× Στο Νησί
SOCIAL MEDIA

Τα νέα τείχη της Ευρώπης

30 χρόνια μετά την πτώση του τείχους του Βερολίνου

Γράφει η ΜΑΡΙΑ ΛΙΛΑ Δημοσίευση 11/11/2019

Τα νέα τείχη της Ευρώπης

Δεν πρόκειται για αλληγορία ή μεταφορά -χωρίς να αποκλείονται-αλλά για κυριολεξία, τα νέα τείχη της Ευρώπης, 30 χρόνια μετά το γκρέμισμα του Τείχους στο Βερολίνο, είναι πραγματικά και εξελίσσονται σε μια πολύ επικερδή επιχείρηση, όπου εμπλέκονται διάφορα προϊόντα και υπηρεσίες με σκοπό να κρατήσουν μακριά τις πιο ευάλωτες και ευπαθείς ομάδες ανθρώπων, όπως είναι οι πρόσφυγες και οι μετανάστες.

Σύμφωνα με την νέα έκθεση του Ινστιτούτου (TNI) με τίτλο: «Η επιχείρηση οικοδόμησης τειχών», που δόθηκε στη δημοσιότητα την περασμένη Τρίτη και πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με την ολλανδική εκστρατεία κατά του εμπορίου όπλων (Stop Wapenhandel) και το κέντρο Delàs, αναφέρει ότι από το 1989 μέχρι το 2018 «οι ευρωπαϊκές χώρες έχουν κατασκευάσει περίπου 1.000 χιλιόμετρα συνοριακών τειχών».

Αυτό από μόνο του είναι έξι φορές και κάτι παραπάνω από το Τείχος του Βερολίνου και έγινε για να κρατήσουν οι Ευρωπαίοι μακριά κι έξω από τα σύνορά τους πρόσφυγες και μετανάστες.

Τα περισσότερα τείχη, όπως γράφει η έκθεση, χτίστηκαν το 2015, όταν ο εμφύλιος πόλεμος της Συρίας βρισκόταν σε πλήρη κορύφωση και υπήρχε κλιμάκωση των συγκρούσεων κι ενώ η Ευρώπη είχε μόλις δύο τείχη τη δεκαετία του 1990.

Σήμερα ο αριθμός τους έφθασε σε 15 και το σε μήκος τους τα 1.000 χιλιόμετρα, αλλά αν συμπεριληφθούν και οι θαλάσσιες επιχειρήσεις, τα αμέτρητα πλοία και τα αεροσκάφη που χρησιμοποιούνται για την περιπολία στη Μεσόγειο, το μήκος των τειχών της Ευρώπης, το μήκος των τειχών φθάνει τα 5.750 χιλιόμετρα.

Και φυσικά δεν είναι μόνο τα τούβλα, τα μπετά και τα συρματοπλέγματα στην μπίζνα αυτού του αποκλεισμού και του μισανθρωπισμού περιλαμβάνονται συστήματα ραντάρ, κάμερες επιτήρησης όχι μόνο στην μεθόριο, αλλά σε λιμάνια και αεροδρόμια, μαζί με βιομετρικά συστήματα συλλογής και επαλήθευσης δακτυλικών αποτυπωμάτων.   

Τα χρήματα ρέουν άφθονα από τους κρατικούς προϋπολογισμούς των χωρών μελών της ΕΕ με τις ευλογίες της Κομισιόν στη νέα ισχυρή βιομηχανία που χτίζεται από γνωστές εταιρείες που δραστηριοποιούνται σε συστήματα ασφαλείας και στρατιωτικό εξοπλισμό, οι οποίες μπορούν πλέον να επηρεάζουν και την πολιτική των Βρυξελλών στο προσφυγικό και μεταναστευτικό ζήτημα.

«Αυτή η έκθεση δείχνει ότι η νέα εποχή των τειχών καθοδηγείται από μια ισχυρή βιομηχανία στρατιωτικής και ασφάλειας που έχει διαμορφώσει τις πολιτικές για τα σύνορα της ΕΕ και έχει αποκομίσει οικονομικά οφέλη» δήλωσε ο Niamh Ni Bhriain της TNI.

Τα στοιχεία δείχνουν ότι τουλάχιστον 900 εκατομμύρια ευρώ δαπανήθηκαν για χερσαίους τοίχους και φράχτες, 676.400.000 ευρώ για θαλάσσιες επιχειρήσεις (από το 2006 έως το 2017) και 999.400.000 ευρώ για τα εικονικά ηλεκτρονικά τείχη από το 2000 μέχρι σήμερα.

Οι νικητές και οι ηττημένοι της επιχείρησης των νέων τειχών της Ευρώπης είναι προφανείς. Από τη μια μεγάλες εταιρίες, συμπεριλαμβανομένων των επιχειρήσεων όπλων, ασφάλειας, πληροφορικής, ναυτιλίας και κατασκευών κι από την άλλη οι λαοί των χωρών αυτών μαζί με τους πρόσφυγες και τους μετανάστες.

Μάλιστα οι προγραμματισμένοι προϋπολογισμοί της ΕΕ για την ασφάλεια των συνόρων και για την επόμενη δεκαετία δείχνουν ότι πρόκειται για μια επιχείρηση που θα συνεχίσει να αναπτύσσεται με πρωταθλήτριες στα κέρδη τρεις ευρωπαϊκές στρατιωτικές επιχειρήσεις – Thales, Leonardo, και Airbus – σύμφωνα με την ανάλυση της έκθεσης.

«Το αξιοπερίεργο», όπως αναφέρει η έκθεση, είναι ότι «οι επιχειρήσεις αυτές είναι επίσης μεταξύ των κορυφαίων τεσσάρων μεγαλύτερων ευρωπαϊκών εμπόρων όπλων στη Μέση Ανατολή και τη Βόρεια Αφρική, συμβάλλοντας έτσι στις συγκρούσεις που προκαλούν αναγκαστική μετανάστευση».

Υπάρχουν όμως και οι μεγάλοι χαμένοι στην επιχείρηση των νέων τειχών της Ευρώπης.

Όπως αναφέρει η έκθεση: «πρόκειται για θανατηφόρα επιχείρηση. Η βαριά στρατιωτικοποίηση των συνόρων της Ευρώπης στη στεριά και στη θάλασσα οδήγησε τους πρόσφυγες και τους μετανάστες να ακολουθήσουν πολύ πιο επικίνδυνες διαδρομές και παγίδευσε πολλούς άλλους σε αποτρόπαιες συνθήκες σε γειτονικές χώρες όπως η Λιβύη. Πολλοί θάνατοι δεν καταγράφονται, αλλά εκείνοι που εντοπίζονται νεκροί στη Μεσόγειο δείχνουν ότι το ποσοστό αυτών που πνίγονται σε σχέση με τους διασωθέντες συνεχίζει να αυξάνεται κάθε χρόνο».

ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ
Tο stonisi.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο. Θεωρούμε ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση.

ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
ΕΛΛΑΔΑ

Εκτός φυλακής και πάλι ο Κορκονέας

Οι τρεις τακτικοί δικαστές ταυτίστηκαν με την άποψη του Εισαγγελέα για απόρριψη του ελαφρυντικού
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

«Ο κ.Μουτζούρης δεν λειτουργεί σαν αυτοδιοικητικός»

Στην απραξία και αδιαφορία της περιφερειακής αρχής για τα μεγάλα προβλήματα που απασχολούν τα νησιά του βορείου Αιγαίου αναφέρεται σε ανακοίνωση της η «Συμπαράταξη Πολιτών»
ΕΛΛΑΔΑ

Η Ρωσία απελαύνει οκτώ Έλληνες διπλωμάτες

Ως συνέπεια «εχθρικών ενεργειών που ξεκίνησαν οι ελληνικές αρχές» αναφέρει το υπουργείο Εξωτερικών της Ρωσίας
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Δηλώνει «παρών» στις περιφερειακές εκλογές ο Γιάννης Σπιλάνης

Όπως ανάφερε ο επικεφαλής της Συμπαράταξης Πολιτών, η παράταξη απαρτίζεται από αξιόλογα στελέχη, ωστόσο πρόσθεσε υπάρχει δυνατότητα διεύρυνσης με άτομα που έχουν ως βάση τους την κοινή λογική
ΜΑΡΙΑ ΧΑΤΖΗΓΕΩΡΓΙΟΥ
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Μυτιλήνη ‑ Θεσσαλονίκη σε επτά ώρες

Η Sea Jet δρομολογεί το Champion Jet 1 στην γραμμή για ενάμιση μήνα
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Τρίτη πρωί το «Τάλως» στο λιμάνι της Μυτιλήνης

Θα εκτελεί κυκλικό δρομολόγιο στο Βόρειο Αιγαίου κάθε 15 ημέρες ως τις 31 Ιουλίου
ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Δείχνει Εισαγγελέα ο Μαλέλης για το Μουτζούρη

Καταγγέλλει χρηματοδοτήσεις ακόμα και ΜΜΕ χωρίς δημοσιογράφους για να γράφουν υπέρ του και να λοιδορούν πολιτικούς του αντιπάλους
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

«Οι σεισμόπληκτοι δεν φτιάχνουν τα σπίτια τους, λόγω ακρίβειας»

Την αναπροσαρμογή των τιμών με βάση τις οποίες δίνει το Υπουργείο αποζημιώσεις στους σεισμόπληκτους της Σάμου και της Λέσβου, ζητά το Τεχνικό Επιμελητήριο Β.Α. Αιγαίου σε επιστολή του στον Κ. Καραμανλή
ΕΛΛΑΔΑ

Μόνο στη Λέσβο 15 περιστατικά με 745 περίπου αλλοδαπούς

Σε τρεις μέρες, το Λιμενικό Σώμα επιχείρησε σε 24 περιστατικά με βάρκες στις οποίες επέβαιναν συνολικά 1130 αλλοδαποί που επιχείρησαν να μπουν στα ελληνικά χωρικά ύδατα. Αυτόπτης μάρτυς λέει στο «Ν»: «έρχονται συνοδεία της Τουρκικής Ακτοφυλακής»
ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ

Θα το δούμε το «Τάλως»;;;

Το πλοίο της Creta Cargo Lines θα έπρεπε να μεταφέρει οχήματα και φορτηγά από και προς Χίο, Λέσβο και Λήμνο
ΕΛΛΑΔΑ

Οδηγός για Power Pass, Fuel Pass και αντικατάσταση ηλεκτρικών συσκευών

Χρήσιμες οδηγίες για την λήψη των οικονομικών ενισχύσεων που δίνονται από την κυβέρνηση