Εκπαιδευτική δράση για την Παγκόσμια Ημέρα Αναπηρίας
Ένα λιθαράκι στην καλλιέργεια της κουλτούρας της συμπερίληψης έβαλαν μαθητές και εκπαιδευτικοί του 15ου Δημοτικού Σχολείου Μυτιλήνης
Από το NEWSROOM Δημοσίευση 5/12/2023
Η ισότιμη συμμετοχή ατόμων κάθε κοινωνικής ομάδας σε κάθε δημόσια και κοινωνική δραστηριότητα συνιστούν τον ορισμό της έννοιας της συμπερίληψης. Συνεπώς σε μια κοινωνία ίσων πολιτών προϋποθέτει να μην υπάρχει αποκλεισμός από κοινωνικές εκδηλώσεις των ανάπηρων πολιτών. Στην Ελλάδα η προσβασιμότητα, η ελεύθερη εκπαίδευση και κατάρτιση για εργασία, και η ισότιμη συμμετοχή σε κάθε έκφανση της δημόσιας ζωής και της κοινωνικής ζωής γενικότερα, δεν είναι αυτονόητα αγαθά.
Ένα μικρό λιθαράκι προς την κατεύθυνση αυτή, στο χτίσιμο δηλαδή μιας παιδείας που εκτιμά, αντιμετωπίζει ισότιμα όλα τα μέλη της, και προπάντων συνειδητοποιεί τη δική της αναπηρία στο να συμπεριλάβει όλους τους «διαφορετικούς» σ’ αυτήν, έβαλαν στις 5 Δεκεμβρίου με την παρουσίαση - εκδήλωση των ιδιαιτεροτήτων και των προβλημάτων των ατόμων με αναπηρία μαθητές και εκπαιδευτικοί του 15ου Δημοτικού Σχολείου Μυτιλήνης
Η Κωνσταντίνα Ψαρρού, εθελόντρια, του Συλλόγου Κωφών «Κιβωτός του Γένους» και ο Χρήστος Λουκάς, μαθητής του ίδιου Συλλόγου, έκαναν μία προσπάθεια να ευαισθητοποιήσουν τα παιδιά σε ζητήματα αναπηρίας, επικεντρώνοντας την παρουσίασή τους στους κωφούς, χρησιμοποιώντας διαδραστικές εφαρμογές με την αλφάβητο των κωφών, τραγούδια στη νοηματική «Η πόλη των Αγγέλων» των Ονιράμα, και ατομικές προσπάθειες των μαθητών να παρουσιάσουν στη νοηματική το όνομά τους.