο – καθ' ομολογίαν – υπό αποχώρηση Υπουργός» είναι η φράση που χρησιμοποιεί ο Δήμαρχος του Άη Στράτη για τον υπουργό Ναυτιλίας
ΕΛΛΑΔΑ

Οι πληρωμές από ΕΦΚΑ, ΔΥΠΑ έως 21 Φεβρουαρίου

Θα καταβληθούν 74,3 εκατ. ευρώ σε περισσότερους από 95.000 δικαιούχους
ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Στην 18η θέση στις διεθνείς αφίξεις η Λέσβος

Το Βόρειο Αιγαίο βλέπει την τουριστική ανάπτυξη από μακριά...- Αποκαλυπτικά στοιχεία από την ανάλυση του ΙΝΣΕΤΕ των διεθνών αεροπορικών αφίξεων 2023 – 2024
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

«Τάλως» και «Θαλασσίτης» θα πάνε Καβάλα

Υποσχέσεις για προέκταση των δρομολογίων των οχηματαγωγών πλοίων από Μυτιλήνη σε Λήμνο - Καβάλα ή Θεσσαλονίκη
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΕΛΛΑΔΑ

Χωρίς ουσιαστικό αποτέλεσμα η συνάντηση αγροτών – υπουργών

Αμετακίνητη η κυβέρνηση στις θέσεις και τα μέτρα που ήδη έχει ανακοινώσει. Μεγάλη σύσκεψη των αγροτών το Σάββατο στο μπλόκο της Γυρτώνης
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΚΟΣΜΟΣ

Τουρκία: Ιδιότυπο μπλόκο στις εξαγωγές ελαιολάδου

Ξεπερνούν τους 450.000 τόνους οι ποσότητες ελαιολάδου που βρίσκονται στις δεξαμενές των ελαιουργείων
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Λήμνος ‑ Αη Στράτης: Χωρίς τέλος η ακτοπλοϊκή ταλαιπωρία

Ευτυχώς που υπάρχει και το Νήσος Σάμος για να σώσει την κατάσταση. Άκαρπη η συνάντηση των φορέων της Λήμνου με την ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας.Έκτακτο δρομολόγιο από Μυτιλήνη προς Λήμνο – Καβάλα
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΑΓΟΡΑ

Ρεκόρ επισκεπτών και το 2024 στο Μουσείο «Ο κόσμος του ούζου»

Οι επισκέπτες του είχαν την ευκαιρία να ζήσουν από κοντά την ιστορία και την παράδοση στη γενέτειρα του Ούζου Πλωμαρίου