× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

Στο απροχώρητο το κυκλοφοριακό της Μυτιλήνης

Παρέμβαση της ομάδας «Παρκάρω σαν ηλίθιος»

Από το NEWSROOM Δημοσίευση 13/3/2024

Στο απροχώρητο το κυκλοφοριακό της Μυτιλήνης
' χρόνος ανάγνωσης

Επιστολή για την κυκλοφοριακή πραγματικότητα στην πόλη της Μυτιλήνης στέλνει η διαδικτυακή ομάδα «Παρκάρω σαν ηλίθιος», η οποία ασχολείται εδώ και 8 χρόνια με το θέμα.

Τα μέλη της ομάδας θεωρούν πως η κατάσταση έχει φτάσει πια σε τέτοιο σημείο, που είναι αναγκαία και επιτακτική η - όσο το δυνατόν μεγαλύτερη - ανάδειξη του θέματος και η εκκίνηση ενός ουσιαστικού διαλόγου με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αυτή τη στιγμή, η κατάσταση στους δρόμους της πόλης μας μπορεί να περιγραφεί μόνο με λέξεις όπως ΑΣΥΔΟΣΙΑ, ΑΝΟΜΙΑ, ΑΔΙΑΦΟΡΙΑ, ΑΘΛΙΟΤΗΤΑ - και αυτές είναι μόνο οι λέξεις από άλφα… 

Επί σειρά ετών, η ΕΠΙΛΟΓΗ των δημοτικών αρχών να ΜΗΝ ασχολούνται με το κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης, έδωσε μορφή σε αυτό το τερατούργημα που παρατηρούμε καθημερινά να γιγαντώνεται στους δρόμους της πόλης. 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τι να πρωτοσχολιάσει κανείς… 

Αδυναμία εφαρμογής ακόμη και των απλούστερων κανόνων οδικής κυκλοφορίας από τους δημότες, όπως η εκτεταμένη, παγιωμένη και εγκληματική σε όλη την πόλη παραβίαση μονοδρόμων, για να γλιτώσουν λίγα δευτερόλεπτα. Αόρατα stop, διπλοπαρκάρισμα, στάθμευση πάνω σε στροφές και ράμπες, παντελής έλλειψη ενσυναίσθησης και αντίληψης της πλειοψηφίας των οδηγών. Γονείς που τσουβαλιάζουν τα παιδιά τους χωρίς κράνος πάνω σε μηχανάκια ενω φοράνε οι ίδιοι, μη τύχει και τους…γράψουν. 

Έλλειψη των πιο υποτυπωδών μελετών κυκλοφοριακών επιπτώσεων από επαγγελματικές δραστηριότητες, με αποτέλεσμα ο οποιοσδήποτε να ανοίγει την επιχείρησή του OXI εκεί που μπορεί αλλά εκεί που θέλει. Ακόμα και δημοτικές/περιφερειακές/δημόσιες υπηρεσίες λειτουργούν με αυτόν τον τρόπο… Ακολουθεί νομοτελειακά σχεδόν η έμμεση ή άμεση καταπάτηση δημόσιου χώρου, ακόμα και πεζοδρομίων, βαφτίζοντάς τους αυθαίρετα “χώρο εξυπηρέτησης πελατών”, “πάρκινγκ εργαζομένων” ή “χώρο φορτοεκφορτώσεων” ακόμα και στις πιο κεντρικές οδικές αρτηρίες της πόλης γιατί…έτσι βολεύει… 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Έλλειψη ενός βασικού, γενικού ωραρίου και πλάνου φορτοεκφορτώσεων, που θα επέτρεπε να κυκλοφορείς ελεύθερα ως πεζος μέσα στο κέντρο της πόλης - και πέριξ αυτού - χωρίς να χρειάζεται να στριμώχνεσαι πίσω από και ανάμεσα σε φορτηγά μέχρι τη μία το μεσημέρι ή και αργότερα… 

Σχεδόν ανύπαρκτο δίκτυο ασφαλών πεζοδρομίων μέσα στο ιστορικό κέντρο της πόλης και πέριξ αυτού, χωρίς ράμπες, με λάθος διαβάσεις, με λακούβες και κακοτεχνίες να χάσκουν περιμένωντας τον άτυχο πεζό που θα αφαιρεθεί… Να σταματούν οι πεζοί στις διαβάσεις για να περάσουν τα αυτοκίνητα! Να είναι οι κάδοι, τα καφάσια και οι παλέτες στο πεζοδρόμιο και οι πεζοί στον δρόμο! 

Παρωχυμένες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, άχρηστες νησίδες και τρίγωνα, ανεξέλεγκτοι χώροι στάθμευσης, κοκ. Στηριζόμασταν μέχρι πρότινος - ίσως ακόμα και τώρα…- σε κυκλοφοριακές μελέτες 20+ ετών! Ζούμε στο κομμάτι του κόσμου,

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

που οδηγεί τις εξελίξεις σε θέματα φιλικών προς τον άνθρωπο και το περιβάλλον πρακτικών, η Μυτιληνη όμως αρνείται να δει, να ακούσει και να ακολουθήσει… 

Έλλειψη αστυνόμευσης, η οποία έχει οδηγήσει στο…γκέτο της Βουρνάζων και της Πλατείας Αλυσίδας, στο μπάχαλο της πλατείας και της οδού Αγίας Ειρήνης, στη μία λωρίδα κυκλoφορίας σε Βενιζέλου και Καβέτσου, στις…Συμπληγάδες του Αγίου Κωνσταντίνου, κ.α. Η αστυνομία, που στηρίζεται στις κλήσεις των πολιτών για εφαρμογή του ΚΟΚ, εστιάζει στους εντατικούς ελέγχους χρήσης κράνους - που, όσο και να τη στηρίζουμε στην τελική αποτελεί προσωπική ευθύνη του καθενός - όμως την ίδια στιγμή, αναγκάζουν με την ανοχή τους πεζούς κάθε ηλικίας και κατάστασης, να ρισκάρουν καθημερινά στον δρόμο… Γιατί είναι - ακόμα - υποστελεχωμένη η Τροχαία; Πoιος ευθύνεται γι’ αυτό; 

Eκτιμούμε και κατανοούμε τις προσπάθειες του διαθέσιμου προσωπικού, όμως πραγματικά από τύχη δεν έχουμε τραυματίες στους δρόμους σε καθημερινή βάση. Εμείς όπως έχουμε πει πολλές φορές, σαν ομάδα στοχοποιούμε συμπεριφορές. Κάποιος θα πρέπει επιτέλους να στοχοποιήσει και τους φορείς αυτών των συμπεριφορών στους δρόμους μας. 

Εν τω μεταξυ, κοντεύουν 10 χρόνια που δεν υφίσταται πλέον το Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής και είμαστε σίγουροι οτι θα τα φτάσουμε πιθανότατα τα 10 χρόνια και θα τα ξεπεράσουμε. Την ίδια στιγμή, οι παλιές εγκαταστάσεις στον Καρά Τεπέ που μπορούν πολύ εύκολα να επαναλειτουργήσουν στον ίδιο χώρο, άμεσα και με ελάχιστο κόστος ακόμα και χωρίς το 100% του εξοπλισμού, κάθονται και περιμένουν. Ταυτόχρονα, νεαρά παιδιά οδηγούν ή θα οδηγούν σε λίγο καιρό δίκυκλα στους δρόμους με κανόνες ζόυγκλας - αφού στη ζούγκλα έχουν μάθει να ζούν μέχρι τώρα - και εμείς θα στήνουμε εκκλησάκια κλαίγοντας υποκριτικά… 

Δικαιολογίες άφθονες φυσικά, προκειμένου να αιτιολογηθεί ο καθημερινός πλέον παραλογισμός των οδηγών στην πόλη… 

“Δεν έχουμε που να παρκάρουμε” 

“Δύο λεπτά έκανα” 

“Εσένα τι σε νοιάζει;” 

“Χρόνια το κάνω έτσι, δεν θα μου πεις εσύ τι να κάνω..” 

“Αφού περνάς…” 

“Πως θα δουλέψουμε;” 

Κουραστήκαμε πια, εδώ και 8 χρόνια που υπάρχει αυτή η ομάδα, να λέμε και να ζητάμε τα ίδια και τα ίδια. Πράγματα απλά και αυτονόητα, όχι όμως και για την τριτοκοσμική πόλη μας, από τις πιο εχθρικές σε κάθε είδους βιώσιμη μετακίνηση. Ακομη και τον “ποδηλατόδρομο” στα Τσαμάκια, πίστα αυτοκινήτων τον καταντήσαμε - με όλες φυσικά τις “πρέπουσες” πολιτικές και μη αερολογίες για να το δικαιολογήσουν…

Κουραστήκαμε να στοχοποιούμε συμπεριφορές και να μη τις πετυχαίνει τίποτα! 

Η νέα δημοτική αρχή του Δήμου Μυτιλήνης από την άλλη πλευρά, στις λιγότερες από 100 μέρες από την ημέρα ανάληψης καθηκόντων, έχει ήδη δείξει τη διάθεσή της να προσπαθήσει για αλλαγές - διάθεση ανύπαρκτη στην τοπική μας αυτοδιοίκηση, εδώ και τουλάχιστον 20 χρόνια. Και στ’ αλήθεια, έχει μία μοναδική ευκαιρία στα χέρια της, να θέσει τις σοβαρές αυτές βάσεις πάνω στις οποίες θα διαμορφωθεί το νέο σύγχρονο πρόσωπο της πόλης. 

Μιας πόλης που σέβεται τις ανάγκες των δημοτών της για ελεύθερους, προσβάσιμους σε όλους δημόσιους χώρους, βοηθώντας ταυτόχρονα τους πολίτες αλλά και τον επιχειρηματικό κόσμο, να ενσωματωθεί ομαλά και αποτελεσματικά στην πραγματικότητα της βιώσιμής αστικής κινητικότητας. Η προσπάθεια αυτή βέβαια, απαιτεί πολλά και μεγάλα…ξεβολέματα, είναι όμως αναγκαία και αναπόφευκτη, αν θέλουμε να συμβαδίζουμε σαν κοινότητα με την εποχή μας. Αλλιώς είμαστε καταδικασμένοι να ζούμε για πάντα στη δεκαετία του ‘80 - χωρίς αραμπάδες στους δρόμους πια, αλλά με πολλά γαιδούρια να κυκλοφορούν ακόμα ελεύθερα… 

Για τη διάσωση λοιπόν μιας πόλης που παρακμάζει και υποφέρει υπό το βάρος ενός ανεξέλεγκτου κυκλοφοριακού προβλήματος, θα ήταν πιστεύουμε απόλυτα λογική και θεμιτή η σύσταση - αν κάτι αντίστοιχο δεν έχει ήδη δρομολογηθεί - μίας αυτοτελούς (γνωμοδοτικής) επιτροπής Ελέγχου και Διαχείρισης του Κυκλοφοριακού στην 

πόλη της Μυτιλήνης. Μιας ομάδας ευέλικτης, ιδανικά δομημένης γύρω από το Πανεπιστήμιο Αιγαίου, με συγκεκριμένες αρμοδιότητες, ορίζοντα 5ετίας για την επίτευξη των αρχικών, βασικών στόχων που θα θέσει και με μέλη/συνεργάτες, που θα μπορούν να κάνουν τη διαφορά σε επίπεδο βιώσιμων προτάσεων, καινοτόμων λύσεων και δραστικών, πρακτικών αποφάσεων - εξειδικευμένων για την πόλη της Μυτιλήνης. Ένα τέτοιο σοβαρό πρόβλημα δεν γίνεται να αντιμετωπίζεται στα πλαίσια Τμημάτων, Υπηρεσιών ή Επιτροπών με πολλές και διαφορετικές αρμοδιότητες. 

Είμαστε απόλυτα πεπεισμένοι πως, αν δεν ληφθούν άμεσα μέτρα, οποιαδήποτε προσπάθεια για εφαρμογή μοντέλων βιώσιμής αστικής κινητικότητας στην πολη μας, είναι καταδικασμένη σε αποτυχία, όπως το…πείραμα του ποδηλατόδρομου στα Τσαμάκια. 

Τελικός μας στόχος, είναι να διεκδικήσουμε όλοι μαζί πίσω την πόλη που ονειρευόμαστε από όλους αυτούς που ασελγούν κατά συρροή εις βάρος της. Στο όνομα των παιδιών μας και του κάθε παιδιού που θα μεγαλώσει μέσα σε αυτή. 

Καιρός να ξεβολευτούμε…

 

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΜΟΣ

Στους δρόμους ξανά οι συνταξιούχοι της Λέσβου

Κάλεσμα αγώνα ενάντια στην ακρίβεια, τις περικοπές και τον προϋπολογισμό του 2026
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Και δεύτερη προσφορά για τη γραμμή Βόλου‑ νησιών Βορείου Αιγαίου

«Πράσινο φως» και από τον Κικίλια μετά την επικοινωνία με τον Κώστα Μουτζούρη
ΑΝΘΗ ΠΑΖΙΑΝΟΥ
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΠΑΙΔΙΑ + ΓΟΝΕΙΣ

Επικίνδυνες «κόντρες» ανηλίκων στα Κεραμειά

Η διασταύρωση Κεραμειών–Ιππείου έχει γίνει «πίστα» για ανηλίκους
ΑΝΘΗ ΠΑΖΙΑΝΟΥ
ΜΥΤΙΛΗΝΗ

Χριστουγεννιάτικο χωριό στη Λέσχη Εθνοφρουράς Μυτιλήνης

Μια πρωτόγνωρη γιορτινή δράση για τις οικογένειες των στελεχών της 98 ΑΔΤΕ με την πρωτοβουλία του Υποστράτηγου Νικόλαου Γκρέτσα
ΑΓΡΟΤΕΣ

Παράταση έως Μάιο 2026 για τα ψηφιακά δελτία διακίνησης ελαιοκάρπου

Εξαιρούνται μόνο όσοι είχαν έσοδα άνω των 200.000 ευρώ
ΔΡΑΣΕΙΣ

11η Εθελοντική Αιμοδοσία στη Μόρια

Από τον Πεζοπορικό Σύλλογο «Η Διχάλα»
ΧΩΡΙΑ

Η ΔΕΥΑΛ δίνει νέα πνοή στην Αγιάσο με ταχεία ολοκλήρωση έργου υποδομών

Αναβάθμιση ύδρευσης και αποχέτευσης σε κομβικούς δρόμους που ενισχύουν την καθημερινότητα κατοίκων και επισκεπτών
ΜΥΤΙΛΗΝΗ

Η Μυτιλήνη γέμισε φως και μουσική στην έναρξη των γιορτών

Ο Δήμαρχος Παναγιώτης Χριστόφας μίλησε για τη μεγάλη συμμετοχή του κόσμου, τη φωταγώγηση του δέντρου και τη συνέχεια των εκδηλώσεων με το Χριστουγεννιάτικο Χωριό
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Επίθεση σε βάρος του Κοινωνικού Χώρου «Αντίβαρο» στη Χίο

«Στη Χίο δεν χωράνε οι νοσταλγοί του ναζισμού»
ΑΤΖΕΝΤΑ

Χριστουγεννιάτικη τέχνη από τα υλικά του παρελθόντος στην Αγιάσο

Η Visit Agiasos μετατρέπει τον παλιό τσουρχανά σε έμπνευση για ένα συλλογικό έργο Trash Art στις 13 και 14 Δεκεμβρίου 2025
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Η ιστορία του ελληνικού κομμουνισμού και όχι μόνο!

Ο ιστορικός Κώστας Καρπόζηλος μίλησε στον Θράσο Αβραάμ για την αναγκαιότητα να διαβάζουμε την ελληνική Αριστερά έξω από τα σύνορα και για μια σύγχρονη πολιτική που να συγκρούεται με την ολιγαρχία του πλούτου
ΧΩΡΙΑ

Χριστουγεννιάτικη γιορτή στο πάρκο Κάτω Τρίτους

Το Σάββατο 13 Δεκεμβρίου και ώρα 16.30