Προβληματισμός για την πορεία του κόμβου στη ΔΕΗ Μυτιλήνης
Αν και το έργο προχωρά με γρήγορους ρυθμούς, εντούτοις η κατασκευή νέας γέφυρας δίπλα στο εργοστάσιο βάζει σε σκέψεις Περιφέρεια και εργολάβο για το πως θα γίνει η παρέμβαση χωρίς να κοπεί η κυκλοφορία
Από το NEWSROOM Δημοσίευση 24/10/2023
Με γρήγορους ρυθμούς προχωρά το έργο της κατασκευής του κόμβου της Βόρειας Παράκαμψης στην περιοχή του εργοστασίου της ΔΕΗ στην Επάνω Σκάλα Μυτιλήνης, χωρίς όμως δυστυχώς και σε αυτή την περίπτωση να λείπουν τα προβλήματα και οι καθυστερήσεις.
Για την ιστορία να αναφερθεί ότι το έργο ξεκίνησε το Μάιο του 2023 με 20 και πλέον χρόνια διότι έπρεπε στην περιοχή να γίνουν οι αναγκαίοι προσδιορισμοί του αιγιαλού και οι απαλλοτριώσεις τμημάτων ακινήτων. Επίσης έπρεπε να εξευρεθούν οι αναγκαίοι πόροι για την κατασκευή του. Το έργο χρηματοδοτείται από πόρους του ΠΕΠ Βορείου Αιγαίου και υλοποιείται από την Περιφέρεια.
Ο προϋπολογισμός του έργου είναι 1,69 εκατ. ευρώ. Με την ολοκλήρωση του κόμβου θα γίνει πολύ πιο ασφαλής η διέλευση των οχημάτων από το συγκεκριμένο σημείο, που ουσιαστικά συνδέει τη βόρεια παράκαμψη με τον δρόμο Μυτιλήνης - Θερμής . Η μελέτη προβλέπει την κατασκευή πεζοδρόμων σε όλες τις πλευρές των δύο οδικών αξόνων αλλά και διαβάσεων για την ασφαλή διέλευση των πεζών. Επίσης θα κατασκευαστούν διαχωριστικές νησίδες και θα γίνουν οι αναγκαίες διευθετήσεις των δικτύων αποχέτευσης, ομβρίων κλπ. Αυτή τις μέρες προχωρά η κατασκευή του τοίχου αντιστήριξης από την πλευρά της θάλασσας.
Το πρόβλημα ωστόσο που έχει παρουσιαστεί το τελευταίο διάστημα και οι υπηρεσίες της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου σε συνεργασία με την Περιφερειακή Αρχή αναζητούν απεγνωσμένα λύση αφορά στο γεφύρι που βρίσκεται δίπλα από το εργοστάσιο κάτω από το οποίο η ΔΕΗ καθημερινά αφήνει πολλά κυβικά νερό .
Όπως αναφέρεται από στελέχη της Περιφέρειας η γέφυρα αντιμετωπίζει αρκετά προβλήματα και δεν μπορεί να επισκευαστεί. Θα πρέπει να γκρεμισθεί και να χτιστεί από την αρχή αυτό ωστόσο προϋποθέτει πολυήμερες εργασίες στην περιοχή και διακοπή της κυκλοφορίας.
Το πρώτο σενάριο που εξετάστηκε ήταν να σταματήσει η κυκλοφορία τουλάχιστον για 20 μέρες από το δρόμο αυτό και τα οχήματα να πηγαίνουν από την περιοχή της Μόριας. Η επιπλέον αυτή ωστόσο διαδρομή είναι τουλάχιστον 15-16 χιλιόμετρα και θεωρείται ασύμφορη για τους οδηγούς και γενικά μεγάλη ταλαιπωρία για τους πολίτες.
Η δεύτερη λύση που εξετάζεται είναι να χρησιμοποιηθεί ο δρόμος δίπλα από τη θάλασσα προσωρινά για λίγες ημέρες έως ότου ολοκληρωθούν οι εργασίες στη γέφυρα. Αρχικά το σενάριο αυτό απορρίφθηκε από τις αρμόδιες υπηρεσίες ωστόσο μέσα στην εβδομάδα αναμένεται η κατάθεση περιβαλλοντικής μελέτης από την Περιφέρεια στο αρμόδιο Υπουργείο ώστε να δοθεί ο δρόμος σε χρήση για όσο διάστημα χρειαστεί και έτσι να αποφευχθεί η επιβάρυνση των πολιτών με δεδομένο ότι πρόκειται για έναν δρόμο με πολύ μεγάλη κυκλοφορία.