× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

Όχι πλαφόν στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων λέει ο Στυλιανίδης

Στα 154 εκατομμύρια ευρώ οι κρατικές δαπάνες για τις άγονες γραμμές

Από το NEWSROOM Δημοσίευση 29/7/2024

Όχι πλαφόν στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων λέει ο Στυλιανίδης

Αρνητικός ήταν ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στην επιβολή πλαφόν στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων. Απαντώντας σε ερώτηση στην Βουλή τόνισε πως οι κοινοτικοί κανονισμοί δεν επιτρέπουν την επιβολή πλαφόν. Χαρακτηριστικά ο υπουργός σημείωσε «Την ίδια στιγμή με την ιδιότητα μου ως πρώην Επίτροπος της Ευρωπαϊκής Ένωσης έκανα κρούσεις στην DG Competition και σας ομολογώ ότι είναι απογοητευτικές οι ενδείξεις για να μπορέσω να προχωρήσω ή εγώ ή ο Υπουργός Οικονομικών σε πλαφόν».

Επιπρόσθετα χαρακτήρισε ως καθοριστική τη συμβολή του Παρατηρητηρίου Τιμών, το οποίο σχεδιάζεται προσεκτικά και τις προσεχείς ημέρες θα λειτουργήσει πλήρως και δημόσια. Κατέθεσε μάλιστα στα Πρακτικά και πρόσφατη Έκθεση, που έχει τη μορφή Εβδομαδιαίου Δελτίου Τύπου, στην οποία καταγράφονται οι μέσες εβδομαδιαίες τιμές ναύλων και οι μέγιστες τιμές αυτών σε ενδεικτικές συνδέσεις, για το διάστημα από 03 Ιουνίου 2024 έως 09 Ιουνίου 2024. Επίσης ο υπουργός υποστήριξε πως οι τιμές στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι σταθερές και ελαφρά μειούμενες στα εισιτήρια των συμβατικών πλοίων ενώ είναι αυξημένες στα ταχύπλοα και στις ενδονησιωτικές συνδέσεις. Σε ότι αφορά τις δαπάνες του κρατικού προϋπολογισμού για τις άγονες γραμμές ανέφερε πως αυξήθηκαν από τα 90 εκατ. ευρώ σε 154 εκατ. ευρώ το 2024. Ο Υπουργός παρατήρησε πάντως πως από πλευράς συνθηκών ανταγωνισμού η ελληνική αγορά δεν ανήκει ακόμα στις ώριμες αγορές. Όπως επισήμανε «είναι παρατηρημένο εδώ και πολλά χρόνια πως σε όλους τους διαγωνισμούς δεν προσέρχονται ξένες εταιρείες. Αυτό συμβαίνει λόγω μικρών περιθωρίων για κέρδος, αλλά και λόγω της ιδιαιτερότητας και των απαιτήσεων των ελληνικών θαλασσών».

Ο κ. Στυλιανίδης ανακοίνωσε επίσης ότι είναι σε επαφή με τις ακτοπλοϊκές εταιρείες προκειμένου να επεκτείνουν τις ειδικές εκπτώσεις και προσφορές. Όπως δήλωσε, «γίνεται παράλληλα διαπραγμάτευση με το Υπουργείο Οικονομικών προκειμένου να εναρμονιστεί ο ΦΠΑ που επιβάλλεται στα Ιδιωτικής Χρήσης οχήματα και στις μηχανές, με βάση την Ευρωπαϊκή Οδηγία 2022/542». Αναφέρθηκε μάλιστα και στην πρόσφατη επιστολή που απηύθυνε στην Επιτροπή Ανταγωνισμού, με την οποία ζήτησε στενότερη συνεργασία και τη διερεύνηση συγκεκριμένης καταγγελίας για ενδεχόμενη παράνομη συμπεριφορά (εναρμονισμένες πρακτικές κ.α.).

Ο κ. Στυλιανίδης δήλωσε ότι οι εταιρείες έχουν υποχρέωση ενημέρωσης του Υπουργείου, εντός 3 ημερών, για κάθε αναπροσαρμογή των τιμών και για την εφαρμογή των ανώτατων τιμών στις άγονες γραμμές. Στα πλαίσια δε του ελέγχου της υποχρέωσής τους αυτής από 01 Ιουνίου 24 έως 19 Ιουλίου 2024 έγιναν 1.456 έλεγχοι και βεβαιώθηκαν 21 περιπτώσεις αντικανονικότητας.

Και κατέληξε: «Οφείλουμε να λειτουργούμε μέσα στα πλαίσια των ευρωπαϊκών οδηγιών και της ευρωπαϊκής νομοθεσίας. Είμαι μιας γενιάς που έζησε τι σημαίνει σοβιετικό μοντέλο και υπαρκτός σοσιαλισμός. Υπάρχει ενδεχόμενο αν περάσουμε σε μια τέτοια λογική και να έχουμε πλαφόν για όλα, να καταλήξουμε να ελέγχουμε την αισχροκέρδεια αλλά να μην έχουμε προϊόντα. Κι εγώ ως Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής δεν θέλω ποτέ να δω νησιά να μην έχουν διασυνδεσιμότητα ούτε με την ηπειρωτική Ελλάδα αλλά ούτε και με τα άλλα νησιά».

ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ
Tο stonisi.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Μυτιλήνη: 16.563 οι αφίξεις τουριστών με τσάρτερ τον Αύγουστο

Σχεδόν οι μισοί τουρίστες της Λέσβου ήταν από Αγγλία και Ολλανδία
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΑΓΟΡΑ

«Μας απέκλεισαν από τις εκλογές του Εμπορικού Συλλόγου»

Η παράταξη «Αγωνιστική Συνεργασία Εμπόρων Μυτιλήνης», εξέδωσε ανακοίνωση όπου καταγγέλει τη διοίκηση του Εμπορικού Συλλόγου για τακτικές αποκλεισμού και άρνησης εγγραφής στα μητρώα του
ΑΓΡΟΤΕΣ

Την τελευταία στιγμή ανακοινώθηκε η παράταση από τον ΟΠΕΚΕΠΕ

Δείτε εδώ μέχρι πότε μπορούν να κατατεθούν οι ενιαίες αιτήσεις ενίσχυσης των αγροτών
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

«Ενέργειες που ανακόπτουν το τουριστικό κύμα από Τουρκία είναι επιζήμιες»

Δήλωση του Περιφερειάρχη Βορείου Αιγαίου Κώστα Μουτζούρη για την αναστάτωση που έχει προκληθεί τις τελευταίες ημέρες με το χαράτσι των πέντε ευρώ
ΕΛΛΑΔΑ

Έρχονται αυξήσεις στις ασφαλιστικές εισφορές των αυτοαπασχολούμενων

Διαβάστε εδώ τί αλλάζει από 1 Ιανουαρίου του 2025
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Μεγάλες ζημιές για τους μαστιχοπαραγωγούς της Χίου

Η λιγοστή βροχή έκανε πολύ μεγάλη ζημιά
ΕΛΛΑΔΑ

Ζημιές ανακοίνωσε η Group Attica για το πρώτο εξάμηνο του 2024

Αιτία των ζημιών αποτελεί η επίδραση των οικονομικών αποτελεσμάτων της ΑΝΕΚ στο συνολικό οικονομικό αποτέλεσμα του ομίλου
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Απαιτούνται περισσότεροι ναυαγοσώστες για το καλοκαίρι του 2025 στη Λέσβο

Πονοκέφαλος η πρόσληψή τους, αλλά και αναγκαιότητα στις πολυσύχναστες παραλίες του νησιού
ΓΕΥΣΗ

Ολοκληρώθηκε ο τρύγος στους βιολογικούς αμπελώνες του Οινοφόρου

«Παρά τις δύσκολες κλιματολογικές συνθήκες η ποιότητα των σταφυλιών ήταν εξαιρετική»
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΑΓΡΟΤΕΣ

Τρελά κέρδη για τους εμπόρους ελαιολάδου

Αλλά οι χονδρικές τιμές τον Αύγουστο του 2024 έχουν υποχωρήσει κάτω από τα επίπεδα του Αυγούστου του 2023
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΕΛΛΑΔΑ

Ξεκίνησαν οι αιτήσεις για το ειδικό εποχικό βοήθημα

Το Σάββατο 30 Νοεμβρίου η τελευταία ημέρα υποβολής αιτήσεων από τους δικαιούχους